Continental GT od Bentley prošel první výraznou modernizací od premiéry v roce 2003. Přináší řadu úprav, na diesel naštěstí nedošlo.
Model Continental GT je nejstarším typem značky Bentley, a tak není divu, že přišel čas pro změnu. A ta je zde, veřejnosti se představí letos v Paříži.
Změnil se design karoserie i jejího interiéru, aby lépe odpovídal stylingu nastolenému vlajkovou lodí Mulsanne. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu.
Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a 700 Nm a schopný spalovat E85. Ten tak pro modelý rok 2011 posílil o 16 koní a spolu s pohotovostní hmotností sníženou o 65 kg vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosáhnout rychlosti 318 km/h. Koncem roku 2011 se dočkáme i nového čtyřlitrového osmiválce, jenž v nabídce stávající dvanáctiválec naštěstí jen doplní. S objemem rovných 4,0 l prý nabídne o 40 % nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než jednotka W12. Potvrdily se tak nedávné spekulace o nasazení čtyřlitrového osmiválce, jen s tím rozdílem, že nebude naftový, ale benzinový. Díky Bohu.
Na motory naváže přepracovaná šestistupňová automatická převodovka umožňující podřadit přímo o dva stupně a přenášející výkon na kola obou náprav v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy (dosud to bylo 50/50).
Úprav doznal rovněž interiér. V zaoblené středové konzoli trůní nová dotyková obrazovka kombinovaná s pevným diskem 30GB (15 z nich je vyhrazeno pro hudbu) a audiosoustavou s jedenácti reproduktory a rozsáhlou konektivitou TV/DVD/iPod/Bluetooth atp., pozměněná přední sedadla přidávají 46 mm prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech.
Jak jsme již několikrát zmínili, vůz čeká premiéra letos v Paříži, kde bude také poprvé fyzicky k vidění pro širokou veřejnost. Snad nás automobilka spolu s pařížskou premiérou obdaří i dalšími technickými detaily.
Bentley Continental GT 2011