Další srovnávací test opět patří velmi svižným předokolkám

Další srovnávací test opět patří velmi svižným předokolkám

Konkrétně nám do redakce dorazil VW Golf GTI Clubsport...

Konkrétně nám do redakce dorazil VW Golf GTI Clubsport...

...kterému dělal společnost Renault Mégane R.S. Trophy-R

...kterému dělal společnost Renault Mégane R.S. Trophy-R

Obě tato auta jsou velmi zajímavá, každý jiným způsobem. Jejich společná vlastnost je ale to, že jsou na okreskách strašidelně rychlá

Obě tato auta jsou velmi zajímavá, každý jiným způsobem. Jejich společná vlastnost je ale to, že jsou na okreskách strašidelně rychlá

Golf používá známý benzinový dvoulitr

Golf používá známý benzinový dvoulitr

Přeplňovaný dvoulitr najdeme také pod kapotou Renaultu

Přeplňovaný dvoulitr najdeme také pod kapotou Renaultu

Samozřejmostí jsou patřičně tvarované sedačky

Samozřejmostí jsou patřičně tvarované sedačky

Trophy-R je dokonce doplňuje čtyřbodovými pásy

Trophy-R je dokonce doplňuje čtyřbodovými pásy

Renault nabídne pouze základní přepínání dvou režimů, GTI jich má více

Renault nabídne pouze základní přepínání dvou režimů, GTI jich má více

V obou autech jsme měli manuální převodovku

V obou autech jsme měli manuální převodovku

Hlavice řadicí páky v GTI vypadá velmi dobře

Hlavice řadicí páky v GTI vypadá velmi dobře

Takže za kolik? GTI v průměru zvládlo sprint 0-100 km/h za 6,61 s. Oficiálně by to mělo být 6,3 s

Takže za kolik? GTI v průměru zvládlo sprint 0-100 km/h za 6,61 s. Oficiálně by to mělo být 6,3 s

Mégane R.S. Trophy-R vykázal akceleraci 0-100 km/h za 6,1 s. Renault slibuje 5,8 s

Mégane R.S. Trophy-R vykázal akceleraci 0-100 km/h za 6,1 s. Renault slibuje 5,8 s

A jak by to dopadlo, kdybychom přidali na start Peugeot 308? Tomu jsme naměřili čas 6,33 s, takže by přesprintoval Volkswagen, ale na Renault by to nestačilo

A jak by to dopadlo, kdybychom přidali na start Peugeot 308? Tomu jsme naměřili čas 6,33 s, takže by přesprintoval Volkswagen, ale na Renault by to nestačilo

Honda je nejvýkonnější a na časech je to znát. Naměřený čas pro 0-100 km/h je v průměru 5,66 s. Pokud bychom všech těchto pět aut postavili na start, Honda by vyhrála

Honda je nejvýkonnější a na časech je to znát. Naměřený čas pro 0-100 km/h je v průměru 5,66 s. Pokud bychom všech těchto pět aut postavili na start, Honda by vyhrála

Druhý by dojel Renault, třetí Peugeot a na závěr Golf GTI Clubsport a Seat Leon Cupra. Ta při měření zaostala za Golfem pouze o 0,01 s

Druhý by dojel Renault, třetí Peugeot a na závěr Golf GTI Clubsport a Seat Leon Cupra. Ta při měření zaostala za Golfem pouze o 0,01 s

A takto by dopadl sprint 0-150 km/h Méganu R.S. Trophy-R (červená), GTI Clubsport (tmavě modrá), Leonu Cupra 290 (zelená) a Hondy Civic Type R (světle modrá)

A takto by dopadl sprint 0-150 km/h Méganu R.S. Trophy-R (červená), GTI Clubsport (tmavě modrá), Leonu Cupra 290 (zelená) a Hondy Civic Type R (světle modrá)

Ještě jednou stejný graf, akorát místo Hondy Civic Type R je zde Peugeot 308 GTi(světle modrá)

Ještě jednou stejný graf, akorát místo Hondy Civic Type R je zde Peugeot 308 GTi(světle modrá)

Porovnání brzdění ze 150 km/h na nulu dobře ukazuje, co dokáží lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Golf (tmavě modrá) a Renault (červená) zastaví dříve než Leon Cupra 290 (zelená) a Peugeot 308 GTi (světle modrá)

Porovnání brzdění ze 150 km/h na nulu dobře ukazuje, co dokáží lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Golf (tmavě modrá) a Renault (červená) zastaví dříve než Leon Cupra 290 (zelená) a Peugeot 308 GTi (světle modrá)

V přímce možná nejsou nejrychlejší, ale jakmile dojde na zatáčky, budete jim těžko stačit

V přímce možná nejsou nejrychlejší, ale jakmile dojde na zatáčky, budete jim těžko stačit

GTI Clubsport vypadá na prvních metrech jako nudné auto. Není to pravda

GTI Clubsport vypadá na prvních metrech jako nudné auto. Není to pravda

Trophy-R je opravdu radikální. Vzniklo v limitované edici a je velmi lehké. Třeba i díky absenci zadních sedadel

Trophy-R je opravdu radikální. Vzniklo v limitované edici a je velmi lehké. Třeba i díky absenci zadních sedadel

GTI Clubsport byl při uvádění na trh prezentován jako nejrychlejší a nejvýkonnější GTI. Dnes už to neplatí, protože ještě přišel dále upravený Clubsport S

GTI Clubsport byl při uvádění na trh prezentován jako nejrychlejší a nejvýkonnější GTI. Dnes už to neplatí, protože ještě přišel dále upravený Clubsport S

Tento test je vlastně rozlučka s předchozí generací Méganu. Můžeme se pomalu začít modlit, aby nové R.S. bylo alespoň stejně tak dobré, jako tohle staré. Snad to nedopadne jako u Clia R.S.

