Cupra Tavascan Extreme E je konceptem elektrického stroje pro mezinárodní sérii terénních závodů. Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E je konceptem elektrického stroje pro mezinárodní sérii terénních závodů. | Zdroj: Cupra

Jeho baterie má kapacitu 54 kWh a je uložena za řidičem. Zdroj: Cupra

Jeho baterie má kapacitu 54 kWh a je uložena za řidičem. | Zdroj: Cupra

Karoserie využívá lněná vlákna, která lze dobře tvarovat. Zdroj: Cupra

Karoserie využívá lněná vlákna, která lze dobře tvarovat. | Zdroj: Cupra

Některé designové prvky se objeví i u sériového provedení elektrického SUV Tavascan. Zdroj: Cupra

Některé designové prvky se objeví i u sériového provedení elektrického SUV Tavascan. | Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E | Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E | Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E | Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E | Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra

Cupra Tavascan Extreme E | Zdroj: Cupra

Jeho baterie má kapacitu 54 kWh a je uložena za řidičem. Zdroj: Cupra
Karoserie využívá lněná vlákna, která lze dobře tvarovat. Zdroj: Cupra
Některé designové prvky se objeví i u sériového provedení elektrického SUV Tavascan. Zdroj: Cupra
Cupra Tavascan Extreme E Zdroj: Cupra
9
Fotogalerie

Cupra ukázala závoďák Tavascan Extreme E. Má elektrický pohon a karoserii ze lnu

Jde sice o drsný sportovní stroj, ale Cupra slibuje, že prvky jeho designu brzy najdeme i u chystaného sériového modelu.

Na autosalon IAA Mobility v Mnichově si akční španělská značka připravila koncept elektrického závodního stroje, na kterém ale místo rychlosti ukazuje spíše moderní výrobní postupy. Jde o vůz, který navazuje na již existující závoďák ABT Cupra XE, k ostrému nasazení by mělo dojít už v příštím roce. Při jeho výrobě byla využita metoda 3D tisku, díky němuž může závodní tým v terénu rychle nahradit nebo upravit potřebné díly.

Karoserie v hojné míře využívá lněná vlákna, ohledně nichž Cupra slibuje, že najdou své místo i u sériových modelů. Tavascan Extreme E má baterii o kapacitě 54 kWh, uloženou za kokpitem. Na 100 km/h zrychlí za zhruba čtyři sekundy. Značka na něm pracovala společně se technickým partnerem ABT Sportsline, vedle závodění vůz poslouží také jako vývojová platforma.

Některé prvky designu závoďáku se objeví u sériového modelu Cupra Tavascan, který půjde na trh v roce 2024. Série Extreme E pak automobilce pomůže s propagací elektrifikace, udržitelnosti a kupodivu také genderové rovnosti.

Doporučujeme

Články odjinud