Vlajková loď automobilky DS o sobě dala poprvé oficiálně vědět už v únoru loňského roku. Včera konečně dorazila na českou půdu a přináší řadu zajímavostí. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Vlajková loď automobilky DS o sobě dala poprvé oficiálně vědět už v únoru loňského roku. Včera konečně dorazila na českou půdu a přináší řadu zajímavostí. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

DS, prémiová značka koncernu Stellantis, rozšířila nabídku modelů na českém trhu. Po crossoverech  DS 3 Crossback  a  DS 7 Crossback  k nám dovezla první „ne-crossover“ a zároveň vlajkovou loď, na kterou jsme čekali od února loňského roku. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

DS, prémiová značka koncernu Stellantis, rozšířila nabídku modelů na českém trhu. Po crossoverech DS 3 Crossback a DS 7 Crossback k nám dovezla první „ne-crossover“ a zároveň vlajkovou loď, na kterou jsme čekali od února loňského roku. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Sedan o délce 4,9 metru podle zástupců automobilky DS zapadá mezi segmenty D a E (střední a vyšší střední třída) | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Sedan o délce 4,9 metru podle zástupců automobilky DS zapadá mezi segmenty D a E (střední a vyšší střední třída) | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

 Stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis , kterou sdílí  třeba s Peugeotem 308 , tím ale podobnost s mainstreamovými vozy končí | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis, kterou sdílí třeba s Peugeotem 308, tím ale podobnost s mainstreamovými vozy končí | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Prakticky všude jsou detaily, které vás hned zaujmou: pás táhnoucí se po celé délce kapoty, zapuštěné kliky dveří, směrovky ve sloupcích zadního okna, odkazující na „kornoutky“ Citroenu DS či zadní dekorační lišty ve tvaru šavle | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Prakticky všude jsou detaily, které vás hned zaujmou: pás táhnoucí se po celé délce kapoty, zapuštěné kliky dveří, směrovky ve sloupcích zadního okna, odkazující na „kornoutky“ Citroenu DS či zadní dekorační lišty ve tvaru šavle | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Budoucí majitelé se při návrhu svého vozu jistě vyřádí, musejí ale počítat s tím, že za luxusní sedan zaplatí i luxusní balík peněz | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Budoucí majitelé se při návrhu svého vozu jistě vyřádí, musejí ale počítat s tím, že za luxusní sedan zaplatí i luxusní balík peněz | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Sedan DS 9 je v Česku dostupný ve výbavách Performance Line a Rivoli, přičemž  v základu stojí 1.325.000 Kč.  Vybavenější verze je vždy dražší o 100.000 Kč.   | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Sedan DS 9 je v Česku dostupný ve výbavách Performance Line a Rivoli, přičemž v základu stojí 1.325.000 Kč. Vybavenější verze je vždy dražší o 100.000 Kč. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Základním motorem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka PureTech 225 s výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m a doplňují ji plug-in hybridy  E-Tense 225 (od 1.525.000)  a  E-Tense 360 4x4 (od 1.775.000 Kč) . | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Základním motorem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka PureTech 225 s výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m a doplňují ji plug-in hybridy E-Tense 225 (od 1.525.000) a E-Tense 360 4x4 (od 1.775.000 Kč). | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

 DS 9 se vyrábí v Číně , teprve ve Francii ale dostane zadní elektromotor (83 kW a 166 N.m), který pohání zadní kola. Vedle toho má vůz i větší přední brzdy a 20palcová kola místo 19palcových. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

DS 9 se vyrábí v Číně, teprve ve Francii ale dostane zadní elektromotor (83 kW a 166 N.m), který pohání zadní kola. Vedle toho má vůz i větší přední brzdy a 20palcová kola místo 19palcových. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

K zhruba 10 týdnům, které zabere přeprava vozu z Číny do Evropy, je nutné připočítat další dny kvůli transformaci z předokolky na čtyřkolku | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

K zhruba 10 týdnům, které zabere přeprava vozu z Číny do Evropy, je nutné připočítat další dny kvůli transformaci z předokolky na čtyřkolku | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Čtyřválec 1.6 PureTech je u plug-in hybridů stejný, k navýšení výkonu ze 133 kW (2WD) na 147 kW (4WD) dojde v Evropě úpravou softwaru řídicí jednotky | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Čtyřválec 1.6 PureTech je u plug-in hybridů stejný, k navýšení výkonu ze 133 kW (2WD) na 147 kW (4WD) dojde v Evropě úpravou softwaru řídicí jednotky | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Český importér vozu DS neočekává závratné množství prodaných kusů. Obecně se bavíme o nižších desítkách kusů ročně | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS

Český importér vozu DS neočekává závratné množství prodaných kusů. Obecně se bavíme o nižších desítkách kusů ročně | DS 9 E-Tense Cristal Pearl | Foto: DS

Sedan DS 9 můžeme srovnávat  například s Lexusem ES , kterého se v roce 2019 v Česku prodalo 60 kusů, loni to bylo 49 kusů a v první polovině letošního roku zamířilo k zákazníkům 28 kusů | DS 9 interiér Opera Foto: DS

Sedan DS 9 můžeme srovnávat například s Lexusem ES, kterého se v roce 2019 v Česku prodalo 60 kusů, loni to bylo 49 kusů a v první polovině letošního roku zamířilo k zákazníkům 28 kusů | DS 9 interiér Opera | Foto: DS

Koncem letošního roku značka DS rozšíří nabídku modelů na českém trhu  o hatchback DS 4  | DS 9 interiér Opera Foto: DS

Koncem letošního roku značka DS rozšíří nabídku modelů na českém trhu o hatchback DS 4 | DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 interiér Opera Foto: DS

| DS 9 interiér Opera | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 Foto: DS

| DS 9 E-Tense 360 4x4 | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

| DS 9 Black Pack Foto: DS

| DS 9 Black Pack | Foto: DS

DS, prémiová značka koncernu Stellantis, rozšířila nabídku modelů na českém trhu. Po crossoverech  DS 3 Crossback  a  DS 7 Crossback  k nám dovezla první „ne-crossover“ a zároveň vlajkovou loď, na kterou jsme čekali od února loňského roku. | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS
Sedan o délce 4,9 metru podle zástupců automobilky DS zapadá mezi segmenty D a E (střední a vyšší střední třída) | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS
 Stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis , kterou sdílí  třeba s Peugeotem 308 , tím ale podobnost s mainstreamovými vozy končí | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS
Prakticky všude jsou detaily, které vás hned zaujmou: pás táhnoucí se po celé délce kapoty, zapuštěné kliky dveří, směrovky ve sloupcích zadního okna, odkazující na „kornoutky“ Citroenu DS či zadní dekorační lišty ve tvaru šavle | DS 9 E-Tense Cristal Pearl Foto: DS
72
Fotogalerie

Luxusní sedan DS 9 dorazil z Číny do ČR. Cena odpovídá, cesta čtyřkolky je složitá

Vlajková loď automobilky DS o sobě dala poprvé oficiálně vědět už v únoru loňského roku. Včera konečně dorazila na českou půdu a přináší řadu zajímavostí.

DS, prémiová značka koncernu Stellantis, rozšířila nabídku modelů na českém trhu. Po crossoverech DS 3 Crossback a DS 7 Crossback k nám dovezla první „ne-crossover“ a zároveň vlajkovou loď, na kterou jsme čekali od února loňského roku. Tehdy na sebe vůz prozradil veškeré podrobnosti. Třeba že v základu nabídne motor o výkonu 165 kW, nebude mít turbodiesely a čtyřkolka bude elektrická. Nyní už máme k dispozici i český ceník, pojďme si tedy říci, jaká je situace.

