Teoreticky má samá pozitiva. Jak to ale bude v praxi?
Německý výrobce automobilových komponent Mahle se pochlubil novým typem elektrického trakčního motoru, který by mohl zamířit jak do elektroautomobilů, tak menších strojů.
Od těch současných se liší dvěma faktory. Nepoužívá permanentní magnety – pro rotor i stator volí výhradně cívku a uměle vytvořené elektromagnetické pole. No a zadruhé, elektrickou energii do rotační částí přivádí bezkontaktně (video), čímž snižuje tření, opotřebení a zvyšuje efektivitu (95 %).
K přenosu energie mezi vnější a vnitřní částí používá elektrickou indukci, kterou známe třeba z bezkontaktních nabíječek telefonů. Vnější cívka je napájená střídavým proudem, který se indukuje na vnitřní, převádí na stejnosměrný proud a ten konečně napájí cívku rotoru, který se začne otáčet oproti cívce statoru.
Výrobce se chlubí, že má jeho motor díky zvolené technologii také mnohem nižší ekologické výrobní náklady bez potřeby vzácných nerostů.