Manhart RS450 se teď snadno dotáhne na Mercedes-AMG A 45 S. Jenže ani u něj tuningové firmy nespí.
Sedmou generaci Volkswagenu Golf už v současnosti najdete snad jen ve skladových zásobách. Vrcholem této úspěšné generace byl ostrý model R, který produkoval výkon 228 kW a 400 N.m točivého momentu. V této raketě se pak téměř šedesátilitrová nádrž zdála jako malé krmítko, spotřeba ale nemusela být závratná, jezdilo-li se slušně.
Zatímco nová generace Golfu R na svůj debut ještě stále čeká, z odchozí sedmičky se stává lákavá nabídka, které se nebojí ani tuningové firmy. Do díla se tak pustil i úpravce Manhart, který se podíval na zoubek dřívější verzi vozu. Ta před nástupem metodiky WLTP produkovala o deset koní více, vyšší výkon jí ale nevydržel dlouho.
Zvenku proběhly jen decentní úpravy. Vůz sedí o trochu níže a má unikátní 19palcová kola. To hlavní kouzlo je ale pod kapotou. Ne nadarmo se totiž tento kousek jmenuje Manhart RS450. Díky přemapování motoru 2.0 TSI a většímu turbodmychadlu ve výsledku produkuje výkon 450 koní a 500 N.m točivého momentu.
Oproti standardní verzi jde o nárůst o 140 koní a 100 N.m. Dynamické parametry Manhart zatím nezveřejňuje. Svou nadvládu nad standardním modelem vůz dokazuje i novým výfukovým potrubím, které má zajistit lepší sportovní orchestr. Cena je dostupná na vyžádání přímo u Manhartu, ale vzhledem k tomu, že už standardní erko stálo hodně přes milion, žádnou láci nečekejte.
S výkonem 450 koní je Manhart RS450 zajímavou alternativou například k Mercedesu AMG A 45 S, který je se svými 421 koňmi považován za nejsilnější sériový čtyřválec světa. Ten ale tuningové firmy umí vyšroubovat až na 500 koní.