Sedan o délce 4,9 metru podle zástupců automobilky DS zapadá mezi segmenty D a E (střední a vyšší střední třída). Stojí na platformě EMP2 koncernu Stellantis, kterou sdílí třeba s Peugeotem 308, tím ale podobnost s mainstreamovými vozy končí. Interiérům vévodí kůže a Alcantara, dokonce i vzadu mohou být vyhřívaná a ventilovaná sedadla s masážní funkcí a prakticky všude jsou detaily, které vás hned zaujmou. Může to být chromovaný pás táhnoucí se po celé délce kapoty, zapuštěné kliky dveří, směrovky ve sloupcích zadního okna, odkazující na „kornoutky“ Citroenu DS, zadní dekorační lišty ve tvaru šavle, otočné hodiny B.R.M či krystaly na přístrojové desce.

K obdivování je toho hodně a budoucí majitelé se při návrhu svého vozu jistě vyřádí, musejí ale počítat s tím, že za luxusní sedan zaplatí i luxusní balík peněz. Sedan DS 9 je v Česku dostupný ve výbavách Performance Line a Rivoli, přičemž v základu stojí 1.325.000 Kč. Vybavenější verze je vždy dražší o 100.000 Kč. Základním motorem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka PureTech 225 s výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m a doplňují ji plug-in hybridy E-Tense 225 (od 1.525.000) a E-Tense 360 4x4 (od 1.775.000 Kč).

Právě nejvýkonnější plug-in hybrid je zajímavý nejenom pohonem všech kol, ale také způsobem, jakým se dostane k prodejcům. DS 9 se vyrábí v Číně, teprve ve Francii ale dostane zadní elektromotor (83 kW a 166 N.m), který pohání zadní kola. Vedle toho má vůz i větší přední brzdy a 20palcová kola místo 19palcových. K zhruba 10 týdnům, které zabere přeprava vozu z Číny do Evropy, je nutné připočítat další dny kvůli transformaci z předokolky na čtyřkolku. Čtyřválec 1.6 PureTech je u plug-in hybridů stejný, k navýšení výkonu ze 133 kW (2WD) na 147 kW (4WD) dojde v Evropě úpravou softwaru řídicí jednotky.

Český importér vozu DS neočekává závratné množství prodaných kusů. Obecně se bavíme o nižších desítkách kusů ročně. Sedan DS 9 můžeme srovnávat například s Lexusem ES, kterého se v roce 2019 v Česku prodalo 60 kusů, loni to bylo 49 kusů a v první polovině letošního roku zamířilo k zákazníkům 28 kusů. V případě Jaguaru XF se bavíme o 20, 9 a 10 kusech a Volvo S90, které se stejně jako DS 9 do Evropy dováží z Číny, si v Česku ve zmíněných obdobích pořídilo 47, 43 a 21 zákazníků. Vycházíme z údajů Svazu dovozců automobilů.

Koncem letošního roku značka DS rozšíří nabídku modelů na českém trhu o hatchback DS 4. Vůz jsme na webu Autorevue.cz poprvé představili v únoru.

DS 9: Technická data a ceny
Motor 1.6 PureTech E-Tense 225 E-Tense 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1 598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 165/5500 133/6000 147/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/1900 300/3000 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW] - 81 81/83
Točivý moment elektromotoru [N.m] - 320 320/166
Výkon/toč. mom. systému [kW/N.m] - 165/360 265/520
Akumulátor [typ/kapacita] - Li-Ion /11,9 Li-Ion /11,9
Převodovka 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,3 5,6
Max. rychlost [km/h] 236 240 250
Max. rychlost – EV mód [km/h] - 135 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] - 46 – 50 47
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,9-7,0  1,5 neudána
Provozní hmotnost [kg] 1615 1914 1989
Cena Performance Line [Kč] 1.325.000 1.525.000 1.775.000
Cena Rivoli [Kč] 1.425.000 1.625.000 1.875.000

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud