Protikorozní ochranou Renault Laguna překvapivě exceluje. Ani vozy ze začátku výroby zatím netrpí na poškození laků.

Protikorozní ochranou Renault Laguna překvapivě exceluje. Ani vozy ze začátku výroby zatím netrpí na poškození laků.

Auto je postaveno na platformě D aliance Renault/Nissan, stejně jako třeba Nissan Altima, nebo dokonce Murano. V praxi se i na českých silnicích vyznačuje velmi solidní životností. Pravidelným pacientem jsou tyčky stabilizátoru za asi sedm stokorun. Dokonce i čep ramene je samostatně měnitelný (900 Kč). Druhovýroba nabízí i silentbloky. Zadní náprava je bytelná s vlečenými rameny.

Auto je postaveno na platformě D aliance Renault/Nissan, stejně jako třeba Nissan Altima, nebo dokonce Murano. V praxi se i na českých silnicích vyznačuje velmi solidní životností. Pravidelným pacientem jsou tyčky stabilizátoru za asi sedm stokorun. Dokonce i čep ramene je samostatně měnitelný (900 Kč). Druhovýroba nabízí i silentbloky. Zadní náprava je bytelná s vlečenými rameny.

Devět z deseti lagun v české bazarové inzerci bude vybaveno naftovým motorem. Z toho připadá zhruba pětina na základní jednotku 1.5 dCi. I ta se podepsala za řadou hororových příběhů pojících se s automobilkou s kosočtvercem ve znaku. U laguny už však problémy nehlásí. I vystřikovače zde obvykle vydrží běžné commonrailové porce kilometrů a filtr pevných částic s pátým vstřikovačem pak většinou nezlobí.

Devět z deseti lagun v české bazarové inzerci bude vybaveno naftovým motorem. Z toho připadá zhruba pětina na základní jednotku 1.5 dCi. I ta se podepsala za řadou hororových příběhů pojících se s automobilkou s kosočtvercem ve znaku. U laguny už však problémy nehlásí. I vystřikovače zde obvykle vydrží běžné commonrailové porce kilometrů a filtr pevných částic s pátým vstřikovačem pak většinou nezlobí.

Nejjistější volbou mezi pohonnými jednotkami bude zároveň nejrozšířenější 2.0 dCi s kódovým označením M9. Má rozvodový řetěz, který většinou pracuje bez problémů, u silnějších verzí nabízí vodou chlazené turbodmychadlo. Ve verzi 110 kW se dokonce z počátku výroby obešel bez filtru pevných částic. S ním ale u laguny nebývají až do skutečně extrémních nájezdů větší potíže. Zpočátku výroby se i zde pár kusů zadřelo na klice, obecně ale jde o jeden z nejspolehlivějších dvoulitrových dieselů. Za spolehlivostí stojí i nadprůměrná sedmilitrová olejové náplň. I vstřikovače zde lze repasovat za ceny kolem čtyř a půl tisíce korun za kus, turbodmychadlo vyjde asi na 25 tisíc. Zcela okrajovou verzí je naftový šestiválec vlastní konstrukce. U Laguny je rozšířen minimálně, třeba ve vozech Infiniti ale funguje bez nejmenších potíží, dokonce s přijatelnými náklady na servis.

Nejjistější volbou mezi pohonnými jednotkami bude zároveň nejrozšířenější 2.0 dCi s kódovým označením M9. Má rozvodový řetěz, který většinou pracuje bez problémů, u silnějších verzí nabízí vodou chlazené turbodmychadlo. Ve verzi 110 kW se dokonce z počátku výroby obešel bez filtru pevných částic. S ním ale u laguny nebývají až do skutečně extrémních nájezdů větší potíže. Zpočátku výroby se i zde pár kusů zadřelo na klice, obecně ale jde o jeden z nejspolehlivějších dvoulitrových dieselů. Za spolehlivostí stojí i nadprůměrná sedmilitrová olejové náplň. I vstřikovače zde lze repasovat za ceny kolem čtyř a půl tisíce korun za kus, turbodmychadlo vyjde asi na 25 tisíc. Zcela okrajovou verzí je naftový šestiválec vlastní konstrukce. U Laguny je rozšířen minimálně, třeba ve vozech Infiniti ale funguje bez nejmenších potíží, dokonce s přijatelnými náklady na servis.

Vstupní   jednotkou do nabídky Renaultu Laguna byla benzinová šestnáctistovka. Svou spolehlivost prokázala už v méganu, kde jsme však upozorňovali na občasné selhávání variabilního časování. Oprava vyjde do deseti tisíc korun. Jednoznačnou volbou by však pro hledače benzinové verze měl být atmosferický dvoulitr původem od Nissanu, který se zatím ukazuje jako absolutně spolehlivý.

Vstupní jednotkou do nabídky Renaultu Laguna byla benzinová šestnáctistovka. Svou spolehlivost prokázala už v méganu, kde jsme však upozorňovali na občasné selhávání variabilního časování. Oprava vyjde do deseti tisíc korun. Jednoznačnou volbou by však pro hledače benzinové verze měl být atmosferický dvoulitr původem od Nissanu, který se zatím ukazuje jako absolutně spolehlivý.

Nejrozšířenější šestistupňový manuál při vysokých nájezdech trpí na opotřebení ložisek. Většinou se to ale obejde bez vlivu na funkci. Všechny diesely jsou vybaveny dvouhmotovým setrvačníkem. Zásadní problémy s ním nebývají. Případná výměna ale vyjde minimálně na třicet tisíc korun. Kvalitní spojkovou sadu pořídíte v druhovýrobě od devíti tisíc.

Nejrozšířenější šestistupňový manuál při vysokých nájezdech trpí na opotřebení ložisek. Většinou se to ale obejde bez vlivu na funkci. Všechny diesely jsou vybaveny dvouhmotovým setrvačníkem. Zásadní problémy s ním nebývají. Případná výměna ale vyjde minimálně na třicet tisíc korun. Kvalitní spojkovou sadu pořídíte v druhovýrobě od devíti tisíc.

Drobnou zradou je řešení zadních kotoučových brzd, které jsou v celku s nábojem a právě neoplývají životností. Ceny ale nejsou vražedné – díl od slušného aftermarketového výrobce dnes pořídíte za cenu od 3500 Kč/kus.

Drobnou zradou je řešení zadních kotoučových brzd, které jsou v celku s nábojem a právě neoplývají životností. Ceny ale nejsou vražedné – díl od slušného aftermarketového výrobce dnes pořídíte za cenu od 3500 Kč/kus.

Spíše výjimečně se objevují problémy s ruční brzdou. Ta se zde, stejně jako u modelu mégane III, objevuje jak s elektrickým, tak klasickým řešením. U modernějšího systému občas přestane fungovat samotný spínač v ceně asi tisíce korun.

Spíše výjimečně se objevují problémy s ruční brzdou. Ta se zde, stejně jako u modelu mégane III, objevuje jak s elektrickým, tak klasickým řešením. U modernějšího systému občas přestane fungovat samotný spínač v ceně asi tisíce korun.

Méně často trojkovou lagunu zlobí závady klimatizace.   Stojí za tím vadný senzor teploty odpařovače.

Méně často trojkovou lagunu zlobí závady klimatizace. Stojí za tím vadný senzor teploty odpařovače.

Na první pohled stejně jako u problémového předchůdce je řešení startovací karty. Ve skutečnosti už však systém funguje zcela bezproblémově.

Na první pohled stejně jako u problémového předchůdce je řešení startovací karty. Ve skutečnosti už však systém funguje zcela bezproblémově.

 : Drobné vrtochy v elektronice si Renault zachoval. Pravidelně se objevují závady reproduktorů ve dveřích řidiče, občas zazlobí také zámky.

:Drobné vrtochy v elektronice si Renault zachoval. Pravidelně se objevují závady reproduktorů ve dveřích řidiče, občas zazlobí také zámky.

Jak funguje Renault Laguna III s motorem 2.0 dCi se dočtete v následující kapitole.

Jak funguje Renault Laguna III s motorem 2.0 dCi se dočtete v následující kapitole.

