Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat. | Audi TT RS Zdroj: Audi

S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA... | Audi TT RS Zdroj: Audi

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA... | Audi TT RS | Zdroj: Audi

...bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler. | Audi TT RS Zdroj: Audi

...bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši. | Audi TT RS Zdroj: Audi

Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši. | Audi TT RS | Zdroj: Audi

S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat. | Audi TT RS Zdroj: Audi
Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. | Audi TT RS Zdroj: Audi
Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje. | Audi TT RS Zdroj: Audi
„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA... | Audi TT RS Zdroj: Audi
9
Fotogalerie

Bude z Audi TT elektromobil? Zánik německého kupé by mohla zachránit elektrifikace

S budoucností známého kupéčka od Audi to nevypadá zrovna dobře. Podle části vedení automobilky by ovšem mohlo nadále žít, pokud by se poddalo elektrifikovanému pohonu.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA. Bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler.

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. V současné podobě by jednoduše nemohly modely pokračovat dále.

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud