Novou generaci Porsche Panamera pohání i zbrusu nové pohonné jednotky. Teď ale bude řeč výhradně o benzínovém osmiválci, který najdete ve verzi Turbo. Zuffenhausenská automobilka si ho vyvíjela sama zcela od začátku, má objem čtyř litrů, výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min.
Zajímavostí je, že turbodmychadla jsou umístěná mezi řadami válců, což zrychluje reakce motoru a zároveň zmenšuje prostorové nároky na jeho uložení. Pro snížení spotřeby dokáže pohonná jednotka v případě mírnějšího zatížení deaktivovat polovinu válců.
V nově otevřené továrně Porsche se rodí výhradně osmiválcové motory, a to jak benzínové, tak i vznětové
Abyste si udělali představu o tom, jak je tento motor výkonný (pokud se nebudete snažit o co nejnižší spotřebu), s Panamerou Turbo dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede jí až na 306 km/h. Není proto divu, že ho koncern Volkswagen plánuje rozšířit i do ostatních modelů svých prémiových značek.
V dohledné době by se tedy měl objevit na palubě nové generace Audi A8 i chystaného Bentley Continental GT. Výroba pak bude probíhat ve zbrusu nové továrně určené výhradně na produkci osmiválcových motorů, kterou Porsche vybudovalo blízko ústředí v Zuffenhausenu.