Německý startup Sono Motors představil elektromobil jménem Sion, který se může chlubit neobvyklou vychytávkou: do jeho palubní desky je integrovaný mech. Foto: Sono Motors 

Německý startup Sono Motors představil elektromobil jménem Sion, který se může chlubit neobvyklou vychytávkou: do jeho palubní desky je integrovaný mech. | Foto: Sono Motors 

Nejde ovšem jen o kosmetický doplněk, který má vnést do interiéru dotek přírody, ale i o součást filtračního systému. Foto: Sono Motors 

Nejde ovšem jen o kosmetický doplněk, který má vnést do interiéru dotek přírody, ale i o součást filtračního systému. | Foto: Sono Motors 

Jak zdůraznil  Electrek , mech již není živý – což však podle výše jmenované společnosti nijak nepřekáží tomu, aby pomáhal udržovat vzduch ve vozidle svěží.   Foto: Sono Motors 

Jak zdůraznil Electrek, mech již není živý – což však podle výše jmenované společnosti nijak nepřekáží tomu, aby pomáhal udržovat vzduch ve vozidle svěží.   | Foto: Sono Motors 

V Sionu kromě mechu naleznete například i desetipalcový dotykový displej umístěný ve středové konzole či 120 kW elektrický motor. Maximální dojezd na jedno nabití prý činí až 250 km. Foto: Sono Motors 

V Sionu kromě mechu naleznete například i desetipalcový dotykový displej umístěný ve středové konzole či 120 kW elektrický motor. Maximální dojezd na jedno nabití prý činí až 250 km. | Foto: Sono Motors 

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž skutečnost, že celá horní část šasi je pokryta téměř neviditelnými solárními panely. Ty prý samy o sobě mohou prodloužit dojezd až o 30 km denně. Foto: Sono Motors 

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž skutečnost, že celá horní část šasi je pokryta téměř neviditelnými solárními panely. Ty prý samy o sobě mohou prodloužit dojezd až o 30 km denně. | Foto: Sono Motors 

 Foto: Sono Motors 

| Foto: Sono Motors 

Nejde ovšem jen o kosmetický doplněk, který má vnést do interiéru dotek přírody, ale i o součást filtračního systému. Foto: Sono Motors 
Jak zdůraznil  Electrek , mech již není živý – což však podle výše jmenované společnosti nijak nepřekáží tomu, aby pomáhal udržovat vzduch ve vozidle svěží.   Foto: Sono Motors 
V Sionu kromě mechu naleznete například i desetipalcový dotykový displej umístěný ve středové konzole či 120 kW elektrický motor. Maximální dojezd na jedno nabití prý činí až 250 km. Foto: Sono Motors 
Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž skutečnost, že celá horní část šasi je pokryta téměř neviditelnými solárními panely. Ty prý samy o sobě mohou prodloužit dojezd až o 30 km denně. Foto: Sono Motors 
6
Fotogalerie

Nové německé MPV Sion má uvnitř mrtvý mech. I tak plní svou funkci skvěle

Nemusí to být ten nejpovedenější design automobilu, který byl v posledních letech představen, ale to nic nemění na tom, že některá zvolená řešení jsou opravdu zajímavá.

Německý startup Sono Motors představil elektromobil jménem Sion, který se může chlubit neobvyklou vychytávkou: do jeho palubní desky je integrovaný mech. Nejde ovšem jen o kosmetický doplněk, který má vnést do interiéru dotek přírody, ale i o součást filtračního systému.

Jak zdůraznil Electrek, mech již není živý – což však podle výše jmenované společnosti nijak nepřekáží tomu, aby pomáhal udržovat vzduch ve vozidle svěží.  

„Systém filtrace vzduchu využívá elektrostatickou gravitaci k odfiltrování až 20 % částic ze vzduchu, přičemž nabízí pozitivní účinky na teplotu a vlhkost uvnitř Sionu,“ tvrdí Sono Motors na svých webových stránkách.

V Sionu kromě mechu naleznete například i desetipalcový dotykový displej umístěný ve středové konzole či 120 kW elektrický motor. Maximální dojezd na jedno nabití prý činí až 250 km.

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž skutečnost, že celá horní část šasi je pokryta téměř neviditelnými solárními panely. Ty prý samy o sobě mohou prodloužit dojezd až o 30 km denně.

Autor: Jiří Černý

Článek připravila redakce VTM.cz

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud