Přeplňovaný čtyřválcový boxer s objemem 1795 cm3 nese označení CB (Concentration Boxer), vychází z jednotky FB16 DIT, kterou známe z  předfaceliftové verze Subaru Levorg . Foto: toyota-club.net

Přeplňovaný čtyřválcový boxer s objemem 1795 cm3 nese označení CB (Concentration Boxer), vychází z jednotky FB16 DIT, kterou známe z předfaceliftové verze Subaru Levorg. | Foto: toyota-club.net

Ve srovnání s motory starší řady FB má menší rozteče válců (98,6 mm místo 113 mm) a také užší protizávaží, kratší je také klikový hřídel (315,9 mm místo 350,5 mm). Výsledkem je zkrácení motoru o 40 mm oproti řadě FB. Foto: toyota-club.net

Ve srovnání s motory starší řady FB má menší rozteče válců (98,6 mm místo 113 mm) a také užší protizávaží, kratší je také klikový hřídel (315,9 mm místo 350,5 mm). Výsledkem je zkrácení motoru o 40 mm oproti řadě FB. | Foto: toyota-club.net

Novinka se také vrací k vyoseným asymetrickým ojnicím – toto řešení, které omezuje zatížení a tření pístů o stěny válců, Subaru používá u motorů řady FA (čtyřválce o objemu 2,0 a 2,4 litru). Zdroj: Subaru

Novinka se také vrací k vyoseným asymetrickým ojnicím – toto řešení, které omezuje zatížení a tření pístů o stěny válců, Subaru používá u motorů řady FA (čtyřválce o objemu 2,0 a 2,4 litru). | Zdroj: Subaru

Jednokomorové turbodmychadlo Garett M12 má elektronicky ovládaný obtokový ventil. Zdroj: Subaru

Jednokomorové turbodmychadlo Garett M12 má elektronicky ovládaný obtokový ventil. | Zdroj: Subaru

Subaru se tedy drží plánu uvedení produkční verze nového Levorgu na domácím trhu v druhé polovině roku. Další trhy, včetně toho evropského, by měly nyní následovat.

Subaru se tedy drží plánu uvedení produkční verze nového Levorgu na domácím trhu v druhé polovině roku. Další trhy, včetně toho evropského, by měly nyní následovat.

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

Prozatím tedy máme alespoň dobrou představu, co bychom mohli od nové generace kombíku čekat.

Prozatím tedy máme alespoň dobrou představu, co bychom mohli od nové generace kombíku čekat.

Kromě toho budou v Levorgu uvedeny i nové elektronicky řízené adaptivní tlumiče, které by mohly následně putovat do dalších modelů značky.

Kromě toho budou v Levorgu uvedeny i nové elektronicky řízené adaptivní tlumiče, které by mohly následně putovat do dalších modelů značky.

Poprvé máme možnost nahlédnout i do interiéru nového Levorgu, kterému vévodí nová architektura palubní desky s 11,6palcovým displejem infotainmentu zasazeným na výšku.

Poprvé máme možnost nahlédnout i do interiéru nového Levorgu, kterému vévodí nová architektura palubní desky s 11,6palcovým displejem infotainmentu zasazeným na výšku.

Vůči dosavadnímu modelu má zajistit více místa uvnitř, už jen díky prodlouženému rozvoru o 20 mm (2670 mm), přičemž celkově narostla délka vozu o 65 mm (4755 mm).

Vůči dosavadnímu modelu má zajistit více místa uvnitř, už jen díky prodlouženému rozvoru o 20 mm (2670 mm), přičemž celkově narostla délka vozu o 65 mm (4755 mm).

Druhá generace Levorgu stojí na platformě SGP (Subaru Global Platform), která je základem třeba Imprezy či XV.

Druhá generace Levorgu stojí na platformě SGP (Subaru Global Platform), která je základem třeba Imprezy či XV.

...– tím více ve verzi STI Sport s agresivnějšími nárazníky a dalšími drobnostmi. Ostatně při návrhu exteriéru využili designéři nového směru „Bolder“ z  konceptu VIZIV Adrenaline .

...– tím více ve verzi STI Sport s agresivnějšími nárazníky a dalšími drobnostmi. Ostatně při návrhu exteriéru využili designéři nového směru „Bolder“ z konceptu VIZIV Adrenaline.

Sportovně střižený kombík po designové stránce dále vyvíjí styl současné generace a ve výsledku působí možná ještě odvážnějším a drsnějším dojem...

Sportovně střižený kombík po designové stránce dále vyvíjí styl současné generace a ve výsledku působí možná ještě odvážnějším a drsnějším dojem...

Teď už automobilka na domácím trhu vytahuje na světlo produkční verzi novinky a jak je vidět, od dřívějších prototypů se vlastně vůbec neliší.

Teď už automobilka na domácím trhu vytahuje na světlo produkční verzi novinky a jak je vidět, od dřívějších prototypů se vlastně vůbec neliší.

Ochutnávku na novou generaci kombi Levorg nám Subaru předvedlo ve fázi prototypů  již na konci minulého roku , přičemž následně se předvedla i  sportovnější verze STI Sport .

Ochutnávku na novou generaci kombi Levorg nám Subaru předvedlo ve fázi prototypů již na konci minulého roku, přičemž následně se předvedla i sportovnější verze STI Sport.

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

Ve srovnání s motory starší řady FB má menší rozteče válců (98,6 mm místo 113 mm) a také užší protizávaží, kratší je také klikový hřídel (315,9 mm místo 350,5 mm). Výsledkem je zkrácení motoru o 40 mm oproti řadě FB. Foto: toyota-club.net
Novinka se také vrací k vyoseným asymetrickým ojnicím – toto řešení, které omezuje zatížení a tření pístů o stěny válců, Subaru používá u motorů řady FA (čtyřválce o objemu 2,0 a 2,4 litru). Zdroj: Subaru
Jednokomorové turbodmychadlo Garett M12 má elektronicky ovládaný obtokový ventil. Zdroj: Subaru
Subaru se tedy drží plánu uvedení produkční verze nového Levorgu na domácím trhu v druhé polovině roku. Další trhy, včetně toho evropského, by měly nyní následovat.
22
Fotogalerie

Subaru odhalilo tajemství nového boxeru 1.8 Turbo. U nás by se rozhodně neztratil

Nový motor se nejprve objeví v druhé generaci Levorgu a ve Foresteru Sport. Ale co Evropa?

Přeplňovaný čtyřválcový boxer s objemem 1795 cm3 nese označení CB (Concentration Boxer), vychází z jednotky FB16 DIT, kterou známe z předfaceliftové verze Subaru Levorg. Stejně jako šestnáctistovka má hliníkové hlavy i blok se zalisovanými vložkami válců.

Ve srovnání s motory starší řady FB má novinka menší rozteče válců (98,6 mm místo 113 mm) a také užší protizávaží, kratší je také klikový hřídel (315,9 mm místo 350,5 mm). Výsledkem je zkrácení motoru o 40 mm oproti řadě FB. Novinka se také vrací k vyoseným asymetrickým ojnicím – toto řešení, které omezuje zatížení a tření pístů o stěny válců, Subaru používá u motorů řady FA (čtyřválce o objemu 2,0 a 2,4 litru). Jednokomorové turbodmychadlo Garett M12 má elektronicky ovládaný obtokový ventil.

V hlavách motorů najdeme dva vačkové hřídele, poháněné řetězem. Proměnné časování Dual AVCS pracuje se sacími i výfukovými ventily. Přímé vstřikování paliva umí fungovat s tlakem až 32 MPa, přičemž vstřikovače jsou umístěny v těsné blízkosti svíček. Při nízkém a středním zatížení motor používá chudou směs paliva s poměrem až 1:30.

U motoru CB se Subaru chlubí také propracovaným chladicím systémem, reagujícím na teplotu a zatížení. Chladicí kapalina nejprve cirkuluje v bloku, poté v hlavách válců a až poté se připojí chladič. Čerpadlo mazání je poháněno samostatným řetězem, najdeme ho pod klikovým hřídelem. Oproti svému předchůdci FB16 DIT má novinka o litr menší náplň oleje – přibližně 4 litry.

Čtyřválec CB je prozatím určen pro japonský trh a tamní dva modely – Levorg druhé generace a také Forester Sport. Maximální výkon činí 130 kW (177 koní), točivý moment dosahuje 300 Nm v 1600 až 3600 otáčkách za minutu. V budoucnu jsou plánovány i verze s jiným objemem. Zda se tato novinka objeví v Evropě, zatím není jasné – Subaru na starém kontinentu spoléhá na hybridní jednotky e-Boxer, které jsou alespoň částečnou záplatou na jeho odvěký problém, tedy vysoké emise.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud