Na první pohled vypadá taková rána pro auto beznadějně. Ale nezapomínejte, že 911 má motor vzadu.

Na první pohled vypadá taková rána pro auto beznadějně. Ale nezapomínejte, že 911 má motor vzadu.

Svým způsobem jsou to tak jen plechy...

Svým způsobem jsou to tak jen plechy...

Až se nechce věřit, že se z takového šrotu dalo udělat znovu normální auto. No, jen se podívejte dál.

Až se nechce věřit, že se z takového šrotu dalo udělat znovu normální auto. No, jen se podívejte dál.

Svým způsobem jsou to tak jen plechy...
Až se nechce věřit, že se z takového šrotu dalo udělat znovu normální auto. No, jen se podívejte dál.
68
Fotogalerie

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Pamatujete si na onu sešrotovanou Škodu Octavia, ze které ruští mechanici udělali zánovní ojetinu? Stejně šikovní byli i v případě Škody Yeti a také u tohoto Porsche 911. Podívejte se na přiloženou galerii, ve které můžete vidět celý proces obnovy a záchrany tohoto automobilového skvostu, který měl tu smůlu, že byl ve špatný čas na špatném místě.

228-0001.jpg228-0004.jpg228-0065.jpg
Porsche 911 (997) po čelní srážce skončilo ohnuté do vrtule. Pojišťovna ho chtěla logicky odepsat, ale s tím se majitel nesmířil. A když se chce, opravit jde všechno

Rána to byla docela velká, ale tohle Porsche 911 před smrtí zachránila samotná koncepce s motorem vzadu. To dalo naději, že oprava bude svým způsobem rentabilní, i když se k tomu pojišťovna postavila jasně - totálka. Nicméně i po nárazu auto nastartovalo a jelo, i když „trochu táhlo do strany“, jak píší na stránkách Autobotanik.ru.

Odtahovka odvezla vůz do dílny a mechanici se dali do práce. Ze všeho nejobtížnější bylo sehnat základní nosné prvky přední části karoserie a hlavně auto narovnat. Porsche, jako každý jiný sporťák, je extrémně citlivý na správnou geometrii. U nákupní tašky s výkonem 60 koní je to asi jedno, ale u auta s výkonem 350 koní a maximální rychlostí přes 280 km/h je každý milimetr v nepřesnosti znát.

Některé díly musely být přivezeny až z Německa, jedná se ale hlavně o druhovýrobu (ano, i na Porsche 911 se dělají díly v druhovýrobě). Musí se mechanikům nechat, že odvedli pořádný kus práce (celý proces trval déle než osm měsíců). Otázka je, jak dobře auto po opravě jezdí a jestli pořád trochu „netáhne do strany“.

Tohle berte také jako varování, že pokud si kupujete stejně koncipované ojeté sportovní auto, dejte si sakra velký pozor, jestli za sebou nemá podobnou událost.

228-0002.jpg228-0003.jpg228-0005.jpg228-0006.jpg228-0007.jpg228-0008.jpg228-0009.jpg228-0010.jpg228-0011.jpg228-0012.jpg228-0013.jpg228-0014.jpg228-0015.jpg228-0016.jpg228-0017.jpg228-0018.jpg228-0019.jpg228-0020.jpg228-0021.jpg228-0022.jpg228-0023.jpg228-0024.jpg228-0025.jpg228-0026.jpg228-0027.jpg228-0028.jpg228-0029.jpg228-0030.jpg228-0031.jpg228-0032.jpg228-0033.jpg228-0034.jpg228-0035.jpg228-0036.jpg228-0037.jpg228-0038.jpg228-0039.jpg228-0040.jpg228-0041.jpg228-0042.jpg228-0043.jpg228-0044.jpg228-0045.jpg228-0046.jpg228-0047.jpg228-0048.jpg228-0049.jpg228-0050.jpg228-0051.jpg228-0052.jpg228-0053.jpg228-0054.jpg228-0055.jpg228-0056.jpg228-0057.jpg228-0058.jpg228-0059.jpg228-0060.jpg228-0061.jpg228-0062.jpg228-0063.jpg228-0064.jpg228-0066.jpg228-0067.jpg228-0068.jpg

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud