Protože elektromobily budou hrát primární roli, Hyundai navrhl nejprve čistě elektrickou Konu a až poté se věnoval hybridní a spalovací verzi. Zdroj: Hyundai

Protože elektromobily budou hrát primární roli, Hyundai navrhl nejprve čistě elektrickou Konu a až poté se věnoval hybridní a spalovací verzi. | Zdroj: Hyundai

Dříve byl postup opačný. To znamená, že široký výběr pohonů zůstává zachován, včetně dynamické řady N Line. Zdroj: Hyundai

Dříve byl postup opačný. To znamená, že široký výběr pohonů zůstává zachován, včetně dynamické řady N Line. | Zdroj: Hyundai

Tvarově designéři Konu zcela proměnili. Dle současného designového směru má výraznou příď, evokující žraloka kladivouna s mohutnými proporcemi, přičemž každá verze se liší. Zdroj: Hyundai

Tvarově designéři Konu zcela proměnili. Dle současného designového směru má výraznou příď, evokující žraloka kladivouna s mohutnými proporcemi, přičemž každá verze se liší. | Zdroj: Hyundai

Elektromobil poznáte podle pixelového pásu světel, který automobilka použila vůbec poprvé. Zdroj: Hyundai

Elektromobil poznáte podle pixelového pásu světel, který automobilka použila vůbec poprvé. | Zdroj: Hyundai

Sklopná zadní sedadla maximalizují využití zavazadelníku na hodnotu 723 litrů. Zdroj: Hyundai

Sklopná zadní sedadla maximalizují využití zavazadelníku na hodnotu 723 litrů. | Zdroj: Hyundai

Čekání si můžete zpestřit četnými funkcemi infotainmentu s 12,3palcovou obrazovkou. Ten navíc přijímá aktualizace vzduchem. Zdroj: Hyundai

Čekání si můžete zpestřit četnými funkcemi infotainmentu s 12,3palcovou obrazovkou. Ten navíc přijímá aktualizace vzduchem. | Zdroj: Hyundai

Štíhlá konstrukce sedadel je silná pouze 85 mm a volič jízdních režimů se přesunul na sloupek řízení, čímž vytvořil na středové konzoli více odkládacích prostor. Zdroj: Hyundai

Štíhlá konstrukce sedadel je silná pouze 85 mm a volič jízdních režimů se přesunul na sloupek řízení, čímž vytvořil na středové konzoli více odkládacích prostor. | Zdroj: Hyundai

O dalších 11 mm se zvýšil strop a na šířku v oblasti ramen naměříme úctyhodných 1402 mm. Zdroj: Hyundai

O dalších 11 mm se zvýšil strop a na šířku v oblasti ramen naměříme úctyhodných 1402 mm. | Zdroj: Hyundai

Rozvor se prodloužil o 60 mm (2660 mm) a prostor pro nohy dokonce o 77 mm. Zdroj: Hyundai

Rozvor se prodloužil o 60 mm (2660 mm) a prostor pro nohy dokonce o 77 mm. | Zdroj: Hyundai

K dispozici je automatické přepínání dálkových světel, asistent udržování v jízdním pruhu a adaptivní tempomat, spolupracující se systémem rozpoznávání dopravních značek i mapovými podklady. Zdroj: Hyundai

K dispozici je automatické přepínání dálkových světel, asistent udržování v jízdním pruhu a adaptivní tempomat, spolupracující se systémem rozpoznávání dopravních značek i mapovými podklady. | Zdroj: Hyundai

Na dálnici je Kona schopna sofistikované autonomní jízdy. Z bezpečnostních prvků jmenujme monitoring mrtvého úhlu, asistenta bezpečného opuštění vozu, sledování únavy řidiče, nouzové brzdění i varování před průjezdem aut při couvání. Zdroj: Hyundai

Na dálnici je Kona schopna sofistikované autonomní jízdy. Z bezpečnostních prvků jmenujme monitoring mrtvého úhlu, asistenta bezpečného opuštění vozu, sledování únavy řidiče, nouzové brzdění i varování před průjezdem aut při couvání. | Zdroj: Hyundai

Také parkování můžete nechat zcela na ní a díky kamerovému systému 360° máte dokonalý přehled o tom, co se děje v okolí.   Zdroj: Hyundai

Také parkování můžete nechat zcela na ní a díky kamerovému systému 360° máte dokonalý přehled o tom, co se děje v okolí.   | Zdroj: Hyundai

Konvenční verze bude na jihokorejském trhu dostupná s atmosférickým dvoulitrem, laděným na 149 koní se 179,5 N.m točivého momentu. Zdroj: Hyundai

Konvenční verze bude na jihokorejském trhu dostupná s atmosférickým dvoulitrem, laděným na 149 koní se 179,5 N.m točivého momentu. | Zdroj: Hyundai

Alternativou je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDi přinášející 198 koní a 265 N.m. Zdroj: Hyundai

Alternativou je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDi přinášející 198 koní a 265 N.m. | Zdroj: Hyundai

Ta bude dostupná také v Evropě, kde ji doplní ještě menší derivát 1.0T-GDi. Zdroj: Hyundai

Ta bude dostupná také v Evropě, kde ji doplní ještě menší derivát 1.0T-GDi. | Zdroj: Hyundai

Dříve byl postup opačný. To znamená, že široký výběr pohonů zůstává zachován, včetně dynamické řady N Line. Zdroj: Hyundai
Tvarově designéři Konu zcela proměnili. Dle současného designového směru má výraznou příď, evokující žraloka kladivouna s mohutnými proporcemi, přičemž každá verze se liší. Zdroj: Hyundai
Elektromobil poznáte podle pixelového pásu světel, který automobilka použila vůbec poprvé. Zdroj: Hyundai
Sklopná zadní sedadla maximalizují využití zavazadelníku na hodnotu 723 litrů. Zdroj: Hyundai
15
Fotogalerie

Nový Hyundai Kona podrobněji: Má největší interiér v segmentu, výběr ze tří verzí zůstává zachován

Hyundai s novou Konou potvrzuje, že elektromobily budou hrát hlavní roli. Stejnou prioritu dává také jízdním asistentům.

S příchodem elektromobility získal Hyundai neobyčejnou dynamiku portfolia a stal se jedním z lídrů nového trendu. Například v Norsku, počínaje letošním rokem, jiný než čistě elektrický Hyundai nekoupíte a po Las Vegas automobilka finišuje testování zcela autonomních TAXI. Je jasné, že ne každý řidič skočí z konvenčního auta do čisté „elektriky“, proto je fajn, že Kona dává na výběr z více možností. Automobilka navíc pro jihokorejský trh představila novou generaci, postavenou dle inovativního principu a vrcholných měřítek segmentu.

Protože elektromobily budou hrát primární roli, Hyundai navrhl nejprve čistě elektrickou Konu a až poté se věnoval hybridní a spalovací verzi. Dříve byl postup opačný. To znamená, že široký výběr pohonů zůstává zachován, včetně dynamické řady N Line.

Tvarově designéři Konu zcela proměnili. Dle současného designového směru má výraznou příď, evokující žraloka kladivouna s mohutnými proporcemi, přičemž každá verze se liší. Elektromobil poznáte podle pixelového pásu světel, který automobilka použila vůbec poprvé.

Spalovací a hybridní verze se od elektromobilu odlišují černými lemy blatníků, předním nárazníkem i maskou chladiče. Hybridní Kona využívá v horní i spodní části přídě aerodynamické klapky, zatímco spalovací provedení má jen horní. Sportovní Konu N Line zdobí ještě spoiler křídlového tvaru a 19palcová kola.

Když vezmeme vůz jako celek, nelze přehlédnout jeho baculaté tvary. Ty nejsou náhodné, protože novinka v oblasti prostornosti interiéru míří na vrchol segmentu. Rozvor se prodloužil o 60 mm (2660 mm) a prostor pro nohy dokonce o 77 mm. O dalších 11 mm se zvýšil strop a na šířku v oblasti ramen naměříme úctyhodných 1402 mm. Celkem Kona měří 4350 mm na délku, na šířku 1825 mm a výšku 1580 mm.

V interiéru najdeme mnoho ergonomických vylepšení, poskytujících více životního prostoru. Například štíhlá konstrukce sedadel je silná pouze 85 mm a volič jízdních režimů se přesunul na sloupek řízení, čímž vytvořil na středové konzoli více odkládacích prostor. Sklopná zadní sedadla maximalizují využití zavazadelníku na hodnotu 723 litrů. Zajímavostí je individuální nastavení výšky i rychlosti otevření víka, což se hodí když máte nízký strop v garáži.

Během nabíjení potěší relaxační režim předních sedadel, jejichž normální polohu lze uložit do paměti. Čekání si můžete zpestřit četnými funkcemi infotainmentu s 12,3palcovou obrazovkou. Ten navíc přijímá aktualizace vzduchem. Ve voze najdete řadu nabíjecích bodů včetně indukčních ploch. Do mobilu nebo chytrých hodinek si lze uložit digitální klíč.

Pokud nejste zrovna nadšeným řidičem, Kona toho hodně udělá za vás. K dispozici je automatické přepínání dálkových světel, asistent udržování v jízdním pruhu a adaptivní tempomat, spolupracující se systémem rozpoznávání dopravních značek i mapovými podklady. Na dálnici je Kona schopna sofistikované autonomní jízdy. Z bezpečnostních prvků jmenujme monitoring mrtvého úhlu, asistenta bezpečného opuštění vozu, sledování únavy řidiče, nouzové brzdění i varování před průjezdem aut při couvání. Také parkování můžete nechat zcela na ní a díky kamerovému systému 360° máte dokonalý přehled o tom, co se děje v okolí.  

Konvenční verze bude na jihokorejském trhu dostupná s atmosférickým dvoulitrem, laděným na 149 koní se 179,5 N.m točivého momentu. Jednotka je vybavena inteligentním systémem řízení teploty, elektricky regulovaným olejovým čerpadlem, variabilním časováním ventilů s hydraulickým ovládáním a výkonnými zapalovacími cívkami. Přenos výkonu na kola zajišťuje převodovka s plynule měnitelným převodem. Alternativou je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDi přinášející 198 koní a 265 N.m. Ta bude dostupná také v Evropě, kde ji doplní ještě menší derivát 1.0 T-GDi. U hybridu doplnila automobilka elektromotor jednotkou 1.6-L GDi s přímým vstřikováním paliva. Výkon soustavy činí 141 koní a 265 N.m.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud