Audi poprvé nabízí pohled do interiéru svého elektrického SUV. Skrývá dvě překvapení.
Audi se připravuje na malou revoluci. Vlnu popularity Tesly a dalších budoucích elektrických SUV chce chytnout ještě letos s E-Tronem. I přes jemné maskování všichni víme, jak bude vypadat. Vždyť předprodukční prototypy se už zcela veřejně proháněly po Ženevě a párkrát z něj hostesky odkryly plachtu i na tamním autosalonu.
Nyní nás Audi poprvé nechává nahlédnout do interiéru. Ten staví na architektuře a designu posledních modelů jako je A7, A8 či Q8. A to včetně dvou dotykových displejů na palubní desce. Zaujme specifický podlouhlý volič převodovky. Ještě více však skutečnost, že v na první pohled sériovém interiéru stále zůstávají displeje také na dveřích. Ty místo zpětných zrcátek zobrazují obraz z kamer. Skutečně se něco takového může dostat do sériové výroby? Volkswagen už tento systém použil v modelu XL1, ale otázkou je, v kolika zemích by bylo masové použití legální.
Pojetím na koncept e-tron quattro z frankfurtského autosalonu v roce 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). U současného vydání zatím technická data včetně rozměrů a výkonů u Audi tají, ale pravděpodobně se budou pohybovat kolem těchto čísel. Elektromotory pohánějí obě nápravy, takže jde znovu o čtyřkolku.
Hodně toho tedy zatím o maskovaném elektrickém SUV od Audi nevíme. Něco nám ale říká, že tohle by mohl být jeden z dalších významných kroků elektromobility. Ne snad v absolutních číslech dojezdu a dalších, ale spíš co se týče vnímání elektromobilu jako součást běžného portfolia automobilky.
Vnímají to tak i zástupci automobilky. „Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ dodává.
Premiéra novinky se však odsouvá. Německá automobilka plánovala odhalení během Audi Summitu v belgickém Bruselu, kde se také bude vyrábět. Podle posledních informací se ale termín 30.8. odsouvá na neurčito. Příčinou mají být organizační otázky, dost možná související s nedávným zadržením šéfa Audi Ruperta Stadlera. Sériová výroba se má však během příštího roku roztočit.