Kdyby všechno šlo podle plánu, v druhé polovině toho týdne bychom vám přinesli dojmy z první jízdy s novou Škodou Octavia. Situace ale nakonec nabrala úplně jiný spád.
Největším tématem posledních dnů je epidemie koronaviru. Naplno udeřila i v Česku a kolegové z Blesk.cz celou situaci monitorují online. Kvůli snížení rizika nákazy začaly automobilky už v minulých týdnech rušit plánované mezinárodní prezentace a Škoda byla snad poslední, která k tomuto kroku přistoupila. Už zítra jsme se měli poprvé projet s novou generací Škody Octavia, místo toho ale zůstáváme doma.
Svezeme se jindy, navíc celá situace ohledně prezentace octavie je dost nestandardní. Řada z vás již vůz jistě vyzkoušela u dealerů a neušlo nám ani podrobné video našeho čtenáře Radka, zveřejněné na YouTube. Chci tím říct, že zatímco u prodejců jsou nové oktávky už několik týdnů, na novinářskou prezentaci, během níž jsme mohli mít možnost promluvit si o voze přímo s lidmi z vývoje a zjistit maximum informací, ještě nedošlo a kdo ví, kdy nakonec proběhne. Jestli vubec...
Automobilky pro účely prezentací připravují tiskové mapy, zahrnující fotky z míst, kde prezentace probíhají, technická data a spousty užitečných materiálů, které následně využíváme při zpracování jízdních dojmů, testů a jiných materiálů. Škodovka uvolnila „dynamickou“ tiskovou mapu octavie („statická“ byla zveřejněna už v listopadu v rámci světové premiéry) dnes po poledni a bylo by škoda se s vámi nepodělit alespoň o část.
Škoda Octavia IV. generace: Rozměry karoserie |
Karoserie |
Liftback |
Kombi |
Délka [mm] |
4689 |
4689 |
Šířka [mm] |
1829 |
1829 |
Výška[mm] |
1470 |
1470 |
Rozvor [mm] |
2686 |
2686 |
Světlá výška [mm] |
143 |
143 |
Výška nákladové hrany [mm] |
697 |
632 |
Rozchod kol vpředu [mm] |
1543 |
1543 |
Rozchod kol vzadu [mm] |
1535 |
1535 |
Objem kufru min/max [l] |
600/1555 |
640/1700 |
V galerii najdete dosud nezveřejněné fotky pořízené na řeckém ostrově Kréta, kde měla dynamická prezentace probíhat. Škodovka přihodila i kompletní technická data, bohužel ale pouze pro motory, které je nyní možné objednávat. Jde o čtyřválce 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TDI s výkony 85 a 110 kW. Předběžné údaje dalších agregátů jsme „vysosali“ už loni v listopadu, kdy Škoda novou oktávku ukázala poprvé. Chybí i údaje pro derivát RS, který si svou jízdní premiéru odbude později. A to nejenom coby plug-in hybrid iV, ale také s ryze spalovacími agregáty 2.0 TDI/147 kW a 2.0 TSI/180 kW.
Škoda Octavia 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020 |
Motor |
1.5 TSI |
2.0 TDI Evo |
2.0 TDI Evo |
Převodovka |
6M |
6M |
7A |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1968 |
1968 |
Vrtání x zdvih [mm] |
74,5 × 85,9 |
81,0 × 95,5 |
81,0 × 95,5 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
110/5000-6000 |
85/2750-4250 |
110/3000-4200 |
Točivý moment motoru [N.m/min] |
250/1500-3500 |
300/1500-2500 |
360/1700-2750 |
Kompresní poměr |
10,5 : 1 |
16,0 : 1 |
16,0 : 1 |
Maximální rychlost [km/h] |
230 |
211 |
227 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,2 |
10,3 |
8,7 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
5,3-6,7 |
3,9–5,1 |
4,3–5,4 |
Emise CO2 [g/km] |
120–153 |
102–135 |
112–141 |
Provozní hmotnost [kg] |
1338–1496 |
1423–1581 |
1465–1623 |
Celková hmotnost [kg] |
1842–1890 |
1955–1973 |
1987–2000 |
Zadní náprava |
vlečená ramena |
vlečená ramena |
vlečená ramena |
Přední náprava |
MacPherson |
MacPherson |
MacPherson |
Součinitel odporu vzduchu cx |
0,249 |
0,251 |
0,252 |
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] |
660/1500 |
710/1500 |
730/1600 |
Objem palivové nádrže [l] |
45 |
45 |
45 |
Cena Ambition [Kč] |
596.900 |
596.900 |
691.900 |
Cena Style [Kč] |
647.900 |
647.900 |
742.900 |
Jasno zatím není ani kolem derivátu Scout, který se světu prozatím oficiálně neukázal. Podle zákulisních informací se tak mělo stát během letošního hokejového mistrovství ve Švýcarsku, je ale možné, že se vůbec neuskuteční. Scout bude poprvé možné koupit také pouze s pohonem předních kol, čtyřkolka však bude v jeho případě klíčová. Jak bude vypadat, jsme díky uniklým snímkům zveřejnili již dříve.
Škoda Octavia Combi 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020 |
Motor |
1.5 TSI |
2.0 TDI Evo |
2.0 TDI Evo |
Převodovka |
6M |
6M |
7A |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1968 |
1968 |
Vrtání x zdvih [mm] |
74,5 × 85,9 |
81,0 × 95,5 |
81,0 × 95,5 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
110/5000-6000 |
85/2750-4250 |
110/3000-4200 |
Točivý moment motoru [N.m/min] |
250/1500-3500 |
300/1500-2500 |
360/1700-2750 |
Kompresní poměr |
10,5:1 |
16,0:1 |
16,0:1 |
Maximální rychlost [km/h] |
224 |
205 |
222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,3 |
10,4 |
8,8 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
5,3–6,7 |
3,9–5,1 |
4,3–5,4 |
Emise CO2 [g/km] |
120–153 |
102–135 |
112–141 |
Provozní hmotnost [kg] |
1360–1550 |
1445–1635 |
1487–1677 |
Celková hmotnost [kg] |
1880 |
1950 |
1990 |
Zadní náprava |
vlečená ramena |
vlečená ramena |
vlečená ramena |
Přední náprava |
MacPherson |
MacPherson |
MacPherson |
Součinitel odporu vzduchu cx |
0,270 |
0,276 |
0,275 |
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] |
680/1500 |
720/1500 |
740/1600 |
Objem palivové nádrže [l] |
45 |
45 |
45 |
Cena Ambition [Kč] |
636.900 |
636.900 |
731.900 |
Cena Style [Kč] |
687.900 |
687.900 |
782.900 |
Koronavirus online