Auto je postaveno na platformě D aliance Renault/Nissan, stejně jako třeba Nissan Altima, nebo dokonce Murano. V praxi se i na českých silnicích vyznačuje velmi solidní životností. Pravidelným pacientem jsou tyčky stabilizátoru za asi sedm stokorun. Dokonce i čep ramene je samostatně měnitelný (900 Kč). Druhovýroba nabízí i silentbloky. Zadní náprava je bytelná s vlečenými rameny.
Devět z deseti lagun v české bazarové inzerci bude vybaveno naftovým motorem. Z toho připadá zhruba pětina na základní jednotku 1.5 dCi. I ta se podepsala za řadou hororových příběhů pojících se s automobilkou s kosočtvercem ve znaku. U laguny už však problémy nehlásí. I vystřikovače zde obvykle vydrží běžné commonrailové porce kilometrů a filtr pevných částic s pátým vstřikovačem pak většinou nezlobí.
Nejjistější volbou mezi pohonnými jednotkami bude zároveň nejrozšířenější 2.0 dCi s kódovým označením M9. Má rozvodový řetěz, který většinou pracuje bez problémů, u silnějších verzí nabízí vodou chlazené turbodmychadlo. Ve verzi 110 kW se dokonce z počátku výroby obešel bez filtru pevných částic. S ním ale u laguny nebývají až do skutečně extrémních nájezdů větší potíže. Zpočátku výroby se i zde pár kusů zadřelo na klice, obecně ale jde o jeden z nejspolehlivějších dvoulitrových dieselů. Za spolehlivostí stojí i nadprůměrná sedmilitrová olejové náplň. I vstřikovače zde lze repasovat za ceny kolem čtyř a půl tisíce korun za kus, turbodmychadlo vyjde asi na 25 tisíc. Zcela okrajovou verzí je naftový šestiválec vlastní konstrukce. U Laguny je rozšířen minimálně, třeba ve vozech Infiniti ale funguje bez nejmenších potíží, dokonce s přijatelnými náklady na servis.
Vstupní   jednotkou do nabídky Renaultu Laguna byla benzinová šestnáctistovka. Svou spolehlivost prokázala už v méganu, kde jsme však upozorňovali na občasné selhávání variabilního časování. Oprava vyjde do deseti tisíc korun. Jednoznačnou volbou by však pro hledače benzinové verze měl být atmosferický dvoulitr původem od Nissanu, který se zatím ukazuje jako absolutně spolehlivý.
61
Fotogalerie

Test ojetiny Renault Laguna III: Díra na peníze, nebo nečekaně racionální volba?

Třetí generace Renaultu Laguna se pokusila napravit špatnou pověst předchůdce. Jak se jí to povedlo?

Kapitoly článku:


Pokud byste měli jmenovat nejméně spolehlivé auto na našich cestách, jaké by to bylo? Dost pravděpodobně Renault Laguna. Především jeho druhá generace uměla především zpočátku výroby nakombinovat skutečně vražedný mix elektrických a mechanických patálií. I když na nich Renault v průběhu let ustavičně pracoval, její pošramocenou pověst v hospodských legendách už nikdy zcela nespravil.

Při představování třetí generace, která se ukázala poprvé v roce 2007 tak zástupci automobilky dokolečka opakovali, o kolik lepší by novinka měla být. Kvalitativní posun například v interiéru byl patrný na první pohled.

A to nebyly jediné novinky: kromě varianty kombi se objevilo i stylové kupé. Další nálož inovací pak přinesla modernizace v roce 2010. Od té doby umělo auto zatáčet zadními koly systému 4Control, nebo hrát přes aparaturu Bose. V nabídce model vydržel do roku 2015, kdy jej nahradil Renault Talisman.

Třetí generace laguny v ČR vždy trochu prodejně zaostávala. Možná i proto je většina vozidel bohatě vybavena. Litá kola, automatická klimatizace a xenony jsou většinou standardem. Ceny jsou přitom více než lákavé. Nejlevnější kusy vyjdou na 75 tisíc korun, asi za dvojnásobek ale pořídíte skutečně hezká auta s českým původem a nízkým nájezdem.

Na co si dát pozor poradíme v galerii:

1.jpg2.jpg3.jpg

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud