Mach-Eau je „prémiová vůně pro ty, kteří touží pro výkonu nového  Mustangu Mach-E GT , ale stále mají slabost pro evokativní vůně tradičních benzinových vozů.“ Zdroj: Ford

Mach-Eau je „prémiová vůně pro ty, kteří touží pro výkonu nového Mustangu Mach-E GT, ale stále mají slabost pro evokativní vůně tradičních benzinových vozů.“ | Zdroj: Ford

Voňavku pro Ford vytvořila renomovaná společnost Olfiction, která zkoumala chemikálie, které lze cítit z interiéru a motorů aut plus z benzinu. Zdroj: Ford

Voňavku pro Ford vytvořila renomovaná společnost Olfiction, která zkoumala chemikálie, které lze cítit z interiéru a motorů aut plus z benzinu. | Zdroj: Ford

Pokud si chcete tuto vůni koupit, máte smůlu. Jde pouze o marketingovou záležitost v rámci snahy značky bořit mýty ohledně elektromobility.  Zdroj: Ford

Pokud si chcete tuto vůni koupit, máte smůlu. Jde pouze o marketingovou záležitost v rámci snahy značky bořit mýty ohledně elektromobility.  | Zdroj: Ford

Ostrý elektrický mustang se může pochlubit akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující pětidveřový vůz značky v historii. Zdroj: Ford

Ostrý elektrický mustang se může pochlubit akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující pětidveřový vůz značky v historii. | Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E GT je vrcholnou specifikací elektrického crossoveru nesoucí jméno legendárního amerického bouráku.  Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E GT je vrcholnou specifikací elektrického crossoveru nesoucí jméno legendárního amerického bouráku.  | Zdroj: Ford

Kouzlo nejostřejší verze tkví ve dvojici elektromotorů, které dávají kombinovaný výkon 358 kW (487 koní) a točivý moment 860 N.m, což je mimochodem největší krouťák v historii produkčních fordů pro Evropu. Zdroj: Ford

Kouzlo nejostřejší verze tkví ve dvojici elektromotorů, které dávají kombinovaný výkon 358 kW (487 koní) a točivý moment 860 N.m, což je mimochodem největší krouťák v historii produkčních fordů pro Evropu. | Zdroj: Ford

Přední elektromotor pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách. Zadní olejem chlazený elektromotor je zcela nový a dokáže dosáhnout maxima točivého momentu za půl sekundy.  Zdroj: Ford

Přední elektromotor pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách. Zadní olejem chlazený elektromotor je zcela nový a dokáže dosáhnout maxima točivého momentu za půl sekundy.  | Zdroj: Ford

Specifikem vozu je také jízdní režim Untaned Plus, který je vhodný pro použití na závodním okruhu. Má totiž i benevolentnější kontrolu trakce. Zdroj: Ford

Specifikem vozu je také jízdní režim Untaned Plus, který je vhodný pro použití na závodním okruhu. Má totiž i benevolentnější kontrolu trakce. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Novinka je prostě vůz mnoha „nej“. Oproti jiným elektrickým mustangům s pohonem všech kol se tento liší ještě speciální kalibrací a posílá tak více točivého momentu na zadní nápravu. Zdroj: Ford

Novinka je prostě vůz mnoha „nej“. Oproti jiným elektrickým mustangům s pohonem všech kol se tento liší ještě speciální kalibrací a posílá tak více točivého momentu na zadní nápravu. | Zdroj: Ford

K dispozici má také adaptivní podvozek MagneRide, brzdovou soustavu od společnosti Brembo a pneumatiky Pirelli.  Zdroj: Ford

K dispozici má také adaptivní podvozek MagneRide, brzdovou soustavu od společnosti Brembo a pneumatiky Pirelli.  | Zdroj: Ford

Energie se sbírá do akumulátoru o kapacitě 88 kWh a vozu vydrží k ujetí až 500 kilometrů. Samozřejmě ale záleží na podmínkách, které bude mít tento vůz zřejmě dost rozdílné. Zdroj: Ford

Energie se sbírá do akumulátoru o kapacitě 88 kWh a vozu vydrží k ujetí až 500 kilometrů. Samozřejmě ale záleží na podmínkách, které bude mít tento vůz zřejmě dost rozdílné. | Zdroj: Ford

Potěší pak, že se z 10 na 80 procent kapacity dostane akumulátor za 45 minut při výkonu 150 kW. Necelou stovku kilometrů tak už máte po deseti minutách.  Zdroj: Ford

Potěší pak, že se z 10 na 80 procent kapacity dostane akumulátor za 45 minut při výkonu 150 kW. Necelou stovku kilometrů tak už máte po deseti minutách.  | Zdroj: Ford

Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na  1.899.900 Kč . Zdroj: Ford

Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na 1.899.900 Kč. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Voňavku pro Ford vytvořila renomovaná společnost Olfiction, která zkoumala chemikálie, které lze cítit z interiéru a motorů aut plus z benzinu. Zdroj: Ford
Pokud si chcete tuto vůni koupit, máte smůlu. Jde pouze o marketingovou záležitost v rámci snahy značky bořit mýty ohledně elektromobility.  Zdroj: Ford
Ostrý elektrický mustang se může pochlubit akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující pětidveřový vůz značky v historii. Zdroj: Ford
Ford Mustang Mach-E GT je vrcholnou specifikací elektrického crossoveru nesoucí jméno legendárního amerického bouráku.  Zdroj: Ford
18
Fotogalerie

Ford vytvořil voňavku Mach-E pro elektromobilisty. Je cítit po benzinu i koních

Nová vůně Mach-Eau má na palubu elektromobilů přinést závan starých dobrých benzinových časů. Ford ji představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Ne, tohle opravdu není vtip. Ford si nechal zpracovat průzkum, dle kterého jedné pětině řidičů, kteří přesedlali z tekutého paliva na elektřinu, nejvíce chybí vůně benzinu. Určitý stesk po tomto odéru pak přiznalo celých 70 procent dotázaných. Automobilka proto nechala vytvořit vůni s názvem Mach-Eau, což je „prémiová vůně pro ty, kteří touží pro výkonu nového Mustangu Mach-E GT, ale stále mají slabost pro evokativní vůně tradičních benzinových vozů.“

Voňavku pro Ford vytvořila renomovaná společnost Olfiction, která zkoumala chemikálie, které lze cítit z interiéru a motorů aut plus z benzinu. Vůně dle automobilky kombinuje kouřové tóny, prvky gumy a také zvířecí prvek – konec konců, jde o Mustanga. Nicméně nejde o mix benzinových výparů, kouře spálených pneumatik a koňského potu nebo hnoje. Ve vůni najdete třeba dichorisandru kytkovitou, levanduli, pelargonii vonnou nebo santalové dřevo. To vše je říznuto benzaldehydem a para-resolem (4 metylfenolem).

Pokud si chcete tuto vůni koupit, máte smůlu. Jde pouze o marketingovou záležitost v rámci snahy značky bořit mýty ohledně elektromobility. Nicméně díky seznamu ingrediencí si ji můžete sami namíchat. A pokud se nechcete vzdát vůně benzínu, než Ford v roce 2030 přejde výhradně na elektromobily, stále máte dost času koupit si třeba Mustang Mach 1 s plnotučným osmiválcem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud