Věhlasný německý výrobce Alpina s novou trojkovou řadou BMW ještě neskončil. Po výkonné a  překvapivě dostupné variantě s benzinovým motorem , se podíval na zoubek i nejsilnější naftové motorizaci M340d. S názvem D3 S tak přichází nový vyladěný model, který je k mání v obou karosářských verzích. Alpina

Věhlasný německý výrobce Alpina s novou trojkovou řadou BMW ještě neskončil. Po výkonné a překvapivě dostupné variantě s benzinovým motorem, se podíval na zoubek i nejsilnější naftové motorizaci M340d. S názvem D3 S tak přichází nový vyladěný model, který je k mání v obou karosářských verzích. | Alpina

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídící jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice. Alpina

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídící jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice. | Alpina

Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod.  Alpina

Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod.  | Alpina

Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring. Alpina

Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring. | Alpina

Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero. Alpina

Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero. | Alpina

Změny v designu exteriéru a interiéru jsou jako vždy decentní. Hledělo se ale i na takové detaily, jako je například grafika virtuálního kokpitu, na které vás doprovází velké logo Alpina. Alpina

Změny v designu exteriéru a interiéru jsou jako vždy decentní. Hledělo se ale i na takové detaily, jako je například grafika virtuálního kokpitu, na které vás doprovází velké logo Alpina. | Alpina

Za variantu sedan zaplatíte 70.500 eur (1.903.500 Kč). Za výchozí sedan  M340d xDrive  dáte u německého BMW v přepočtu o 150 tisíc korun méně. Tak zásadní rozdíl tedy v pořizovací ceně není. Touring D3 S je pak o 1400 eur dražší. Alpina

Za variantu sedan zaplatíte 70.500 eur (1.903.500 Kč). Za výchozí sedan M340d xDrive dáte u německého BMW v přepočtu o 150 tisíc korun méně. Tak zásadní rozdíl tedy v pořizovací ceně není. Touring D3 S je pak o 1400 eur dražší. | Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

 Alpina

| Alpina

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídící jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice. Alpina
Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod.  Alpina
Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring. Alpina
Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero. Alpina
17
Fotogalerie

Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina D3 S je vysokorychlostní přepravník s nízkou spotřebou, který možná hledáte. K mání je i v praktické variantě Touring.

Věhlasný německý výrobce Alpina s novou trojkovou řadou BMW ještě neskončil. Po výkonné a překvapivě výhodné variantě s benzinovým motorem, se podíval na zoubek i nejsilnější naftové motorizaci M340d. S názvem D3 S tak přichází nový vyladěný model, který je k mání v obou karosářských verzích.

Neočekávejte ale žádná extra kouzla. V Alpině se na to jde spíše decentní cestou a s výslednými výtvory se dá bez problému jezdit každý den. Model D3 S má oproti standardní verzi jiné chlazení, upravenou řídicí jednotku a vůbec poprvé se ladil i mild-hybridní systém. Alpina ubezpečuje, že vytvořila každodenního společníka, který ale nebude dělat kompromisy v dynamice.

Nemáme nejmenší důvod jí to nevěřit. Výsledný výkon se z původní hodnoty 250 kW (340 koní), zvedl na 261 kW (355 koní). Maximální točivý moment je nyní 730 N.m, tedy o 30 N.m vyšší. Lehce upravená je i osmistupňová převodovka ZF a systém start/stop byl vyladěný pro hladší chod. Na německých dálnicích pak vozy dosáhnou rychlosti přes 270 km/h. Zrychlení na stovku se nezměnilo. Stále tak platí 4,6 s pro sedan a 4,8 s pro Touring.

Na podvozek se také hledělo. Znatelná změna je například v zavěšení, které je shodné s benzinovou variantou B3. Nové jsou i pružiny Eibach. Ke zlehčení neodpružené hmotnosti pak pomohla kovaná kola, která ušetřila celkem 14 kilogramů a jsou obalená do speciálně vyladěných pneumatik Pirelli P Zero.

Změny v designu exteriéru a interiéru jsou jako vždy decentní. Hledělo se ale i na takové detaily, jako je například grafika virtuálního kokpitu, na které vás doprovází velké logo Alpina. Za variantu sedan zaplatíte 70.500 eur (1.903.500 Kč). Za výchozí sedan M340d xDrive dáte u německého BMW v přepočtu o 150 tisíc korun méně. Tak zásadní rozdíl tedy v pořizovací ceně není. Touring D3 S je pak o 1400 eur dražší.

Alpina D3 S – technické údaje a oficiální ceny
Varianta Sedan Touring
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Výkon [kW/min] 261/4000-4200
Točivý moment [Nm/min] 730/1750-2750
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6 4,8
Maximální rychlost [km/h] 270 273
Pohotovostní hmotnost [kg] 1950 2010
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 6,4
Základní cena [€] 70.500 71.900
Základní cena [Kč] 1.903.500* 1.941.300*
*přepočet dle současného kurzu ČNB

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Doporučujeme

Články odjinud