Tak to je on, první zcela nový Lotus po více jak deseti letech, a ihned je to rána do srdce všem zarputilým fanouškům, protože pod kapotou skrývá elektrické ústrojí. Automobilka nás na to nějakou dobu připravovala a byla si dobře vědoma toho, do čeho jde. S čistou hlavou tak přináší hyperauto postavené za čínské peníze a vy si můžete být jistí, že lépe udělat nemohli. Lotus

Tak to je on, první zcela nový Lotus po více jak deseti letech, a ihned je to rána do srdce všem zarputilým fanouškům, protože pod kapotou skrývá elektrické ústrojí. Automobilka nás na to nějakou dobu připravovala a byla si dobře vědoma toho, do čeho jde. S čistou hlavou tak přináší hyperauto postavené za čínské peníze a vy si můžete být jistí, že lépe udělat nemohli. | Lotus

V první řadě je nutné podotknout, že se nekoukáte na koncept, ale na skutečné auto, které půjde příští rok do výroby. Elektromotor tohoto vozu produkuje výkon 368 kW (493 koní), což je velmi slušná hodnota. Jenže Evija dostala na každé kolo jeden. To znamená výsledný výkon 1471 kW (1973 koní). Lotus

V první řadě je nutné podotknout, že se nekoukáte na koncept, ale na skutečné auto, které půjde příští rok do výroby. Elektromotor tohoto vozu produkuje výkon 368 kW (493 koní), což je velmi slušná hodnota. Jenže Evija dostala na každé kolo jeden. To znamená výsledný výkon 1471 kW (1973 koní). | Lotus

Lotus věří, že stovka bude pod tři sekundy. Hodnota to vzhledem k výkonu není závratná, ale počkejme si na měření, protože 300 km/h je prý na tachometru do devíti sekund. Maximální rychlost je pak omezena na 320 km/h, což je na elektromobil hodně nadstandardní, a taky to znamená, že by to z nuly na maximální rychlost mělo trvat okolo deseti vteřin.  Lotus

Lotus věří, že stovka bude pod tři sekundy. Hodnota to vzhledem k výkonu není závratná, ale počkejme si na měření, protože 300 km/h je prý na tachometru do devíti sekund. Maximální rychlost je pak omezena na 320 km/h, což je na elektromobil hodně nadstandardní, a taky to znamená, že by to z nuly na maximální rychlost mělo trvat okolo deseti vteřin.  | Lotus

Baterie jsou umístěné uprostřed tak, aby odkazovaly na sportovní modely s motorem uprostřed a soustředily těžiště právě do centra vozu. Dojezd pak činí 400 kilometrů a díky partnerství s Williams Advanced Engineering se baterie mohou nabíjet výkonem až 800 kW. Žádná taková nabíječka však ještě neexistuje. Lotus

Baterie jsou umístěné uprostřed tak, aby odkazovaly na sportovní modely s motorem uprostřed a soustředily těžiště právě do centra vozu. Dojezd pak činí 400 kilometrů a díky partnerství s Williams Advanced Engineering se baterie mohou nabíjet výkonem až 800 kW. Žádná taková nabíječka však ještě neexistuje. | Lotus

Karoserie vozu se nese přesně ve filozofii značky Lotus - aktivní aerodynamika, svůdné křivky a hlavně muší váha. Díky většině dílů z karbonu se podařilo dostat hmotnost na směšných 1680 kilogramů. Britský inovativní duch se pak promítl i do nových laserových světlometů. I uvnitř toho nabídne spoustu - od připojení pro telefon po dvouzónovou klimatizaci. Lotus

Karoserie vozu se nese přesně ve filozofii značky Lotus - aktivní aerodynamika, svůdné křivky a hlavně muší váha. Díky většině dílů z karbonu se podařilo dostat hmotnost na směšných 1680 kilogramů. Britský inovativní duch se pak promítl i do nových laserových světlometů. I uvnitř toho nabídne spoustu - od připojení pro telefon po dvouzónovou klimatizaci. | Lotus

Všechny vozy se budou vyrábět ručně a vznikne jich pouze 130 kusů. Každý zákazník si může vybrat z nepřeberného množství individualizace a udělat si jej přesně podle chuti. Cenové rozpětí je od 38.000.000 Kč do 51.000.000 Kč. Někde v tomto rozmezí se bude pohybovat finální částka každého vozu, která se bude samozřejmě odvíjet od míry individualizace. Lotus

Všechny vozy se budou vyrábět ručně a vznikne jich pouze 130 kusů. Každý zákazník si může vybrat z nepřeberného množství individualizace a udělat si jej přesně podle chuti. Cenové rozpětí je od 38.000.000 Kč do 51.000.000 Kč. Někde v tomto rozmezí se bude pohybovat finální částka každého vozu, která se bude samozřejmě odvíjet od míry individualizace. | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

Lotus Evija 2020 Lotus

Lotus Evija 2020 | Lotus

V první řadě je nutné podotknout, že se nekoukáte na koncept, ale na skutečné auto, které půjde příští rok do výroby. Elektromotor tohoto vozu produkuje výkon 368 kW (493 koní), což je velmi slušná hodnota. Jenže Evija dostala na každé kolo jeden. To znamená výsledný výkon 1471 kW (1973 koní). Lotus
Lotus věří, že stovka bude pod tři sekundy. Hodnota to vzhledem k výkonu není závratná, ale počkejme si na měření, protože 300 km/h je prý na tachometru do devíti sekund. Maximální rychlost je pak omezena na 320 km/h, což je na elektromobil hodně nadstandardní, a taky to znamená, že by to z nuly na maximální rychlost mělo trvat okolo deseti vteřin.  Lotus
Baterie jsou umístěné uprostřed tak, aby odkazovaly na sportovní modely s motorem uprostřed a soustředily těžiště právě do centra vozu. Dojezd pak činí 400 kilometrů a díky partnerství s Williams Advanced Engineering se baterie mohou nabíjet výkonem až 800 kW. Žádná taková nabíječka však ještě neexistuje. Lotus
Karoserie vozu se nese přesně ve filozofii značky Lotus - aktivní aerodynamika, svůdné křivky a hlavně muší váha. Díky většině dílů z karbonu se podařilo dostat hmotnost na směšných 1680 kilogramů. Britský inovativní duch se pak promítl i do nových laserových světlometů. I uvnitř toho nabídne spoustu - od připojení pro telefon po dvouzónovou klimatizaci. Lotus
20
Fotogalerie

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Střípky informací se poskládaly v jeden velký celek a opona před zcela novým modelem značky Lotus konečně spadla. A je to bomba!

Tak to je on, první zcela nový Lotus po více jak deseti letech, a ihned je to rána do srdce všem zarputilým fanouškům, protože pod kapotou skrývá elektrické ústrojí. Automobilka nás na to nějakou dobu připravovala a byla si dobře vědoma toho, do čeho jde. S čistou hlavou tak přináší hyperauto postavené za čínské peníze a vy si můžete být jistí, že lépe udělat nemohla.

V první řadě je nutné podotknout, že se nekoukáte na koncept, ale na skutečné auto, které půjde příští rok do výroby. Elektromotor tohoto vozu produkuje výkon 368 kW (493 koní), což je velmi slušná hodnota. Jenže Evija dostala na každé kolo jeden. To znamená výsledný výkon 1471 kW (1973 koní).

Lotus věří, že stovka bude pod tři sekundy. Hodnota to vzhledem k výkonu není závratná, ale počkejme si na měření, protože 300 km/h je prý na tachometru do devíti sekund. Maximální rychlost je omezena na 320 km/h, což je na elektromobil nadstandardní, a také to znamená, že by to z nuly na maximální rychlost mělo trvat okolo deseti sekund.

Baterie jsou umístěny tak, aby odkazovaly na sportovní modely s motorem uprostřed a soustředily těžiště právě do centra vozu. Dojezd pak činí 400 kilometrů a díky partnerství s Williams Advanced Engineering se baterie mohou nabíjet výkonem až 800 kW. Žádná taková nabíječka však ještě neexistuje.

Karoserie vozu se nese přesně ve filozofii značky Lotus - aktivní aerodynamika, svůdné křivky a hlavně muší váha. Díky většině dílů z karbonu se podařilo dostat hmotnost na pro elektromobily směšných 1680 kilogramů. Britský inovativní duch se pak promítl i do nových laserových světlometů. I uvnitř toho nabídne spoustu - od připojení pro telefon po dvouzónovou klimatizaci.

Všechny vozy se budou vyrábět ručně a vznikne jich pouze 130. Každý zákazník si může vybrat z nepřeberného množství individualizace a udělat si jej přesně podle chuti. Cenové rozpětí je od 38.000.000 Kč do 51.000.000 Kč. Někde v tomto rozmezí se bude pohybovat finální částka každého vozu, která se bude samozřejmě odvíjet od míry individualizace. Jenom pro srovnání: cena Bugatti Chiron, konvenčního konkurenta Lotusu Evija, je přes 60 milionů.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud