Kompaktní SUV prošlo modernizací, kterou poznáte spíše zpoza volantu. Týká se výbavy i motorů, u nichž máte stále bohatý výběr.
Sympatický rodinný Mercedes s „tak akorát“ rozměry se představuje v omlazené podobě. Tu zvenčí poznáte podle nového předního nárazníku s robustněji se tvářící spodní částí. Dále zde máme full LED světlomety vpředu i vzadu, leskle černá 17“ kola v základní výbavě (můžete mít až dvactítky) a odstín laku Spectral Blue Metallic.
Uvnitř se toho dělo více. Standardní výbavou je 7“ digitální přístrojový štít, doplněný 10,25“ obrazovkou infozábavního systému, lepší specifikace mají obě obrazovky o shodné a větší úhlopříčce. Volant s dvoupatrovými rameny po stranách je čalouněn kůží, nově je možné objednat jeho vyhřívání společně s výbavou AMG Line. Základní výbava zahrnuje komfortní sedadla v kombinaci kůže Artico a tmavé tkaniny, facelift přinesl větší výběr z barev čalounění jak v koženém, tak v látkovém provedení.
Řádným vylepšením prošla palubní elektronika. Přístrojový štít nabízí tři druhy grafiky – standardní, sportovní a minimalistickou. Hlasový asistent systému MBUX nyní lépe rozumí a učí se při využití online služeb, posádce je schopen navrhovat funkce dle aktuální polohy, situace nebo zvyklostí, ale můžete jej také utnout příkazy, aby vám nic nenavrhoval nyní nebo nikdy. A bude si je pamatovat.
Novinkou je služba turistického průvodce, kdy je vůz schopen vykládat zajímavosti o místech, kterými zrovna projíždíte – zatím dostupná v Německu. S individualizačním balíčkem služeb Mercedes Me connect si uvnitř můžete zahrát hry přes volant nebo dotykovou obrazovku sami nebo s pasažéry, například Sudoku, Shuffle Puck, pexeso a různé kvízy. Všimněte si, že ze středového tunelu zmizela dotyková plocha pro ovládání infotainmentu.
Z hlediska funkční a jízdní výbavy dostává GLB lepší systém pro jízdu v pruzích, poprvé asistenta manévrování a jízdu s přívěsem, automatická dálková světla v základní výbavě i novou generaci parkovacího asistenta s 360stupňovými kamerami. V Evropě bude vylepšené GLB nabízeno se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory. Zážehové jednotky mají vždy 48V mild-hybridní systém, který přispívá k dílu 10 kW extra výkonu a umožňuje plachtění s vypnutou spalovací technikou.
Mercedes-Benz GLB po faceliftu: Benzinové motory |
Verze |
GLB 180 |
GLB 200 |
GLB 220 4MATIC |
GLB 250 4MATIC |
Zdvihový objem [cm³] |
1332 |
1332 |
1991 |
1991 |
Výkon [kW/k] |
100/136 |
120/163 |
140/190 |
165/224 |
+Výkon mild hybrid [kW/k] |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
Točivý moment [Nm] |
230 |
270 |
300 |
350 |
Spotřeba [l/100 km] |
7,7-6,9 |
7,6-6,9 |
8,5-7,6 |
8,5-7,6 |
Vznětové motory jsou vždy dvoulitrové, s jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a mají stěny válců ošetřené materiálem Nanoslide pro menší třecí ztráty.
Mercedes-Benz GLB po faceliftu: Naftové motory |
Verze |
GLB 180 d |
GLB 200 d |
GLB 200 d 4MATIC |
GLB 220 d 4MATIC |
Zdvihový objem [cm³] |
1950 |
1950 |
1950 |
1950 |
Výkon [kW/k] |
85/116 |
110/150 |
110/150 |
140/190 |
Točivý moment [Nm] |
280 |
320 |
320 |
400 |
Spotřeba [l/100 km] |
6,1-5,5 |
6,1-5,5 |
6,4-5,7 |
6,5-5,8 |