Nejnovější XDiavel chce oslovit zájemce o power cruisery, jimž se dosavadní Diavel zdá málo „cruiserovatý“.

Nejnovější XDiavel chce oslovit zájemce o power cruisery, jimž se dosavadní Diavel zdá málo „cruiserovatý“.

XDiavel má jako první Diavel předsunuté stupačky, nastavitelné do čtyř poloh.

XDiavel má jako první Diavel předsunuté stupačky, nastavitelné do čtyř poloh.

Prodloužená zadní jednoramenná kyvná vidlice uděluje stroji vhled typičtější pro cruisery.

Prodloužená zadní jednoramenná kyvná vidlice uděluje stroji vhled typičtější pro cruisery.

Dvouválec Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a díky proměnnému časování ventilů nabízí výkon 115 kW v 9500 ot./min.

Dvouválec Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a díky proměnnému časování ventilů nabízí výkon 115 kW v 9500 ot./min.

Motor ale prošel i estetickými úpravami, takže teď víc lahodí oku puristy.

Motor ale prošel i estetickými úpravami, takže teď víc lahodí oku puristy.

XDiavel bude nabízen také ve verzi S s hodnotnějšími komponenty.

XDiavel bude nabízen také ve verzi S s hodnotnějšími komponenty.

Pohon zadního kola řemenem je u Ducati novinkou.

Pohon zadního kola řemenem je u Ducati novinkou.

Opěrka pro spolujezdce dává tušit, že na dlouhé cesty ve dvou se najdou i komfortnější stroje.

Opěrka pro spolujezdce dává tušit, že na dlouhé cesty ve dvou se najdou i komfortnější stroje.

Digitální přístrojový panel s barevným displejem

Digitální přístrojový panel s barevným displejem

S přenosem hnací síly na zadní pneumatiku širokou 240 mm pomáhá elektronika od Bosche.

S přenosem hnací síly na zadní pneumatiku širokou 240 mm pomáhá elektronika od Bosche.

XDiavel má mimo jiné funkci launch control, kterou u Ducati pojmenovali DPL.

XDiavel má mimo jiné funkci launch control, kterou u Ducati pojmenovali DPL.

XDiavel by se ale neměl ztratit ani v zatáčkách, Ducati slibuje volnost náklonu 40 stupňů.

XDiavel by se ale neměl ztratit ani v zatáčkách, Ducati slibuje volnost náklonu 40 stupňů.

A měníme žánr. Nová Multistrada Enduro je první novodobé Ducati s terénními ambicemi.

A měníme žánr. Nová Multistrada Enduro je první novodobé Ducati s terénními ambicemi.

Multistrada se tak pouští do přímého souboje s motocykly jako BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1290 Super Adventure.

Multistrada se tak pouští do přímého souboje s motocykly jako BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1290 Super Adventure.

Třicetilitrová nádrž umožňuje teoretický dojezd až 450 km.

Třicetilitrová nádrž umožňuje teoretický dojezd až 450 km.

Oficiální fotografie nenechávají nikoho na pochybách, že Ducati to s terénními ambicemi myslí vážně.

Oficiální fotografie nenechávají nikoho na pochybách, že Ducati to s terénními ambicemi myslí vážně.

Zatímco standardní Multistrada jezdí na 17" kolech, Enduro má vpředu užší 19" kolo, které je vhodnější pro pohyb v nezpevněném terénu.

Zatímco standardní Multistrada jezdí na 17" kolech, Enduro má vpředu užší 19" kolo, které je vhodnější pro pohyb v nezpevněném terénu.

Ráfky jsou vyplétané, elektronicky nastavitelné pérování má o 30 mm delší zdvihy (200 mm vpředu i vzadu) a výfuk je posazený výš.

Ráfky jsou vyplétané, elektronicky nastavitelné pérování má o 30 mm delší zdvihy (200 mm vpředu i vzadu) a výfuk je posazený výš.

Multistrada Pikes Peak je inspirovaná slavným závodem do vrchu v Coloradu.

Multistrada Pikes Peak je inspirovaná slavným závodem do vrchu v Coloradu.

Liší se nejen speciálním barevným provedením.

Liší se nejen speciálním barevným provedením.

Namísto adaptivního pérování Skyhook má pasivní, ale špičkový podvozek Öhlins.

Namísto adaptivního pérování Skyhook má pasivní, ale špičkový podvozek Öhlins.

Model Pikes Peak se odlišuje také mnoha karbonovými díly namísto plastových.

Model Pikes Peak se odlišuje také mnoha karbonovými díly namísto plastových.

Jinak se technika nemění, edice Pikes Peak vychází z Multistrady S.

Jinak se technika nemění, edice Pikes Peak vychází z Multistrady S.

Nová limitovaná Multistrada na silnici, která jí dala jméno.

Nová limitovaná Multistrada na silnici, která jí dala jméno.

„Malý“ superbike Panigale dostal kvůli emisní normě Euro 4 motor zvětšený z 898 ma 959 cm3.

„Malý“ superbike Panigale dostal kvůli emisní normě Euro 4 motor zvětšený z 898 ma 959 cm3.

Díky tomu vzrostl výkon i točivý moment, z 109 kW v 10 750 min-1 a 99 Nm v 9000 min-1 na 116 kW v 10 500 min-1 a 107 Nm v 9000 min-1.

Díky tomu vzrostl výkon i točivý moment, z 109 kW v 10 750 min-1 a 99 Nm v 9000 min-1 na 116 kW v 10 500 min-1 a 107 Nm v 9000 min-1.

Větší motor a náročnější čistění spalin si vynutily nárůst hmotnosti, ale jen nepatrný – ze 169 na 176 „suchých“ kilogramů.

Větší motor a náročnější čistění spalin si vynutily nárůst hmotnosti, ale jen nepatrný – ze 169 na 176 „suchých“ kilogramů.

Velkou část z toho má patrně na svědomí nový, objemnější výfuk 2-1-2.

Velkou část z toho má patrně na svědomí nový, objemnější výfuk 2-1-2.

Rovněž rodina Hypermotardů vjíždí do modelového roku 2016 s větším motorem.

Rovněž rodina Hypermotardů vjíždí do modelového roku 2016 s větším motorem.

Hypermotard SP má nastavitelný podvozek Öhlins s delšími zdvihy, karbonové díly a lepivé pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Hypermotard SP má nastavitelný podvozek Öhlins s delšími zdvihy, karbonové díly a lepivé pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Hyperstrada představuje naopak cestovní variantu s předním plexi, pohodlnějším sedadlem a sériově dodávanými bočními kufry.

Hyperstrada představuje naopak cestovní variantu s předním plexi, pohodlnějším sedadlem a sériově dodávanými bočními kufry.

Konstruktéři převrtali „malou“ Testastrettu 11 z 821 na 939 cm3.

Konstruktéři převrtali „malou“ Testastrettu 11 z 821 na 939 cm3.

Hodnota nejvyššího výkonu se téměř nezměnila, z 81 kW v 9250 ot./min. je teď 83 kW v rovných devíti tisících.

Hodnota nejvyššího výkonu se téměř nezměnila, z 81 kW v 9250 ot./min. je teď 83 kW v rovných devíti tisících.

Díky převrtání má ale motor podstatně více síly, namísto 89 Nm v 7750 min-1 rovnou 98 Nm o 250 otáček níž.

Díky převrtání má ale motor podstatně více síly, namísto 89 Nm v 7750 min-1 rovnou 98 Nm o 250 otáček níž.

Zejména na úplné začátečníky a zákazníky z regionů mimo Evropu a Severní Ameriku cílí nový malý Scrambler Sixty2.

Zejména na úplné začátečníky a zákazníky z regionů mimo Evropu a Severní Ameriku cílí nový malý Scrambler Sixty2.

Vzduchem chlazený dvouválec 399 cm3 nabízí 30 kW a 34 Nm.

Vzduchem chlazený dvouválec 399 cm3 nabízí 30 kW a 34 Nm.

Levnější provedení detailů by mělo pomoci srazit cenu pod 200 tisíc korun.

Levnější provedení detailů by mělo pomoci srazit cenu pod 200 tisíc korun.

Flat Track Pro je pátou variací dosavadního Scrambleru, odlišnosti jsou jen stylistické.

Flat Track Pro je pátou variací dosavadního Scrambleru, odlišnosti jsou jen stylistické.

Z dosavadních verzí Scrambleru má Flat Track Pro nejblíž k Full Throttle, od kterého si půjčuje nižší řídítka i výfuk Termignoni.

Z dosavadních verzí Scrambleru má Flat Track Pro nejblíž k Full Throttle, od kterého si půjčuje nižší řídítka i výfuk Termignoni.

XDiavel má jako první Diavel předsunuté stupačky, nastavitelné do čtyř poloh.
Prodloužená zadní jednoramenná kyvná vidlice uděluje stroji vhled typičtější pro cruisery.
Dvouválec Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a díky proměnnému časování ventilů nabízí výkon 115 kW v 9500 ot./min.
Motor ale prošel i estetickými úpravami, takže teď víc lahodí oku puristy.
39
Fotogalerie

Velká galerie: XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2015

Italský výrobce přivezl na milánský veletrh řadu novinek. Některé z nich míří do segmentů, v nichž značka Ducati dosud nikdy zastoupena nebyla.

V Miláně dnes začíná 73. veletrh EICMA (Espozicione Mondiale del Motociclismo), který je motocyklovému světu tím, čím je autům Ženeva či Frankfurt – tradiční místem premiér nových modelů. Kompletní zpravodajské pokrytí s potěšením přenecháme kolegům ze specializovaných médií, ale na AutoRevue.cz si postupně ukážeme alespoň několik nejzajímavějších novinek. 

Mezi prvními je představila italská značka Ducati, která patří pod křídla skupiny Volkswagen. Zvolila k tomu formát samostatné prezentace v předvečer vlastní výstavy. Některé ze záplavy nových modelů jsou pro Ducati částečně nebo úplně novým teritoriem. 

2016 Ducati XDiavel

Nejnovější člen řady Diavel je svého druhu přiznáním, že dosavadní Diavel neprorazil tam, kde o to Ducati stálo především – na trhu cruiserů v Severní Americe. Model XDiavel S má jako první Diavel předsunuté stupačky (nastavitelné do čtyř poloh) a také sekundární převod bezúzdržbovým ozubeným řemenem. Ducati slibuje volnost náklonu přes 40° (zatímco většina cruiserů je ráda, když se dostane na číslo začínající trojkou). Prodloužená zadní jednoramenná kyvná vidlice uděluje stroji delší rozvor a tím i více „cruiserovský“ vzhled. 

63-02 XDIAVEL S.jpg62-03 XDIAVEL S.jpg59-06 XDIAVEL.jpg60-05 XDIAVEL.jpg61-04 XDIAVEL.jpg58-07 XDIAVEL S.jpg
Ducati XDiavel dostal větší motor a jezdeckou ergonomii typičtější pro cruisery

Motor Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a díky proměnnému časování (stále desmodromicky ovládaných) ventilů nabízí výkon 115 kW v 9500 ot./min. a točivý moment 129 Nm v 5000 ot./min. Motor ale prošel i estetickými úpravami – díky přemístění vodní pumpy dovnitř „véčka“ mohli designéři ukrýt hadice vodního chlazení, takže Testastretta teď víc lahodí oku puristy.

52-13 XDIAVEL S.jpg50-15 XDIAVEL S.jpg55-10 XDIAVEL S.jpg
Pohon zadního kola řemenem je u Ducati novinkou; opěrka pro spolujezdce; digitální přístrojový panel s barevným displejem

S přenosem hnací síly na zadní pneumatiku širokou 240 mm pomáhá elektronika od Bosche, která vedle nastavitelné kontroly trakce nově disponuje také funkcí DPL (Ducati Power Launch). Jedná se vlastně o launch control. Řidiči po její aktivaci stačí co nejrychleji uvolnit spojku, otočit plynem nadoraz a pevně se držet.

39-26 XDIAVEL S.jpg36-29 XDIAVEL S.jpg40-25 XDIAVEL.jpg
XDiavel má mimo jiné funkci launch control, kterou u Ducati pojmenovali DPL

2016 Ducati Multistrada Enduro a Multistrada Pikes Peak

Po loňské velké modernizaci Multistrady přichází verze Enduro, se kterou Ducati poprvé otevřeně míří i mimo asfaltové silnice. Multistrada se tak pouští do přímého souboje s motocykly jako BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1290 Super Adventure. 

10-03 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg5-08 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg7-06 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg
Multistrada Enduro má 19" přední kolo, delší zdvihy pérování, větší nádrž a lepší ochranu choulostivých partií

Zatímco standardní Multistrada jezdí na 17" kolech s typicky silničními rozměry pneumatik, Enduro má vpředu užší devatenáctipalcové kolo, které je vhodnější pro pohyb v nezpevněném terénu. Ráfky jsou vyplétané, elektronicky nastavitelné pérování má o 30 mm delší zdvihy (200 mm vpředu i vzadu) a výfuk je posazený výš, aby nebyl tolik na ráně. Třicetilitrová nádrž umožňuje teoretický dojezd až 450 km. 

2-16 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg3-15 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg4-12 MULTISTRADA1200 ENDURO.jpg
Oficiální fotografie nenechávají nikoho na pochybách, že Ducati to s terénními ambicemi myslí vážně

Svého druhu opak modelu Enduro představuje nová speciální série Pikes Peak, inspirovaná slavným závodem do vrchu v Coloradu. Vedle barevného provedení je jeho hlavní specialitou pasivní, ale plně nastavitelný podvozek Öhlins a nahrazení některých plastových dílů karbonovými. 

MultistradaPP_2016_studio_A01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_C01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_D01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgMultistradaPP_2016_studio_G01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
1106PP_2016_Amb-01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg1106PP_2016_Amb-13_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
Limitovaná edice Pikes Peak připomíná účast Multistrady na slavném závodu do vrchu

2016 Ducati 959 Panigale

„Malý“ superbike Panigale dostal kvůli emisní normě Euro 4 motor zvětšený z 898 ma 959 cm3. Díky tomu vzrostl výkon i točivý moment, z 109 kW v 10 750 min-1 a 99 Nm v 9000 min-1 na 116 kW v 10 500 min-1 a 107 Nm v 9000 min-1. Větší motor a náročnější čistění spalin si vynutily nárůst hmotnosti, ale jen nepatrný – ze 169 na 176 „suchých“ kilogramů. Velkou část z toho má patrně na svědomí nový, objemnější výfuk 2-1-2. 

SBK-959-Panigale_2016_Amb-12_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_Amb-08_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_eu_studio_R_G01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpgSBK-959-Panigale_2016_eu_studio_R_B01_1920x1080.mediagallery_output_image_[1920x1080].jpg
„Malá“ Panigale dostala motor zvětšený z 898 na 959 cm3

2016 Ducati Hypermotard a Hyperstrada

Rovněž rodina Hypermotardů vjíždí do modelového roku 2016 s větším motorem. I zde je hlavním důvodem norma Euro 4, respektive snaha výrobce udržet stejné nebo lepší parametry i s přísnějším emisním předpisem. Konstruktéři proto převrtali „malou“ Testastrettu 11 z 821 na 939 cm3

hypermotard_939_2.jpghypermotard_939_sp_2.jpghyperstrada_939_1.jpg
I Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada mají větší zdvihový objem

Hodnota nejvyššího výkonu se téměř nezměnila, z 81 kW v 9250 ot./min. je teď 83 kW v rovných devíti tisících. Díky převrtání má ale motor podstatně více síly, namísto 89 Nm v 7750 min-1 rovnou 98 Nm o 250 otáček níž.

hypermotard_939_1.jpghypermotard_939_sp_1.jpghyperstrada_939_2.jpg
Hypermotard SP (uprostřed) je ještě ostřější variantou základního Hypermotardu (vlevo), naopak Hyperstrada myslí i na praktičnost a pohodlí

I zde došlo ke zvýšení suché hmotnosti – o šest kg v případě Hypermotardu (na 181), o sedm u Hypermotardu SP (178) a osm u Hyperstrady (187 kg). Jinak se tyto modely nemění ani vzhledově, ani technicky. Hypermotard je divočákem na okresky; Hypermotard SP má nastavitelný podvozek Öhlins s delšími zdvihy, karbonové díly a lepivé pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP; a Hyperstrada představuje cestovní variantu s předním plexi, pohodlnějším sedadlem a sériově dodávanými bočními kufry. 

2016 Ducati Scrambler Sixty2 a Scrambler Flat Track Pro

Zejména na úplné začátečníky a zákazníky z regionů mimo Evropu a Severní Ameriku cílí nový malý Scrambler. Vzduchem chlazený dvouválec 399 cm3 nabízí 30 kW a 34 Nm. Levnější provedení detailů by mělo pomoci srazit cenu pod 200 tisíc korun. (Velký Scrambler začíná na částce 8200 eur, tedy asi 222 000 Kč.)

scrambler_orange.jpegscrambler_orange_2.jpegscrambler_orange_3.jpeg
Srambler Sixty2 je novým základním modelem Ducati, pohání ho vduchem chlazený dvouválec o objemu 399 cm3

Flat Track Pro je pátou variací velkého Scrambleru, odlišnosti jsou jen stylistické: štítek nad světlometem, cedulky na startovní číslo, žluto-bílé barevné provedení. Z dosavadních verzí Scrambleru má Flat Track Pro nejblíž k Full Throttle, od kterého si půjčuje nižší řídítka i výfuk Termignoni. Všechny Scramblery jsou ale jakousi skládačkou a díly z jednotlivých variant lze volně kombinovat, takže každý zákazník si může sestavit Scrambler podle svého gusta.

scrambler_2.jpegscrambler_profile.jpeg
Scrambler Flat Track Pro vychází z Full Throttle

Doporučujeme

Články odjinud