SsangYong Actyon je prý v Evropě populární, zaslouží si nástupce

Jihokorejská automobilka SsangYong hodlá na autosalonu v Ženevě představit studii SUT 1, která má vzdát hold údajnému zájmu Evropanů o její stávající SUV Actyon Sports. SsangYong Actyon Sports jsme pro vás již testovali, a žádná sláva to skutečně nebyla, navíc je třeba přiznat, že vůz tohoto typu zůstává na našich silnicích solitérem. To však nic nemění na tom, že se má v Ženevě ukázat nová studie s prostým názvem SUT 1, jež by se měla záhy proměnit v sériový model dostupný na evropských trzích od počátku příštího roku.

Půjde opět o kombinaci SUV a pick-upu, která má být velikostně srovnatelná se stávajícím Actyonem Sports. Spočine na podvozku s rozvorem náprav 3 060 mm, dlouhá bude 4 985 mm, široká 1 910 mm a vysoká 1 755 mm. O pohon se postará dvoulitrový „turbodiesel“ s výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm plnící emisní normu Euro V. V sériovém provedení má být k mání s šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením, jakož i pohonem zadních, nebo všech kol.

SsangYong Actyon SUT 1 1.jpg SsangYong Actyon SUT 1 2.jpg
SsangYong Actyon SUT 1 4.jpg SsangYong Actyon SUT 1 3.jpg
SsangYong SUT 1 Concept


 

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Doporučujeme

Články odjinud