Německý výrobce automobilových komponent  Mahle  se pochlubil novým typem elektrického trakčního motoru, který by mohl zamířit jak do elektroautomobilů, tak menších strojů. Foto: Mahle

Německý výrobce automobilových komponent Mahle se pochlubil novým typem elektrického trakčního motoru, který by mohl zamířit jak do elektroautomobilů, tak menších strojů. | Foto: Mahle

Nepoužívá permanentní magnety – pro rotor i stator volí výhradně cívku a uměle vytvořené elektromagnetické pole Foto: Mahle

Nepoužívá permanentní magnety – pro rotor i stator volí výhradně cívku a uměle vytvořené elektromagnetické pole | Foto: Mahle

Elektrickou energii do rotační částí  přivádí bezkontaktně  (video), čímž snižuje tření, opotřebení a zvyšuje efektivitu (95 %) Foto: Mahle

Elektrickou energii do rotační částí přivádí bezkontaktně (video), čímž snižuje tření, opotřebení a zvyšuje efektivitu (95 %) | Foto: Mahle

K přenosu energie mezi vnější a vnitřní částí používá elektrickou indukci, kterou známe třeba z bezkontaktních nabíječek telefonů Foto: Mahle

K přenosu energie mezi vnější a vnitřní částí používá elektrickou indukci, kterou známe třeba z bezkontaktních nabíječek telefonů | Foto: Mahle

Vnější cívka je napájená střídavým proudem, který se indukuje na vnitřní, převádí na stejnosměrný proud a ten konečně napájí cívku rotoru, který se začne otáčet oproti cívce statoru Foto: Mahle

Vnější cívka je napájená střídavým proudem, který se indukuje na vnitřní, převádí na stejnosměrný proud a ten konečně napájí cívku rotoru, který se začne otáčet oproti cívce statoru | Foto: Mahle

Nepoužívá permanentní magnety – pro rotor i stator volí výhradně cívku a uměle vytvořené elektromagnetické pole Foto: Mahle
Elektrickou energii do rotační částí  přivádí bezkontaktně  (video), čímž snižuje tření, opotřebení a zvyšuje efektivitu (95 %) Foto: Mahle
K přenosu energie mezi vnější a vnitřní částí používá elektrickou indukci, kterou známe třeba z bezkontaktních nabíječek telefonů Foto: Mahle
Vnější cívka je napájená střídavým proudem, který se indukuje na vnitřní, převádí na stejnosměrný proud a ten konečně napájí cívku rotoru, který se začne otáčet oproti cívce statoru Foto: Mahle
5
Fotogalerie

Němci vyvinuli revoluční elektromotor. Je mimořádně efektivní a déle vydrží

Teoreticky má samá pozitiva. Jak to ale bude v praxi?

Německý výrobce automobilových komponent Mahle se pochlubil novým typem elektrického trakčního motoru, který by mohl zamířit jak do elektroautomobilů, tak menších strojů.

Od těch současných se liší dvěma faktory. Nepoužívá permanentní magnety – pro rotor i stator volí výhradně cívku a uměle vytvořené elektromagnetické pole. No a zadruhé, elektrickou energii do rotační částí přivádí bezkontaktně (video), čímž snižuje tření, opotřebení a zvyšuje efektivitu (95 %).

K přenosu energie mezi vnější a vnitřní částí používá elektrickou indukci, kterou známe třeba z bezkontaktních nabíječek telefonů. Vnější cívka je napájená střídavým proudem, který se indukuje na vnitřní, převádí na stejnosměrný proud a ten konečně napájí cívku rotoru, který se začne otáčet oproti cívce statoru.

Výrobce se chlubí, že má jeho motor díky zvolené technologii také mnohem nižší ekologické výrobní náklady bez potřeby vzácných nerostů.

Článek připravila redakce VTM.cz

Doporučujeme

Články odjinud