Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Vzpomeňme na letošní Velikonoce, kdy jsme psali o tom, že policie bude velmi pravděpodobně tvrdit, jak potřebuje více techniky a více lidí. No vidíte, máme tu červenec a zprávu o tom, že se nakoupilo 85 vozů, které bude policie provozovat v podobném režimu jako dálniční speciály.

Přicházely Velikonoce, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném velikonočním víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Dvakrát více úmrtí než v roce 2013. Psali jsme na toto téma komentář, který poukazoval právě na to, že v době, kdy se policie nejvíce činí, se počet nehod zvýšil. A psali jsme rovněž, že reakcí bude potřeba nakoupit více techniky.

Přesně to se také stalo, protože aktuálně přichází zpráva o nákupu 85 nových policejních automobilů. Ty budou fungovat v podobném režimu jako dálniční Superby, ale na komunikacích nižších tříd. Důvod? Klasický, zvýší se tím přece bezpečnost.

Podle zdrojů České televize, která s touto zprávou přišla, nakoupila policie hned 85 nových Octavií s motorem o výkonu „alespoň 130 kW“. To znamená variantu 1.8 TSI (132 kW), 2.0 TDI (135 kW) nebo rovnou RS, respektive RS230. Samozřejmostí jsou nejmodernější radary a aby toho nebylo málo, dokoupí se také ještě další tři silnější auta, která podle všeho posílí flotilu dálničních policejních vozů.

Nutně se nabízí otázka, k čemu to bude. Ředitel dopravní police Tomáš Lerch tvrdí, že už samotná přítomnost nemaskovaných vozidel policie přispěla v minulých letech ke snížení nehod. Je ale zajímavé, že podle dostupných zdrojů klesá počet nehod na dálnicích konstantě už od roku 1993. 

Jak už jsme psali dříve, rychlost není nejčastější příčinou dopravních nehod, ale snadno se dokazuje, je to efektní a finančně se nákup podobných aut přirozeně také vyplatí. Osobně zastávám názor, že ta neustálá masáž o měření rychlosti a o tom, jak je rychlost nebezpečná, nese navíc své ne úplně pozitivní ovoce. V člověku to budí dojem, že stačí nepřekračovat maximální povolenou rychlost a je vše v naprostém pořádku. Jezdím bezpečně. To je možná pravda z pohledu množících se policejních radarů, ale nikoliv z pohledu praktického řízení. Že by i zde byla odpověď na otázku, proč vyšší aktivita policie své ovoce nenese?

A ještě jeden zajímavý bod na závěr: Končil školní rok, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném prvním prázdninovém víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Téměř dvakrát více úmrtí než v roce 2014. Je to další důkaz toho, že policie opravdu potřebuje více, ještě více a stále pořád více automobilů vybavených radary? Nebo to je důkaz toho, že se opravdu dělá něco špatně a další technika na tom nic nezmění? 

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud