Paul Stephens je známé jméno v oblasti renovací a úprav vozů Porsche. Jeho poslední projekt je hotovým mistrovským dílem.
Pro mnohé je nejlepší cestou za řidičským požitkem vydat se zpátky do minulosti. Tomu se přizpůsobila řada úpravců i výrobců, kteří dnes dokážou nabídnout moderní přestavbové kity pro klasické modely, například Porsche 911 generace 964. Ta už v základu představuje dobrý kompromis mezi analogovým ovládáním a relativně moderní technikou zajišťující vyšší spolehlivost.
Paul Stephens, zakladatel Autoart customer, rovněž propadl sportovním vozům z Německa. S dvacetiletými zkušenostmi z minulých projektů se chtěl odlišit od většiny konkurence a spolu s klientem se pustil do pětileté transformace Porsche 911 řady 993.
Projekt ulehčil fakt, že koncový zákazník má zkušenosti s vodou i vzduchem chlazenými modely Porsche od šedesátých let až po současnost včetně silničních i závodních verzí. Moc dobře věděl, co od nového konceptu chce – dravce pro každodenní použití.
Autoart 993R, jak vůz Paul Stephens nazývá, stojí na základu verze Carrera 2. Po razantní redukci hmotnosti se vůz dostal ze 1370 na 1220 kg. Plochý šestiválec má zvětšený objem ze 3,6 na 3,8 litru s vložkami a písty z verze 993 RSR. Výsledný poměr výkonu a hmotnosti odpovídá moderní ostré verzi 997 GT3.
Ten daroval olejové čerpadlo i klikovou hřídel s ložisky a seznam zakončují odlehčené ojnice Pauter. Výfukový systém dodal Cargraphic performance. Po vyladění produkuje motor výkon 330 koní, ale je zde potenciál dosáhnout až na 360 koní. Síla je přenášena skrze šestistupňový manuál 993 G51.21 na zadní kola. Pro ostřejší odezvu má odlehčený setrvačník a spojku.
Vzhledem k využívání na běžných silnicích dostal brzdový systém z 993 RS přednost před karbonovou sestavou. ABS zůstalo zachováno. Při ostrém průjezdu zatáčkou řidiče podpoří diferenciál s omezenou svorností a podvozek nastavitelný v pěti parametrech.
Aby vůz zvládal každodenní provoz, najdeme na karoserii větší otvory pro přívod vzduchu a Paulem navržený kryt motoru. Během diety bylo odstraněno střešní okno a kapota nahrazena závodním hliníkovým derivátem. Nová zpětná zrcátka váží dohromady 250 gramů. Zmizel zadní stěrač s motorkem a divize Porsche Motorsport dodala boční a zadní okna. Oba nárazníky jsou nyní z kompozitu.
Původní interiér šel kompletně ven včetně palubní desky. Tu Paul nahradil vlastním dílem z kompozitu. Řidič chráněný rámem sedí ve skořepinách Recaro. Nenajdete tu stropní osvětlení, kliky dveří, centrální zamykání, elektrická okna, reproduktory, ani klimatizaci. Tu nahrazuje lehčí elektrický systém namontovaný v přední části.