Proti současnému Meganu to bude zásadní změna nejen po stránce pohonného ústrojí.
Začalo to představením konceptu Megane eVision a nyní již pomalu na cesty vyjíždí první maskované předprodukční vozy takzvaného MeganE či oficiálně Megane E-Tech Electric, tedy nového elektrického crossoveru, který se nemá od loňské studie příliš lišit. A jak už bylo potvrzeno, se současnou stejnojmennou řadou hatchbacku a kombi nebude mít mnoho společného.
Novinka stojící na platformě CMF-EV, stejně jako SUV Nissan Ariya, nám tedy zatím odhaluje alespoň základní proporce karoserie sériového vozu. Naplno jde vidět i design osvětlení s úzkými lampami vpředu i vzadu, propojenými přes celou šířku vozu a nyní již samozřejmě doplněnými o nová loga Renaultu.
Předprodukční vůz odhaluje částečně i techniku uvnitř. Stejně jako dřívější koncept tak používá 60kWh baterii a elektromotor o výkonu 160 kW (217 koní). Identický by měl tedy být i točivý moment 300 N.m a udávaný dojezd přesahující 450 kilometrů. Po vzoru aliančního sourozence Nissanu Ariya by nicméně mohl Megane E-Tech Electric přijet i ve výkonnějších variantách s větším dojezdem.
Více informací o technice si zatím Renault nechává pro sebe. Letos v létě už ale vyjede k testování na silnice flotila 30 vozů. Výroba bude probíhat v továrně Douai ve Francii, tedy na stejném místě, kde má probíhat i produkce nového elektrického Renaultu 5.
Zábava pro dnešní den: Slovník elektromobility podle redakce Autorevue!