Kombi řady 3 s tradičním označením Touring si odbude světovou premiéru již 25. června v Mnichově. První zákazníci se jej dočkají na podzim tohoto roku. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Kombi řady 3 s tradičním označením Touring si odbude světovou premiéru již 25. června v Mnichově. První zákazníci se jej dočkají na podzim tohoto roku. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Přidejte si k tomu delší rozvor i větší rozchod kol a vyjde vám, že by nová trojka měla být stabilnější, než tomu bylo doposud. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Přidejte si k tomu delší rozvor i větší rozchod kol a vyjde vám, že by nová trojka měla být stabilnější, než tomu bylo doposud. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Pasivní tlumiče s proměnnou charakteristikou v závislosti na jejich stlačení jsou standardem, s rozumně velkými koly (vůz vyjíždí na sedmnáctkách) tedy půjde o komfortní, ale zároveň pevný dostavník. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Pasivní tlumiče s proměnnou charakteristikou v závislosti na jejich stlačení jsou standardem, s rozumně velkými koly (vůz vyjíždí na sedmnáctkách) tedy půjde o komfortní, ale zároveň pevný dostavník. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Postupně se vůz bude snažit i o to, abyste se při jeho řízení moc nenadřeli.  Stejně jako nová generace SUV X5  vám pomůže s couvání, protože posledních 50 metrů zvládne sám po stejné trajektorii, po níž přijel. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Postupně se vůz bude snažit i o to, abyste se při jeho řízení moc nenadřeli. Stejně jako nová generace SUV X5 vám pomůže s couvání, protože posledních 50 metrů zvládne sám po stejné trajektorii, po níž přijel. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Sám zvládne jízdu v zúžených pruzích, varuje vás před nárazem zezadu a před vozidly přijíždějícími ze strany a tak dále. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Sám zvládne jízdu v zúžených pruzích, varuje vás před nárazem zezadu a před vozidly přijíždějícími ze strany a tak dále. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Novou trojku v kombíku můžete ovládat gesty i hlasem, a dokonce budete mít i svého osobního asistenta, reagující na povel „Hey, BMW“. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Novou trojku v kombíku můžete ovládat gesty i hlasem, a dokonce budete mít i svého osobního asistenta, reagující na povel „Hey, BMW“. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Prozatím ale můžeme očekávat komunikaci v cizím jazyce, protože příklady, které BMW v oficiálních informacích pro český trh uvádí, jsou v angličtině. Kolik to všechno bude stát, se dozvíme později. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

Prozatím ale můžeme očekávat komunikaci v cizím jazyce, protože příklady, které BMW v oficiálních informacích pro český trh uvádí, jsou v angličtině. Kolik to všechno bude stát, se dozvíme později. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně | Foto: BMW

Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW
Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor.  | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW
BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW
Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti. | Nové BMW 3 Touring (G21) oficiálně Foto: BMW
60
Fotogalerie

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Kombi řady 3 s tradičním označením Touring si odbude světovou premiéru již 25. června v Mnichově. První zákazníci se jej dočkají na podzim tohoto roku.

Není to tak dávno, co jsme na českých silnicích poprvé prohnali nové BMW řady 3 ve verzi sedan (G20). A jak si tak pročítám dosavadní testy a jízdní dojmy, kolegové se nemohou shodnout na tom, jaká nová trojka vlastně je. Můžete si ji totiž nakonfigurovat v takovém množství kombinací motorů, podvozků, pohonů, paketů a tak dále, že snad žádné dvě nebudou jezdit úplně stejně.

Varianta kombi (G21) s tradičním označením Touring v tom zřejmě pořádek tak úplně neudělá. I ta bude dostupná v liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport, které bude možné dále rozvíjet množstvím prvků příplatkové výbavy.

Těšit se na ni můžete už velice brzy. Světová premiéra totiž proběhne 25. června na akci BMW Group #NEXTGen v Mnichově, výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu a ještě téhož měsíce vůz vstoupí na trh. Vybírat budete moci ze třech zážehových a třech vznětových motorů s výkony od 110 do 275 kilowattů.

BMW řady 3 Touring: Srovnání rozměrů s předchůdcem
Model G21 F31
Délka [mm] 4709 4633
Šířka [mm] 1827 1811
Výška [mm] 1440 1428
Rozvor [mm] 2851 2810
Rozchod kol vpředu [mm] 1573 1531
Rozchod kol vzadu  [mm] 1569 1572
Objem kufru [l] 500-1510 495-1500

V létě příštího roku se můžete těšit i plug-in hybrid. Není překvapením, že nejvýkonnější benzinové (275 kW/374 koní) a naftové (195 kW/265 koní) provedení budou pohánět všechna čtyři kola, u kombíku mě ale tohle rozhodnutí nijak neuráží.

Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být. Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor. BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší.

Když už jsem výše nakousnul ty poměry, budu pokračovat. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti.

BMW řady 3 Touring G21: Technická data zážehových motorů
Motor 330i 330i xDrive 340i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 190/5000 190/5000 275/5500
Točivý moment [N.m/min] 400/1550 400/1550 500/1800
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 5,8 4,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0-6,4 6,3-6,6 7,1-7,5

Přidejte si k tomu delší rozvor i větší rozchod kol a vyjde vám, že by nová trojka měla být stabilnější, než tomu bylo doposud. Pasivní tlumiče s proměnnou charakteristikou v závislosti na jejich stlačení jsou standardem, s rozumně velkými koly (vůz vyjíždí na sedmnáctkách) tedy půjde o komfortní, ale zároveň pevný dostavník.

Postupně se vůz bude snažit i o to, abyste se při jeho řízení moc nenadřeli. Stejně jako nová generace SUV X5 vám pomůže s couvání, protože posledních 50 metrů zvládne sám po stejné trajektorii, po níž přijel. Sám zvládne jízdu v zúžených pruzích, varuje vás před nárazem zezadu a před vozidly přijíždějícími ze strany a tak dále.

Novou trojku v kombíku můžete ovládat gesty i hlasem, a dokonce budete mít i svého osobního asistenta, reagující na povel „Hey, BMW“. Prozatím ale můžeme očekávat komunikaci v cizím jazyce, protože příklady, které BMW v oficiálních informacích pro český trh uvádí, jsou v angličtině. Kolik to všechno bude stát, se dozvíme později.

BMW řady 3 Touring G21: Technická data vznětových  motorů
Motor 318d 320d xDrive 330d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2993
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000 140/4000 195/4000
Točivý moment [N.m/min] 320/1500 400/1750 580/1600
Převodovka 6M(8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 216(214) 225 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9(8,8) 7,4 5,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5-4,9 4,6(4,9) 5,4-5,6

 

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud