Do WRC dorazila první velká vlna elektrifikace. Takto se s tím popral Hyundai.
Letošní ročník WRC s sebou nese zcela novou generaci závodních speciálů Rally1 s hybridními pohony, které odstartují novou éru této disciplíny. Účastnit se budou M-Sport Ford, Hyundai a Toyota Gazoo Racing. Jako první oficiálně ukazuje svůj speciál Hyundai, jen pár dní před začátkem sezóny, která začne tradičně Rally Monte Carlo.
Novinky jsou v podstatě monstra postavená na rámech s motory o objemu 1,6 litru, kterým pomáhá ještě elektromotor o výkonu 100 kW od Kreisel Electrics. Samotný spalovací motor je jednou z mála klíčových součástek, která i nadále ve vozech zůstává. Kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 500 koní. Základy jsou nové vozy jsou o 70 kg těžší než předchozí generace.
Po závodních bude vyžadováno, aby během každé jízdy aktivovali elektrický boost, který se bude hodit hlavně na rovinkách. FIA dává výrobcům větší svobodu při tvorbě karoserie. Jednak, aby byly od sebe vozy snadno rozeznatelné a jednak, aby to nalákalo více výrobců. Hyundai i20 N Rally1 2022 edition se ale designově drží stranou, především válečným zbarvením.
Za volantem speciálů Rally1 se v těchto barvách usadí Thierry Neuville, šampion z roku 2019 Ott Tanak, dále pak Oliver Solberg a Dani Sordo. Rally Monte Carlo začíná 20. ledna. Následuje klání ve Švédsku a pak dalších deset etap.