Centodieci se starému supersportu klaní řadou designových prvků, které na něj odkazují – například linie zakřivení u předních LED světlometů, tvary předního nárazníku či kulaté přístupy vzduchu k uprostřed uloženému motoru. Zdroj: Bugatti

Centodieci se starému supersportu klaní řadou designových prvků, které na něj odkazují – například linie zakřivení u předních LED světlometů, tvary předního nárazníku či kulaté přístupy vzduchu k uprostřed uloženému motoru. | Zdroj: Bugatti

Všechno na tomto voze je extrémní, a tak nikoho nepřekvapí cena kolem 8 milionů eur (asi 198.000.000 Kč). Zdroj: Bugatti

Všechno na tomto voze je extrémní, a tak nikoho nepřekvapí cena kolem 8 milionů eur (asi 198.000.000 Kč). | Zdroj: Bugatti

Během intenzivní fáze vývoje najezdilo Centodieci přes padesát tisíc kilometrů na okruzích i běžných silnicích. Vystaveno bylo teplotám od minus 20 stupňů do plus 45 stupňů. Zdroj: Bugatti

Během intenzivní fáze vývoje najezdilo Centodieci přes padesát tisíc kilometrů na okruzích i běžných silnicích. Vystaveno bylo teplotám od minus 20 stupňů do plus 45 stupňů. | Zdroj: Bugatti

Vnitřek Centodieci má luxusní čalounění s prošíváním na sedadlech, středové konzoli, výplních dveří i stropnici – jeho výroba trvá dlouhých 16 týdnů... Zdroj: Bugatti

Vnitřek Centodieci má luxusní čalounění s prošíváním na sedadlech, středové konzoli, výplních dveří i stropnici – jeho výroba trvá dlouhých 16 týdnů... | Zdroj: Bugatti

...z nichž je celý jeden den vyhrazen pouze důkladné kontrole sedaček. Zdroj: Bugatti

...z nichž je celý jeden den vyhrazen pouze důkladné kontrole sedaček. | Zdroj: Bugatti

Osmilitrový motor W16 burácí silou 1177 kW (1600 koní), speciální Bugatti zrychlí na 100 km/h za 2,4 sekundy a jede až 380 km/h. Zdroj: Bugatti

Osmilitrový motor W16 burácí silou 1177 kW (1600 koní), speciální Bugatti zrychlí na 100 km/h za 2,4 sekundy a jede až 380 km/h. | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci Zdroj: Bugatti

Bugatti Centodieci | Zdroj: Bugatti

Všechno na tomto voze je extrémní, a tak nikoho nepřekvapí cena kolem 8 milionů eur (asi 198.000.000 Kč). Zdroj: Bugatti
Během intenzivní fáze vývoje najezdilo Centodieci přes padesát tisíc kilometrů na okruzích i běžných silnicích. Vystaveno bylo teplotám od minus 20 stupňů do plus 45 stupňů. Zdroj: Bugatti
Vnitřek Centodieci má luxusní čalounění s prošíváním na sedadlech, středové konzoli, výplních dveří i stropnici – jeho výroba trvá dlouhých 16 týdnů... Zdroj: Bugatti
...z nichž je celý jeden den vyhrazen pouze důkladné kontrole sedaček. Zdroj: Bugatti
13
Fotogalerie

První Bugatti Centodieci je u svého majitele. Společnost mu dělá původní EB110, kterým se inspirovalo

Zákazník a jeden z pouhých deseti šťastlivců na světě převzal svou speciální verzi Chironu, postavenou po vzoru ikonického hypersportu z devadesátých let.

Jsou tomu už tři roky, co se na přehlídce Monterey Car Week v Kalifornii představilo Bugatti Centodieci v rámci oslav 110. výročí založení automobilky. A přímo na této akci našlo své budoucí majitele všech deset plánovaných kusů. Vůz po technické stránce vychází z Chironu, ale místo maximální možné rychlosti je orientován na design a jízdní vlastnosti. Svým vzhledem skládá poklonu modelu EB110, který stál v éře vlastnictví značky podnikatelem Romanem Artiolim na počátku jejího znovuzrození.

Během intenzivní fáze vývoje najezdilo Centodieci přes padesát tisíc kilometrů na okruzích i běžných silnicích. Vystaveno bylo teplotám od minus 20 stupňů do plus 45 stupňů. První dodaný kus je vyveden v ikonické modři, která se objevila na prvním představeném EB110. Nový majitel dokonce vlastní EB110 GT ve stejné barvě.

Vnitřek Centodieci má luxusní čalounění s prošíváním na sedadlech, středové konzole, výplních dveří i stropnici – jeho výroba trvá dlouhých 16 týdnů, z nichž je celý jeden den vyhrazen pouze důkladné kontrole sedaček. Osmilitrový motor W16 burácí výkonem 1177 kW (1600 koní), speciální Bugatti zrychlí na 100 km/h za 2,4 sekundy a jede až 380 km/h.

Doporučujeme

Články odjinud