Před pár dny sice padla veškerá pozornost na  ostrý crossover Puma ST , to však neznamená, že by Ford technicky příbuznou Fiestu ST odsunul někam do pozadí. Právě naopak. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Před pár dny sice padla veškerá pozornost na ostrý crossover Puma ST, to však neznamená, že by Ford technicky příbuznou Fiestu ST odsunul někam do pozadí. Právě naopak. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Známý hot hatch totiž přichází ve speciální limitované edici, která ještě dále prohlubuje jeho schopnosti. Nové Fiesty ST Edition se vyrobí 500 kusů pro Evropu, z čehož celých 300 kusů poputuje na britský trh. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Známý hot hatch totiž přichází ve speciální limitované edici, která ještě dále prohlubuje jeho schopnosti. Nové Fiesty ST Edition se vyrobí 500 kusů pro Evropu, z čehož celých 300 kusů poputuje na britský trh. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Klíčovým prvkem speciální edice je nový manuálně nastavitelný podvozek, který dále snižuje světlou výšku ST o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Na lepší ovladatelnost a snížení neodpružené hmotnosti pak hledí i nová 18palcová kola (každé šetří asi 2 kg). | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Klíčovým prvkem speciální edice je nový manuálně nastavitelný podvozek, který dále snižuje světlou výšku ST o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Na lepší ovladatelnost a snížení neodpružené hmotnosti pak hledí i nová 18palcová kola (každé šetří asi 2 kg). | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

K těmto změnám bylo upraveno i řízení a Ford nasadil účinnější brzdový systém s kotouči o průměru 278 mm vpředu a 253 mm vzadu. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

K těmto změnám bylo upraveno i řízení a Ford nasadil účinnější brzdový systém s kotouči o průměru 278 mm vpředu a 253 mm vzadu. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Speciální edici pak nechybí standardně výbava, za kterou byste si normálně připlatili v Performance balíčku. Na místě je tedy mechanický samosvorný diferenciál Quaife i systém kontroly startu Launch Control. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Speciální edici pak nechybí standardně výbava, za kterou byste si normálně připlatili v Performance balíčku. Na místě je tedy mechanický samosvorný diferenciál Quaife i systém kontroly startu Launch Control. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Zřejmě nejčastěji využívaný jízdní režim Sport pak dostává samostatné tlačítko na volantu, abyste jej nemuseli hledat v menu. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Zřejmě nejčastěji využívaný jízdní režim Sport pak dostává samostatné tlačítko na volantu, abyste jej nemuseli hledat v menu. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

ST Edition bude dostupná výhradně s třídveřovou karoserií, která je lakována výrazným modrým odstínem Azura Blue. Další exteriérové prvky jsou kontrastně lesklé černé. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

ST Edition bude dostupná výhradně s třídveřovou karoserií, která je lakována výrazným modrým odstínem Azura Blue. Další exteriérové prvky jsou kontrastně lesklé černé. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Uvnitř najdete dekory ve stylu karbonu, modré prošívání sedaček, kožené čalounění volantu a řadicí páky a nakonec i červeně podsvícené startovací tlačítko. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Uvnitř najdete dekory ve stylu karbonu, modré prošívání sedaček, kožené čalounění volantu a řadicí páky a nakonec i červeně podsvícené startovací tlačítko. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Pod kapotou se změny neodehrávají, což nemusí být automaticky na škodu. Přeplňovaný tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru si už  stačil získat respekt  se svým výkonem 200 koní  (147 kW) a točivým momentem 290 N.m. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Pod kapotou se změny neodehrávají, což nemusí být automaticky na škodu. Přeplňovaný tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru si už stačil získat respekt se svým výkonem 200 koní  (147 kW) a točivým momentem 290 N.m. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Na stovku se Fiesta ST dostane za 6,5 vteřiny, maximálně pak dosáhne rychlosti 232 km/h. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

Na stovku se Fiesta ST dostane za 6,5 vteřiny, maximálně pak dosáhne rychlosti 232 km/h. | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

S trochou štěstí bychom se tedy v Česku mohli pár kousků také dočkat. Cenovku prozatím znají jen britští zájemci, které Fiesta ST Edition vyjde na 27.075 liber (asi 807.000 Kč). | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

S trochou štěstí bychom se tedy v Česku mohli pár kousků také dočkat. Cenovku prozatím znají jen britští zájemci, které Fiesta ST Edition vyjde na 27.075 liber (asi 807.000 Kč). | Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford

| Ford Fiesta ST Edition | Zdroj: Ford

Známý hot hatch totiž přichází ve speciální limitované edici, která ještě dále prohlubuje jeho schopnosti. Nové Fiesty ST Edition se vyrobí 500 kusů pro Evropu, z čehož celých 300 kusů poputuje na britský trh. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford
Klíčovým prvkem speciální edice je nový manuálně nastavitelný podvozek, který dále snižuje světlou výšku ST o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Na lepší ovladatelnost a snížení neodpružené hmotnosti pak hledí i nová 18palcová kola (každé šetří asi 2 kg). | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford
K těmto změnám bylo upraveno i řízení a Ford nasadil účinnější brzdový systém s kotouči o průměru 278 mm vpředu a 253 mm vzadu. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford
Speciální edici pak nechybí standardně výbava, za kterou byste si normálně připlatili v Performance balíčku. Na místě je tedy mechanický samosvorný diferenciál Quaife i systém kontroly startu Launch Control. | Ford Fiesta ST Edition Zdroj: Ford
16
Fotogalerie

Ford uvádí speciální edici Fiesty ST. Láká nastavitelným podvozkem i lehčími koly

Pro opravdové nadšence si Ford připravil speciální edici svého hot hatche. Pro Evropu vyrobí jen pár set kusů.

Před pár dny sice padla veškerá pozornost na ostrý crossover Puma ST, to však neznamená, že by Ford technicky příbuznou Fiestu ST odsunul někam do pozadí. Právě naopak. Známý hot hatch totiž přichází ve speciální limitované edici, která ještě dále prohlubuje jeho schopnosti. Nové Fiesty ST Edition se vyrobí 500 kusů pro Evropu, z čehož celých 300 kusů poputuje na britský trh.

Klíčovým prvkem speciální edice je nový manuálně nastavitelný podvozek, který dále snižuje světlou výšku ST o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Na lepší ovladatelnost a snížení neodpružené hmotnosti pak hledí i nová 18palcová kola (každé šetří asi 2 kg). K těmto změnám bylo upraveno i řízení a Ford nasadil účinnější brzdový systém s kotouči o průměru 278 mm vpředu a 253 mm vzadu.

Speciální edici pak nechybí standardně výbava, za kterou byste si normálně připlatili v Performance balíčku. Na místě je tedy mechanický samosvorný diferenciál Quaife i systém kontroly startu Launch Control. Zřejmě nejčastěji využívaný jízdní režim Sport pak dostává samostatné tlačítko na volantu, abyste jej nemuseli hledat v menu.

ST Edition bude dostupná výhradně s třídveřovou karoserií, která je lakována výrazným modrým odstínem Azura Blue. Další exteriérové prvky jsou kontrastně lesklé černé. Uvnitř najdete dekory ve stylu karbonu, modré prošívání sedaček, kožené čalounění volantu a řadicí páky a nakonec i červeně podsvícené startovací tlačítko.

Pod kapotou se změny neodehrávají, což nemusí být automaticky na škodu. Přeplňovaný tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru si už stačil získat respekt se svým výkonem 200 koní  (147 kW) a točivým momentem 290 N.m. Na stovku se Fiesta ST dostane za 6,5 vteřiny, maximálně pak dosáhne rychlosti 232 km/h.

S trochou štěstí bychom se tedy v Česku mohli pár kousků také dočkat. Cenovku prozatím znají jen britští zájemci, které Fiesta ST Edition vyjde na 27.075 liber (asi 807.000 Kč).

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud