Chyba v metodice měření způsobila nadhodnocení výsledků dojezdu na jedno nabití. Hyundai i Kia nyní společně informují o novém dojezdu modelů Kona Electric a e-Niro.
Zbrusu nové elektromobily, jako jsou třeba Mercedes-Benz EQC nebo Audi e-tron, nabízejí dojezd na jedno nabití okolo 400 kilometrů, což řadě uživatelů pro běžné denní použití bohatě stačí. Jakmile navíc dojde k rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic, které umožní nabíjet klidně i výkonem 350 kW, stanou se elektromobily plnohodnotnou alternativou k vozidlům s konvenčním pohonem.
Automobilky Hyundai a Kia nezůstávají stranou a nabízejí elektromobily, jejichž dojezd na jedno nabití se podle prvotních oficiálních informací blížil pěti stům kilometrů. Kona Electric měla v závislosti na verzi ujet 312 až 482 kilometrů, e-Niro dokonce až 485 kilometrů. To už ale nyní neplatí. Obě automobilky totiž v tiskových zprávách informují o snížení hodnot dojezdů a přidávají i důvod změn.
Podle oficiálních informací obou automobilek poskytla nezávislá firma, která měla na měření dohlížet, nesprávné výsledky. Namísto standardního procesu měřicího cyklu WLPT byly schváleny výsledky vycházející z cyklu s nepřiměřeně dlouhým „městským“ provozem, který elektromobilům a hybridům z hlediska dojezdu svědčí.
Rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám nicméně nejsou drastické. Zatímco dříve ujela elektrická Kona zmíněných 312 (39kWh verze) a 482 kilometrů (64kWh verze), nové údaje činí 289 a 449 kilometrů. Elektrické Niro pak podle nových údajů ujede 289 a 455 kilometrů.