Příchod nové Astry sledujeme novými a novými články takřka nepřetržitě. Nyní o ní víme již téměř vše podstatné.
Příchod nového Opelu Astra pro modelový rok 2010 je ostře sledován, neboť vozy předchozích generací patřily k neochvějným lídrům řady evropských trhů v nižší střední třídě. Naposledy jsme vám na tomto místě představili nečekaně uniknuvší fotografie na které automobilky nemohla reagovat jinak než uvolněním většiny dnes známých informací. Pojďme si je projít.
Nová Astra by se měla stát hrází strádajícího Opelu předevšímu vůči Fordově etablovanému Focusu, ale také Fiestě, které lámou prodejní rekordy. Zda bude nová Astra podobně zdařilá jako Insignia, to je zatím ve hvězdách, stejně jako předpoklad, jestli podpoří i prodeje koncernu General Motors v USA, nejspíš tradičně pod značkou Saturn. Novinka se světu v plné parádě představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejen by se měla dostat ještě před koncem roku.
Šestá generace Astry přichází takřka tři dekády po prezentaci té první a pod její vzhled se, podobně jako v případě Insignie, podepsal designérský tým Marka Adamse. A tak jako Insignia, i nová Astra strávila na 600 hodin v aerodynamickém tunelu s jasným cílem: minimalizovat odpor vzduchu a snížit spotřebu a emise. Nová Astra bude dlouhá 4 400 mm a spočine na modernizovaném podvozku GM Delta s předním pohonem a s rozvorem prodlouženým o plných 71 mm. Také rozchod kol na obou nápravách byl navýšen a zadní náprava byla překonstruována pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu.
Do výbavy nové Astry se dostanou též adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+ (Advanced Forward Lighting) s devíti různými režimy svícení či další generace tlumičů pérování FlexRide s proměnným účinkem, jež řidiči umožňují elektronicky je přednastavit v režimech Standard, Sport a Tour. Také nový kompakt má dostat systém Opel Eye, který je schopen sledovat dopravní značky či jízdní pruhy a varovat řidiče před všemožnými nepatřičnostmi.
Pro úspěch každého nového modelu na evropském trhu je zásadní nabídka pohonných jednotek. Ty musí být především hospodárné, pod tiskovou reklamou musí figurovat co nejnižší hodnota emisí CO2 a měly by být i přiměřeně dynamické.
Z tohoto pohledu je nejdůležitější novinkou pod kapotou Astry šesté generace přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 138 koní (103 kW), což jen svědčí o tom, že se „downsizing“ stává v Evropě normou. K dostání bude škála celkem čtyř zážehových jednotek s výkonem od 98 do 178 koní (74 až 132 kW) a čtyř „nafťáků“ s výkony 94 až 158 koní (70 – 118 kW). Všechny budou plnit emisní normu Euro V. Opel zároveň oznámil, že Astra bude alternativně vyjíždět i s hybridní pohonnou jednotkou, ale ta se na trhu objeví nejdříve koncem příštího roku. Navíc je možné, že současné ekonomické problémy značky vývoj dále zpomalí.
Přenos výkonu na kola standardně zajistí dnes již obvyklé šestistupňové „manuály”, novinkou v nabídce bude naopak automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Opel Astra se bude opět dodávat jako tří a pětidvéřový hatchback, kupé, kombi a na některých trzích i jako sedan, kabriolet zatím v plánu není. Platformu Delta využívá i Chevrolet Cruze, jenž se vyrábí v továrně Lordstown v Ohiu, takže je pravděpodobné, že se na místních linkách dříve či později objeví i Astra. A třeba pod značkou Buick...
Nový Opel Astra