V březnu 2019 podepsali Yandex a Hyundai Mobis dohodu o vytvoření platformy pro bezpilotní vozidla. Tu hodlají nabízet ostatním výrobcům automobilů, kteří na této platformě budou moci stavět své vlastní autonomní automobily.

V březnu 2019 podepsali Yandex a Hyundai Mobis dohodu o vytvoření platformy pro bezpilotní vozidla. Tu hodlají nabízet ostatním výrobcům automobilů, kteří na této platformě budou moci stavět své vlastní autonomní automobily.

V současné době vytváří mapy pro vozidlo malý tým v rámci Yandexu, firma ale očekává, že se jí v budoucnu podaří tento proces automatizovat. Samořídící taxíky již absolvovaly 8 000 jízd jak s, tak bez řidičů, kteří spolu se vzdálenými operátory sledují průběh jízdy. Do čtyř let chtějí Rusové postavit auto bez volantu, který bude schopné zcela samostatného fungování.

V současné době vytváří mapy pro vozidlo malý tým v rámci Yandexu, firma ale očekává, že se jí v budoucnu podaří tento proces automatizovat. Samořídící taxíky již absolvovaly 8 000 jízd jak s, tak bez řidičů, kteří spolu se vzdálenými operátory sledují průběh jízdy. Do čtyř let chtějí Rusové postavit auto bez volantu, který bude schopné zcela samostatného fungování.

Práce na prototypu vozidla začaly v květnu 2019 a auta byla dosud testována na uzavřené trati za nejrůznějších povětrnostních a simulovaných provozních podmínek. Nyní vyrazí pět prvních Sonat do ulic ruského hlavního města a postupně k nim budou přibývat další.

Práce na prototypu vozidla začaly v květnu 2019 a auta byla dosud testována na uzavřené trati za nejrůznějších povětrnostních a simulovaných provozních podmínek. Nyní vyrazí pět prvních Sonat do ulic ruského hlavního města a postupně k nim budou přibývat další.

Smyslem provedených změn je snaha o bezpečnější navigaci na cestách. V tomto případě jde zejména o zlepšení vnímání prostoru po stranách vozidla a přesnější detekci menších objektů, jako jsou třeba chodci. Autonomní Sonata 2020 může údajně „vidět“ překážky rychleji, zejména v situacích s omezenou viditelností do boku – například při výjezdu z uličky, na rušnou hlavní silnici.

Smyslem provedených změn je snaha o bezpečnější navigaci na cestách. V tomto případě jde zejména o zlepšení vnímání prostoru po stranách vozidla a přesnější detekci menších objektů, jako jsou třeba chodci. Autonomní Sonata 2020 může údajně „vidět“ překážky rychleji, zejména v situacích s omezenou viditelností do boku – například při výjezdu z uličky, na rušnou hlavní silnici.

Čtvrtá generace dostala tři nové kamery s různou ohniskovou vzdáleností, čímž celkový počet kamer vzrostl na devět. Další vylepšení se týká systému šesti radarů, který byl přesunut z prostoru nárazníku na střechu, odkud by měl mít lepší „výhled“. Ze stejného důvody byly také vytaženy čtyři LIDARy umístěné v předních blatnících.

Čtvrtá generace dostala tři nové kamery s různou ohniskovou vzdáleností, čímž celkový počet kamer vzrostl na devět. Další vylepšení se týká systému šesti radarů, který byl přesunut z prostoru nárazníku na střechu, odkud by měl mít lepší „výhled“. Ze stejného důvody byly také vytaženy čtyři LIDARy umístěné v předních blatnících.

Na projektu spolupracují vývojáři z Yandexu a Hyundai Mobis – jihokorejská automobilka například upravila řídící jednotky vozidla tak, aby fungovaly s ruskými technologiemi. Poslední verze také přichází s vylepšenými senzory, obstarávajícími orientaci auta v okolním prostředí.

Na projektu spolupracují vývojáři z Yandexu a Hyundai Mobis – jihokorejská automobilka například upravila řídící jednotky vozidla tak, aby fungovaly s ruskými technologiemi. Poslední verze také přichází s vylepšenými senzory, obstarávajícími orientaci auta v okolním prostředí.