Tento test je vlastně rozlučka s předchozí generací Méganu. Můžeme se pomalu začít modlit, aby nové R.S. bylo alespoň stejně tak dobré, jako tohle staré. Snad to nedopadne jako u Clia R.S.

Konkrétně nám do redakce dorazil VW Golf GTI Clubsport...
...kterému dělal společnost Renault Mégane R.S. Trophy-R
Obě tato auta jsou velmi zajímavá, každý jiným způsobem. Jejich společná vlastnost je ale to, že jsou na okreskách strašidelně rychlá
Golf používá známý benzinový dvoulitr
24
Fotogalerie

Dynamika: VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

S rekordními předokolkami se v poslední době roztrhl pytel, takže nedávno do naší redakce zavítaly další dvě. Tentokrát přišla řada na ultimativní Renault Mégane R.S. Trophy-R a druhý nejrychlejší Golf GTI v historii. Pro začátek jsme změřili jejich dynamiku a brzdy.

Kapitoly článku:


Hon na rekord na Nürburgringu mezi rychlými předokolkami v poslední době vygradoval do velice zajímavé podoby. Renault několikrát upravil svůj starý Mégane RS, pak se do hry zapojil Seat s Leonem Cupra, aby se následně přihlásila o slovo Honda s Civicem Type-R a nakonec všem vypálil rybník Volkswagen, který upravil upravené GTI a s modelem Clubsport S se nakonec stal aktuálním držitelem tohoto rekordu. 

Pro zájemce o něco rychlého s pohonem předních kol je to dobrá zpráva, protože má dnes výběr tak bohatý, jako snad nikdy dříve. Dobře to bylo vidět třeba na našem srovnávacím testu, kdy jsme proti sobě postavili Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi a Hondu Civic Type R. Dnes můžeme nabídnout další velice zajímavá auta - Mégane R.S. Trophy-R a Golf GTI Clubsport. 

IMG_1717.jpgIMG_1726.jpgIMG_1781.jpgIMG_1779.jpgIMG_1769.jpgIMG_1807.jpg
Další dvě velmi zajímavé a zatraceně rychlé předokolky dorazily do redakce. Vyzkoušeli jsme Volkswagen Golf GTI Clubsport a Renault Mégane R.S. Trophy-R

Oba tyto zástupce kategorie hot-hatch už v podstatě známe. Minulý rok jsme testovali Mégane R.S. Trophy, Golf GTI je na trhu už také velmi dlouho a navíc by se snad chtělo říci, že posílený Clubsport je jen Cupra s jinými znaky na kapotě a volantu. Jenže tak to není. 

Než se ale pustíme do klasického testu, dejme si menší úvod. Jak jsou obě tato auta rychlá v přímém směru? A jak výkonné mají brzdy? A jak by to dopadlo, kdybychom vedle nich při sprintu postavili další soupeře? 

Výkon papírově skoro stejný

Základem obou těchto hatchbacků je benzinový přeplňovaný řadový dvoulitr. Ten v Méganu R.S. Trophy-R nabízí 201 kW (273 k) a 360 Nm, Volkswagen Golf GTI Clubsport by měl disponovat čtyřválcem s parametry 195 kW (265 k) a 350 Nm. Podle tabulek jde tedy o velmi vyrovnané soupeře, nicméně realita je jiná. 

Odchylka rychloměru: Renault Mégane R.S. Trophy-R vs. VW Golf GTI Clubsport vs. další konkurence 
Zobrazovaná rychlost Skutečná rychlost
  Renault Mégane R.S. Trophy R VW Golf GTI Clubsport Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290 Honda Civic Type R
50 km/h 48 km/h 49,3 km/h 47,3 km/h 49 km/h 48,4 km/h
90 km/h 88,9 km/h 89 km/h 88,5 km/h 87,5 km/h 87,1 km/h
130 km/h 129 km/h 128,4 km/h 128,2 km/h 125,5 km/h 126,0 km/h
 

Je docela zábavné, jak Volkswagen oficiálně udává pouze 195 kW (265 koní), přičemž tuto hodnotu najdete také v technickém průkazu, nicméně s využitím funkce overboost výkon naroste až na 213 kW (290 k). Pro pořádek ještě dodejme, že v obou případech máme auta s manuální převodovkou a dokonce shodné byly i použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 obuté na devatenáctipalcových kolech. 

Podle oficiálních tabulek zvládne Clubsport sprint na stovku za 6,3 s, zatímco Renault potřebuje o půl sekundy méně. Důvod je prostý. Trophy-R je oproti klasickému Trophy dále odlehčené, takže v něm nenajdete například zadní sedačky. Ve finále váží 1284 kg, zatímco Golf GTI Clubsport nabídne 1375 kg. Jenže jak tomu bude v praxi? 

IMG_1886.jpgIMG_1851.jpgIMG_1824.jpgIMG_1825.jpgIMG_1860.jpg

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud