Oprava, tohle červené Maranello mělo hned dva slavné majitele. A oba dobře věděli, jaký klenot vlastnili.
Dobrá, na Maranello s řízením vpravo si nejspíš nikdo z nás zálusk nedělá. To však neznamená, že se nad tímto kouskem italské velebnosti s motorem V12 vepředu nemůžeme rozplývat. Navíc, když se jedná o takto perfektní exemplář, v klasické červené, ke všemu s manuální převodovkou a tou její odkrytou kulisou.
A aby toho nebylo málo, historii má tohle Ferrari 550 Maranello z roku 1998 taky dosti zajímavou. Za volantem si 485 atmosférických koní dříve užíval známý „křeček“ z Top Gearu a současné show The Grand Tour, sám Richard Hammond.
Slavný moderátor dříve uvedl, že prodej zrovna tohoto Ferrari lituje vůbec nejvíce ze všech svých aut. „Měl jsem si ho nechat,“ přiznal v livestreamu Evening with Top Gear v roce 2015.
Ještě před Hammondem nicméně vlastnil toto Maranello i jistý Harry Metcalfe, zakladatel britského magazínu Evo a nadšený farmář i youtuber v jednom. Co si budeme povídat, kanál Harry's garage by měl dnes znát každý správný petrolhead.
Ostatně na stránkách Evo magazínu se Maranello v době vlastnictví Metcalfem objevilo hned několikrát. Po roce 2006 mířilo k dalším majitelům, přičemž u nynějšího šťastlivce zůstalo až doteď celých 8 let. Najetých skoro 93.000 kilometrů nasvědčuje, že se nejedná o žádnou garážovou princeznu, ale slušně a řádně využívaný kus.
Aukční dům Collecting Cars zmiňuje pár nedostatků na karoserii čistě s ohledem na stáří vozu, ale červený lak Rossa Corsa je obecně ve výborném stavu, stejně jako původní 18palcová kola. Pro oživení pak současný majitel nechal kompletně vyčistit interiér, přičemž některá opotřebovaná tlačítka a další prvky nechal vyměnit, přirozeně za originální náhradní díly Ferrari.
Dvanáctiválec o objemu 5,5 litru spojený s manuální převodovkou je samozřejmě hlavní výbavou Maranella. Dále však majitel přidává k vozu i originální autorádio Kenwood (současně instalovaný panel není původní) a sadu originálního nářadí Ferrari v kožené brašně.
Aukce končí ve čtvrtek večer a ve chvíli psaní těchto slov se cena vozu vyšplhala na 45.250 liber, tedy v přepočtu asi 1,3 milionu korun, což se nemusí zdát jako moc. V posledních minutách aukce se však cenovka určitě posune ještě výše.