Sonaty s autonomním řízením mají jezdit ve velmi náročném provozu, jež panuje v Moskvě. Do konce roku by měla ulice hlavního města brázdit stovka nových automobilů, jež má Yandex v úmyslu zapojit do svého programu Robo-taxi.

Sonaty s autonomním řízením mají jezdit ve velmi náročném provozu, jež panuje v Moskvě. Do konce roku by měla ulice hlavního města brázdit stovka nových automobilů, jež má Yandex v úmyslu zapojit do svého programu Robo-taxi.

Na vývoji autonomních vozidel pracuje celá řada firem z celého světa. Pozadu nechce zůstat ani ruský Yandex, který v úterý představil čtvrtou generaci samořídících automobilů, postavenou na nejnovějším modelu Hyundai Sonata. Ty se připojí ke stávající testovací flotile, sestávající z více než stovky Toyot Prius.

Na vývoji autonomních vozidel pracuje celá řada firem z celého světa. Pozadu nechce zůstat ani ruský Yandex, který v úterý představil čtvrtou generaci samořídících automobilů, postavenou na nejnovějším modelu Hyundai Sonata. Ty se připojí ke stávající testovací flotile, sestávající z více než stovky Toyot Prius.

 Hyundai

| Hyundai

Očekává se, že Hyundai dosáhne 4. stupně autonomní jízdy (tedy toho úplného) v roce 2024 v takovém rozsahu, že bude takto vybavené vozy moci nabízet fleetovým zákazníkům. Veřejnosti by měly být dostupné o tři roky později. Právní záležitosti pro provoz autonomních vozidel na korejských silnicích by měly být vyhotoveny do pěti let. Hyundai

Očekává se, že Hyundai dosáhne 4. stupně autonomní jízdy (tedy toho úplného) v roce 2024 v takovém rozsahu, že bude takto vybavené vozy moci nabízet fleetovým zákazníkům. Veřejnosti by měly být dostupné o tři roky později. Právní záležitosti pro provoz autonomních vozidel na korejských silnicích by měly být vyhotoveny do pěti let. | Hyundai

„Trh s autonomní jízdou je zlatá žíla pro revitalizaci ekonomiky a k vytvoření nových pracovních míst“, řekl Če-In na „kávě“ ve společnosti Hyundai. Korejská vláda plánuje v období let 2021-2027 utratit za autonomní technologie celkem 17 bilionů.   Hyundai

„Trh s autonomní jízdou je zlatá žíla pro revitalizaci ekonomiky a k vytvoření nových pracovních míst“, řekl Če-In na „kávě“ ve společnosti Hyundai. Korejská vláda plánuje v období let 2021-2027 utratit za autonomní technologie celkem 17 bilionů.   | Hyundai

Nebude na to ale sama, finanční pomoc zajišťuje i korejská vláda v čele s prezidentem Mun Če-Inem, který se nechal slyšet, že do roku 2030 bude polovina vyrobených automobilů schopna jezdit po tamních silnicích autonomně. Hyundai

Nebude na to ale sama, finanční pomoc zajišťuje i korejská vláda v čele s prezidentem Mun Če-Inem, který se nechal slyšet, že do roku 2030 bude polovina vyrobených automobilů schopna jezdit po tamních silnicích autonomně. | Hyundai

Magazín Reuters informoval o velkém investičním plánu korejské automobilky Hyundai. Do vývoje mobility a dalších technologií spojených s automobilovým průmyslem nateče v průběhu šesti let 35 miliard dolarů (805 miliard korun).  Hyundai

Magazín Reuters informoval o velkém investičním plánu korejské automobilky Hyundai. Do vývoje mobility a dalších technologií spojených s automobilovým průmyslem nateče v průběhu šesti let 35 miliard dolarů (805 miliard korun).  | Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

V současné době vytváří mapy pro vozidlo malý tým v rámci Yandexu, firma ale očekává, že se jí v budoucnu podaří tento proces automatizovat. Samořídící taxíky již absolvovaly 8 000 jízd jak s, tak bez řidičů, kteří spolu se vzdálenými operátory sledují průběh jízdy. Do čtyř let chtějí Rusové postavit auto bez volantu, který bude schopné zcela samostatného fungování.
Práce na prototypu vozidla začaly v květnu 2019 a auta byla dosud testována na uzavřené trati za nejrůznějších povětrnostních a simulovaných provozních podmínek. Nyní vyrazí pět prvních Sonat do ulic ruského hlavního města a postupně k nim budou přibývat další.
Smyslem provedených změn je snaha o bezpečnější navigaci na cestách. V tomto případě jde zejména o zlepšení vnímání prostoru po stranách vozidla a přesnější detekci menších objektů, jako jsou třeba chodci. Autonomní Sonata 2020 může údajně „vidět“ překážky rychleji, zejména v situacích s omezenou viditelností do boku – například při výjezdu z uličky, na rušnou hlavní silnici.
Čtvrtá generace dostala tři nové kamery s různou ohniskovou vzdáleností, čímž celkový počet kamer vzrostl na devět. Další vylepšení se týká systému šesti radarů, který byl přesunut z prostoru nárazníku na střechu, odkud by měl mít lepší „výhled“. Ze stejného důvody byly také vytaženy čtyři LIDARy umístěné v předních blatnících.
15
Fotogalerie

Ruské autonomní Hyundaie brzy vyjedou do ulic Moskvy. Po pouhém roce vývoje!

Do sériové podoby mají ruské autonomní Hyundaie ještě daleko. Vzhledem k délce vývoje je ale pokrok neuvěřitelný!

Na vývoji autonomních vozidel pracuje celá řada firem z celého světa. Pozadu nechce zůstat ani ruský Yandex, který představil čtvrtou generaci samořídících automobilů, postavenou na nejnovějším modelu Hyundai Sonata. Ty se připojí ke stávající testovací flotile, sestávající z více než stovky Toyot Prius.

Sonaty s autonomním řízením mají jezdit ve velmi náročném provozu, jež panuje v Moskvě. Do konce roku by měla ulice hlavního města brázdit stovka nových automobilů, jež má Yandex v úmyslu zapojit do svého programu Robo-taxi.

Samořídící Sonaty

Na projektu spolupracují vývojáři z Yandexu a Hyundai Mobis – jihokorejská automobilka například upravila řídící jednotky vozidla tak, aby fungovaly s ruskými technologiemi. Poslední verze také přichází s vylepšenými senzory, obstarávajícími orientaci auta v okolním prostředí.

Čtvrtá generace dostala tři nové kamery s různou ohniskovou vzdáleností, čímž celkový počet kamer vzrostl na devět. Další vylepšení se týká systému šesti radarů, který byl přesunut z prostoru nárazníku na střechu, odkud by měl mít lepší „výhled“. Ze stejného důvodu byly také vytaženy čtyři LIDARy umístěné v předních blatnících.

Smyslem provedených změn je snaha o bezpečnější navigaci na cestách. V tomto případě jde zejména o zlepšení vnímání prostoru po stranách vozidla a přesnější detekci menších objektů, jako jsou třeba chodci. Autonomní Sonata 2020 může „vidět“ překážky rychleji zejména v situacích s omezenou viditelností do boku – například při výjezdu z uličky, na rušnou hlavní silnici.

Autonomie pro všechny

Práce na prototypu vozidla začaly v květnu 2019 a auta byla dosud testována na uzavřené trati za nejrůznějších povětrnostních a simulovaných provozních podmínek. Nyní vyrazí pět prvních Sonat do ulic ruského hlavního města a postupně k nim budou přibývat další.

V současné době vytváří mapy pro vozidlo malý tým v rámci Yandexu, firma ale očekává, že se jí v budoucnu podaří tento proces automatizovat. Samořídící taxíky již absolvovaly 8 000 jízd jak s, tak bez řidičů, kteří spolu se vzdálenými operátory sledují chování vozu. Do čtyř let chtějí Rusové postavit auto bez volantu, který bude schopné zcela samostatného fungování.

V březnu 2019 podepsali Yandex a Hyundai Mobis dohodu o vytvoření platformy pro bezpilotní vozidla. Tu hodlají nabízet ostatním výrobcům automobilů, kteří na této platformě budou moci stavět své vlastní autonomní automobily.

Článek připravila redakce VTM.cz

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud