78
Fotogalerie

Ford Explorer 2011: nová generace je venku

Americký Ford po dlouhých průtazích konečně představil zcela nový Explorer pro modelový rok 2011. Podívejme se, co nabídne.

Explorer 2011 má být zosobněním pokrizového vývoje automobilového průmyslu USA, navíc se zdá, že v sobě kombinuje to nejlepší, čím Ford v současnosti disponuje. Těšit se tak můžeme na zcela novou platformu, lehčí a aerodynamicky lépe tvarovanou karoserii, hospodárné motory s malým objemem a několik prvenství v oblasti bezpečnostních systémů.

Nemá to však znamenat, že Explorer „měkne“, k dispozici zůstává pohon všech kol, i když pouze každý čtvrtý uživatel Exploreru vyjíždí se svým vozem do terénu. Jim přijdou vhod zvýšená světlost a soustava Terrain Management System vyvinutá ještě ve spolupráci s Land Roverem. Tato soustava řidiči umožňuje volbu jednoho ze čtyř přednastavených režimů (normal, písek, bláto a vyjeté koleje), tlačítkem na středu otočného ovladače se nachází aktivace omezovače rychlosti při sjíždění svahu.

Důležitou novinkou bude instalace nové generace přímovstřikových zážehových jednotek s přeplňováním, k dispozici zatím budou dva motory. Dvoulitrový čtyřválec je naladěn na 237 koní (175 kW) a vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává díky plynule proměnnému časování všech ventilů 290 koní (212 kW). V porovnání s dosavadními, atmosféricky plněnými jednotkami V6 a V8 mají být ty nové o 30, resp. 32 % hospodárnější. Oba motory budou doplněny šestistupňovou automatickou rychlostní skříní s kratšími nižšími převody pro lepší akceleraci a naopak delšími horními převody pro nižší otáčky ve vyšších rychlostech.

V otázce bezpečnosti se má nový Explorer stát tahounem. Jako první vůz na světě disponuje nafukovacími bezpečnostními pásy na krajních místech prostřední řady sedadel, jejich posláním je rozkládat v případě havárie zatížení na větší plochu těla cestujících. Do bezepčnostní výbavy patří skelet karoserie vyrobený vesměs z vysokopevnostních ocelí různých profilů, sada obvyklých airbagů, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat na bázi radaru kombinovaný se samočinným bržděním nebo soustava schopná zpomalit vozidlo až o 16 km/h ve chvíli, kdy najíždí do zatáčky rychleji, než by bylo záhodno.

Za zmínku stojí rovněž nové rozhraní MyFordTouch, aktivní parkovací asistent či systém MyKey umožňující kromě jiného ukládat rodičům pubertálních řidičů pevné nastavení pro řadu skupin včetně omezení hlasitosti audiosoustavy nebo nejvyšší rychlosti. Ačkoli se to na první pohled možná nezdá, nový Explorer je uvnitř stejně velký jako jeho předchůdce, kterého navíc převyšuje šířkou interiéru, jenž tak pohodlně pojme až sedm dospělých pasažérů.

Ford Explorer modelového roku 2011 vstoupí do prodejů koncem letošního roku, v Evropě se na něj bohužel těšit nemůžeme a případným zájemcům zbude pouze individální dovoz zpoza velké louže.

Ford Explorer 2011 01.jpg Ford Explorer 2011 02.jpg Ford Explorer 2011 03.jpg
Ford Explorer 2011 04.jpg Ford Explorer 2011 05.jpg Ford Explorer 2011 06.jpg
Ford Explorer 2011 07.jpg Ford Explorer 2011 08.jpg Ford Explorer 2011 09.jpg
Ford Explorer 2011 10.jpg Ford Explorer 2011 11.jpg Ford Explorer 2011 12.jpg Ford Explorer 2011 13.jpg
Ford Explorer 2011 14.jpg Ford Explorer 2011 15.jpg
Ford Explorer 2011 16.jpg Ford Explorer 2011 17.jpg Ford Explorer 2011 18.jpg
Ford Explorer 2011 19.jpg Ford Explorer 2011 20.jpg Ford Explorer 2011 21.jpg
Ford Explorer 2011 22.jpg Ford Explorer 2011 23.jpg Ford Explorer 2011 24.jpg
Ford Explorer 2011 25.jpg Ford Explorer 2011 26.jpg Ford Explorer 2011 27.jpg
Ford Explorer 2011 28.jpg Ford Explorer 2011 29.jpg Ford Explorer 2011 30.jpg
Ford Explorer 2011 31.jpg Ford Explorer 2011 32.jpg Ford Explorer 2011 33.jpg
Ford Explorer 2011 34.jpg Ford Explorer 2011 35.jpg Ford Explorer 2011 36.jpg
Ford Explorer 2011 37.jpg Ford Explorer 2011 38.jpg Ford Explorer 2011 39.jpg
Ford Explorer 2011 40.jpg Ford Explorer 2011 41.jpg Ford Explorer 2011 42.jpg
Ford Explorer 2011 43.jpg Ford Explorer 2011 44.jpg Ford Explorer 2011 45.jpg
Ford Explorer 2011 46.jpg Ford Explorer 2011 47.jpg Ford Explorer 2011 48.jpg
Ford Explorer 2011 49.jpg Ford Explorer 2011 50.jpg Ford Explorer 2011 51.jpg
Ford Explorer 2011 52.jpg Ford Explorer 2011 53.jpg Ford Explorer 2011 54.jpg
Ford Explorer 2011 55.jpg Ford Explorer 2011 56.jpg Ford Explorer 2011 57.jpg
Ford Explorer 2011 58.jpg Ford Explorer 2011 59.jpg Ford Explorer 2011 60.jpg
Ford Explorer 2011 61.jpg Ford Explorer 2011 62.jpg Ford Explorer 2011 63.jpg
Ford Explorer 2011 64.jpg Ford Explorer 2011 65.jpg Ford Explorer 2011 66.jpg
Ford Explorer 2011 67.jpg Ford Explorer 2011 68.jpg Ford Explorer 2011 69.jpg
Ford Explorer 2011 70.jpg Ford Explorer 2011 71.jpg Ford Explorer 2011 72.jpg
Ford Explorer 2011 73.jpg Ford Explorer 2011 74.jpg Ford Explorer 2011 75.jpg
Ford Explorer 2011 76.jpg Ford Explorer 2011 77.jpg Ford Explorer 2011 78.jpg
Ford Explorer 2011

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud