Infotainment v nových generacích Škody Octavia, Seatu Leon a Volkswagenu Golf vzbuzuje spoustu různých názorů. Pokud při jeho ovládání tápete, možná jsme našli řešení.
Kdybych měl od pasu trefit národ, který v posledních letech asi nejvíce udával trendy ve vývoji aut, zřejmě to budou Francouzi. Nevím jak vy, ale já si falešných koncovek výfuku všimnul už u minulé generace Renaultu Megane a dnes toto řešení nepřehlédnete nejen v mainstreamu, ale také u luxusních vozů.
Už před více než sedmi lety rozproudil diskuse i-Cockpit v Peugeotu 308, který se vedle malinkého volantu a vyvýšeného přístrojového štítu vyznačoval také větším božstvím funkcí ukrytým v menu infotainmentu. Dneska podobné řešení vidíte v drtivé většině nových vozů a pořád je na co si zvykat.
Infotainment v nových generacích mainstreamových kompaktů koncernu Volkswagen (Škoda Octavia, Seat Leon, Volkswagen Golf) vzbudil rozruch ještě dříve, než jsme vůbec měli možnost ho pořádně vyzkoušet. Vývoj nešel podle plánu, systém vykazoval chyby a údajně kvůli tomu muselo být pozdrženo představení osmého vydání golfu. Dnes je, zdá se, už všech v pořádku, jako každý od základu nový systém je ale potřeba MIB3 dostat pod kůži, což se mně osobně díky několika testům octavie, leonu a golfu podařilo.
Ne každý má ale možnost si systém vyzkoušet dříve, než usedne za volant nového vozu. Ve Škodovce se na to připravili a srozumitelnou formou vám ukážou, jak systém spárovat s mobilním telefonem (Apple CarPlay funguje i bez kabelu, Android Auto bohužel ne), jak si nastavit klimatizaci či oblíbené funkce, jak ovládat pokročilejší systémy vozu a tak dále.
Video se ale zaměřuje jen na infotainment a nikoliv na nastavení zobrazení v digitálním přístrojovém štítu. S tím jsem měl podstatně více starostí, které jsem se následně shrnul v rámci redakčního testu. Na konci videa je uvedeno, že více přijde už brzy. Třeba se dočkáme i instruktáže k virtuálnímu kokpitu.