Český startup Carvago od svého založení statečně bojuje na trhu ojetin a zatím se mu to daří. Nyní spouští online platformu, která má změnit zvyklosti prodeje ojetého vozidla.
Česká společnost Carvago.com představuje online aukční platformu pro prodej vozů. Jedná se o další krok ke zjednodušení prodeje ojetého vozidla pro zákazníky, šetření jejich času a absenci zdlouhavé komunikace se zájemci, kteří pro vozidlo nakonec ani nepřijedou. Vtip je v tom, že majitel z domova nabídne ve virtuální aukci své vozidlo, které si budou moci obchodníci prohlížet v rámci aktuální aukční nabídky.
Po třech dnech pak zákazník obdrží informace o cenových nabídkách. S rozhodnutím ale nemusí spěchat, nabídky od obchodníků budou platit po dobu 48 hodin. Obchodníci tím pádem získají i přístup k paletě vozů od soukromníků, která bývá bohatší než třeba u vozů z operativních leasingů.
„Výkup ojetých vozů má pro nás stejný příběh, jako jejich prodej. Chceme tuto část obchodu s ojetinami od základu změnit, nabídnout pohodlnou službu, která je transparentní a kompletně online. Kde se zákazník na každém kroku nebojí, že pod tlakem udělá špatné rozhodnutí. Viděli jsme obrovský prostor ve vylepšení zákaznického zážitku. Výkup vozidel je nepřehledná služba bez jasně daných pravidel a postupů. Chceme být ti, co posunou tuto službu na novou úroveň,“ vysvětluje Jakub Šulta, předseda představenstva Carvago.com.
Online aukční platforma nezůstane jen u nás, podobně jako s ostatními službami společnosti ji čeká expanze do jiných zemí. „Je pro nás přirozené spustit novou službu nejprve na domácím trhu. Stejně jako u prodeje vozů koncovým zákazníkům chceme aukci postupně rozšířit i do dalších evropských zemí, kde dnes Carvago působí,“ vysvětluje Zbyněk Müller, šéf obchodu v Carvago.com.