60
Fotogalerie

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Velmi kompaktní, ale šikovná

Po základním hatchbacku dorazila na trh také Fabia s karoserií kombi, což je auto, které se prezentuje jako rodinné. Může být ale takhle malý vůz vůbec rodinný? A jak si poradí druhý nejslabší motor v nabídce se situací, kdy vyrazí celá rodinka na vytouženou dovolenou?

Kapitoly článku:


Nedlouho po základním hatchbacku dorazila na trh také Škoda Fabia v praktičtějším a oblíbenějším provedení kombi. Zájemce tahle varianta ovšem nebude lákat pouze na litry v zavazadelníku, ale také na svou cenovku. Proč také kupovat hatchback, když si za kombi připlatím pouze deset tisíc korun?

Protože ale Fabia Combi nemá coby základní motor litrový tříválec o výkonu 44 kW (60 k), nýbrž startuje až s výkonnější variantou (55 kW/75 k), je její úplně první „cena od“ 262 900 Kč za výbavu Active. My jsme si vzali do testu druhou nejlevnější motorizaci v nabídce, kterou reprezentuje čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 66 kW (90 k). V takovém případě se bavíme o částce 278 900 Kč. Už teď mohu prozradit, že příplatek 16 000 Kč za TSI určitě stojí.

skoda_fabia_test.jpgskoda_fabia_test-12.jpg
Příplatek za kombi činí pouze 10 000 Kč. To je zhruba stejná částka, kterou zaplatíte třeba za testovanou zelenou metalízu

Fabia za 400 tisíc

Náš případ nebyla výbava Active, ani výbava Ambition. Do testu nám dorazila Škoda Fabia Combi 1.2 TSI s vrcholnou výbavou Style, kde už pořizovací cena překračuje hranici 300 000 Kč a pořád si máte hodně za co připlácet.

V konfigurátoru nás překvapilo hned několik věcí a začíná to už barvou karoserie. Na výběr sice máte patnáct odstínů, ale pouze Modrá Pacific je bez příplatku. Za všechny ostatní už musíte k základním 315 900 Kč dále připlácet. Atraktivní zelená metalíza testovaného auta je záležitost za 10 900 Kč. Litá černá kola o velikosti šestnáct palců pak přidají dalších 7 500 Kč.

Jak je u Škodovky zvykem, připlatit je potřeba také za dojezdové rezervní kolo 1100 Kč. Určitě je dobré to udělat, protože jinak nebudete mít v autě ani zvedák nebo klíč. Překvapivým příplatkem pro testovanou motorizaci jsou zadní kotoučové brzdy. Tak nějak automaticky jsem si myslel, že TSI už vzadu bubnové brzdy nemá, ale pokud nezaplatíte 2000 Kč, kotouče na zadní nápravu nedostanete.

skoda_fabia_test-15.jpgskoda_fabia_test-18.jpg
Testovaná kombinace černé střechy a černých kol s atraktivní zelenou vypadala velmi dobře. Za hubičku ale takto vybavenou Fabii opravdu nedostanete

Také u Fabie s vrcholnou výbavou Style razí Škoda příplatky ve stylu Audi, takže se nakonec nelze divit tomu, že testovaný exemplář, který přijel do testu takříkajíc v „plné palbě“ (rozuměj startování tlačítkem, bezklíčkový přístup, panoramatické okno, vyhřívané sedačky, multimediální systém a tak dále) se dostal přes 400 000 Kč. Asi není nutné příliš rozvádět fakt, že za podobné peníze už Fabia Combi trochu postrádá smysl.

Co dostanu za 10 000 Kč?

Shodou okolností jsme Fabii s motorem 1.2 TSI o výkonu 66 kW (90 k) i s výbavou Style už testovali. Stalo se tak v rámci srovnávacího testu s modelem Hyundai i20. Nabízí se tedy otázka, v čem je Fabia Combi jiná. Co přesně dostane zákazník za svých 10 000 Kč navíc?

59921256.jpgskoda_fabia_test-6.jpg
Shodný rozvor, shodná šířka, shodný rozchod kol. Za 10 000 Kč navíc dostanete v podstatě pouze delší zadní převis

Motor je samozřejmě identický. Pod kapotou stále máme čtyřválec o objemu 1197 cm3 s maximálním výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 160 Nm dostupným už od 1400 ot./min. I v kombi pak najdete manuální pětistupňovou převodovku. Stejná je taktéž šířka vozu, rozchod kol na obou nápravách i rozvor. Liší se ovšem délka. Zatímco hatchback nabídne 3992 mm, kombi je dlouhé 4257 mm.

Delší zadní převis znamená jedinou důležitou výhodu - objemnější zavazadelník. Fabia Combi nabídne 530 litrů v základu a 1395 litrů po sklopení zadních opěradel. Jde o hodnoty bez rezervního kola. S rezervou jsou čísla o 25 litrů menší. Hatchback nabízí bez rezervy 330 litrů a 1150 litrů.

Větší délka znamená přirozeně také vyšší hmotnost. Rozdíl není nijak dramatický, ve srovnání s hatchbackem osazeným stejným motorem je kombi těžší pouze o 24 kg. Rozdíly v dynamice jsou nakonec tedy minimální. Přesně řečeno je kombi při sprintu na stovku o desetinu sekundy pomalejší. V tabulkové spotřebě pak rozdíl oproti hatchbacku nenajdete.

Sečteno a podtrženo, za zmíněných 10 000 Kč navíc si kupujete pouze více litrů v zavazadelníku. Pokud plánujete využívat pouze jeho základní objem, pak vás každý litr navíc oproti hatchbacku stál padesát korun českých.

Radosti
Design
Praktický interiér
Schopný motor 1.2 TSI
Jízdní vlastnosti
Prostorný zavazadelník
Starosti
Úzký interiér
Málo místa ve druhé řadě
Ve vyšších rychlostech větší akustický hluk
Díky velkému množství příplatků vyšší konečná cena
8  /10

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud