17
Fotogalerie

Lotus Esprit: naděje značky opožděna, nebo zrušena?

S automobilkou Lotus, jež v současnosti patří koncernu DRB-Hicom, to nevypadá dobře, ale zdá se, že bude ještě hůře.

Ale pěkně po pořádku. Na předloňském autosalonu v Paříži představil Lotus předprodukční provedení zcela nové generace špičkového supersportovního modelu Lotus Esprit, jenž se však stal jen jedním z plných šesti modelů v rámci frontální ofenzívy této značky. Ale od té doby se toho mnoho změnilo. Již krátce po uzavření pařížského autosalonu v roce 2010 jsme vás informovali o tom, že právě Esprit je jediným modelem ve fázi vývoje.

Lotus Esprit 2013 zpozdeni 1.jpgLotus Esprit 2013 zpozdeni 2.jpgLotus Esprit 2013 zpozdeni 3.jpg Lotus Esprit legenda se vraci 01.jpgLotus Esprit legenda se vraci 02.jpgLotus Esprit legenda se vraci 03.jpg
Lotus Esprit, nová generace plánovaná původně již pro příští rok...

Již tehdy bylo jasné, že situace Lotusu není tak růžová a perspektivní, jak nás tehdejší šéf automobilky Dany Bahar přesvědčoval. Samotný majitel Lotusu, finančními problémy strádající malajský Proton, se záhy stal majetkem koncernu DRB-Hicom a samotný Dany Bahar byl z vedoucího postu v rámci představenstva značky Lotus odvolán.

I když jsme koncem loňského roku zachytili informaci o tom, že se značka Lotus Cars Ltd. nakonec dočká podpory z britských státních fondů, nic pozitivního se u Lotusu neobjevilo. Na letošním autosalonu v Paříži Lotus chyběl a celá společnost Lotus údajně prochází kompletním auditem hospodaření a plánů pro budoucnost nařízeným představiteli DRB-Hicom.

Lotus Esprit legenda se vraci 09.jpgLotus Esprit legenda se vraci 10.jpgLotus Esprit legenda se vraci 11.jpgLotus Esprit legenda se vraci 12.jpgLotus Esprit legenda se vraci 13.jpgLotus Esprit legenda se vraci 14.jpg
JIž studie z roku 2010 působila docela reálným dojmem

Zprávy o (byť možná pouze dočasném) zastavení programu Esprit jsou zklamáním, neboť již v Paříži v roce 2010 jsme viděli zcela nový supersport Lotus Esprit v takřka konečném provedení a zveřejněny byly tehdy také jeho technické specifikace, přičemž sériová výroba měla naběhnout již v příštím roce. Nyní je prakticky jisté, že se tento termín dodržet nepodaří a vyjádření stávajícího vedení Lotusu se omezuje na strohé konstatování: „Upevňujeme naše dlouhodobé plány. Tyto plány jsou přísně tajné.“

Pod kapotou sériových Espritů se mají nacházet vidlicové osmiválce Lexus s objemem 5,0 l, jež ale byly v konstrukčních dílnách Lotusu náležitě upraveny. Díky těmto modifikacím dává jednotka nejvyšší výkon 550 britských koní (410 kW, 557 koní), resp. 620 britských koní (462 kW, 629 koní) ve verzi R. V kombinaci se sedmistupňovou sekvenční převodovkou s řazením páčkami pod volantem a soustavou KERS má vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h v rozmezí od 3,2 do 3,5 s a produkovat emise CO2 ve výši okolo 250 g/km.
 

Lotus Esprit legenda se vraci 04.jpgLotus Esprit legenda se vraci 05.jpgLotus Esprit legenda se vraci 06.jpgLotus Esprit legenda se vraci 07.jpgLotus Esprit legenda se vraci 08.jpg 
Lotus Esprit: vyrazí nakonec na silnice?

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud