Není tomu dlouho, co se od britského magazínu Car objevily informace, že se koncern VW údajně  snaží zbavit slavné značky Bugatti a prodat ji chorvatskému Rimacu . | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

Není tomu dlouho, co se od britského magazínu Car objevily informace, že se koncern VW údajně snaží zbavit slavné značky Bugatti a prodat ji chorvatskému Rimacu. | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

Samotný prodej sice nikdo z koncernu oficiálně nezmínil, agentuře Reuters teď nicméně vedení VW potvrdilo, že nejen o osudu Bugatti probíhají diskuze. | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

Samotný prodej sice nikdo z koncernu oficiálně nezmínil, agentuře Reuters teď nicméně vedení VW potvrdilo, že nejen o osudu Bugatti probíhají diskuze. | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

Nejistá budoucnost pod křídly německé společnosti tak podle VW patří i italským značkám Lamborghini a Ducati. Zdroje Reuters uvádí, že vedení koncernu se musí rozhodnout... | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

Nejistá budoucnost pod křídly německé společnosti tak podle VW patří i italským značkám Lamborghini a Ducati. Zdroje Reuters uvádí, že vedení koncernu se musí rozhodnout... | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

...zda má i pro tyto menší značky dostatečné prostředky na vývoj elektrických platforem s ohledem na probíhající masivní investice do elektrifikace vozů mainstreamových značek jako třeba Volkswagen či Audi. | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti

...zda má i pro tyto menší značky dostatečné prostředky na vývoj elektrických platforem s ohledem na probíhající masivní investice do elektrifikace vozů mainstreamových značek jako třeba Volkswagen či Audi. | Bugatti Chiron Pur Sport | Zdroj: Bugatti

Probírají se tedy možnosti restrukturalizace malých značek, včetně množných technologických partnerství pro snížení nákladů na vývoj. V konečném hledisku se však stále objevuje i potencionální možnost tyto značky prodat. | Lamborghini Sián Roadster Zdroj: Lamborghini

Probírají se tedy možnosti restrukturalizace malých značek, včetně množných technologických partnerství pro snížení nákladů na vývoj. V konečném hledisku se však stále objevuje i potencionální možnost tyto značky prodat. | Lamborghini Sián Roadster | Zdroj: Lamborghini

V roce 2019 prodalo Lamborghini celkem 4554 vozů ( velkou zásluhu má SUV Urus ), Ducati prodalo svých strojů na 52.000 kusů a Bugatti, jakožto značka s nejmenším okruhem zákazníků, poslalo do světa 82 vozů. | Lamborghini Sián Roadster Zdroj: Lamborghini

V roce 2019 prodalo Lamborghini celkem 4554 vozů (velkou zásluhu má SUV Urus), Ducati prodalo svých strojů na 52.000 kusů a Bugatti, jakožto značka s nejmenším okruhem zákazníků, poslalo do světa 82 vozů. | Lamborghini Sián Roadster | Zdroj: Lamborghini

Právě Bugatti přitom bylo dříve označeno za finanční zátěž, které se chce společnost zbavit. | Lamborghini Sián Roadster Zdroj: Lamborghini

Právě Bugatti přitom bylo dříve označeno za finanční zátěž, které se chce společnost zbavit. | Lamborghini Sián Roadster | Zdroj: Lamborghini

Vedení VW údajně není přesvědčeno, že by investice do elektrifikace těchto značek měla smysl, když pro cílovou skupinu zákazníků nejsou elektrická vozidla natolik přitažlivá. | Lamborghini Sián Roadster Zdroj: Lamborghini

Vedení VW údajně není přesvědčeno, že by investice do elektrifikace těchto značek měla smysl, když pro cílovou skupinu zákazníků nejsou elektrická vozidla natolik přitažlivá. | Lamborghini Sián Roadster | Zdroj: Lamborghini

Se stále přísnějšími emisními normami v Evropě je přitom jasné, že i tyto malé značky budou muset chtě nechtě častěji elektrifikovat své produkty. | Ducati Panigale V4 S Zdroj: Ducati

Se stále přísnějšími emisními normami v Evropě je přitom jasné, že i tyto malé značky budou muset chtě nechtě častěji elektrifikovat své produkty. | Ducati Panigale V4 S | Zdroj: Ducati

Šéf koncernu VW Herbert Diess se rozhodl osud Bugatti, Lamborghini a Ducati nekomentovat. | Ducati Panigale V4 S Zdroj: Ducati

Šéf koncernu VW Herbert Diess se rozhodl osud Bugatti, Lamborghini a Ducati nekomentovat. | Ducati Panigale V4 S | Zdroj: Ducati

Ve starším rozhovoru s Reuters každopádně potvrdil, že společnost musí v rozjeté éře elektrických a autonomních vozidel přehodnotit svůj směr. | Ducati Panigale V4 S Zdroj: Ducati

Ve starším rozhovoru s Reuters každopádně potvrdil, že společnost musí v rozjeté éře elektrických a autonomních vozidel přehodnotit svůj směr. | Ducati Panigale V4 S | Zdroj: Ducati

| Ducati Panigale V4 S Zdroj: Ducati

| Ducati Panigale V4 S | Zdroj: Ducati

Samotný prodej sice nikdo z koncernu oficiálně nezmínil, agentuře Reuters teď nicméně vedení VW potvrdilo, že nejen o osudu Bugatti probíhají diskuze. | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti
Nejistá budoucnost pod křídly německé společnosti tak podle VW patří i italským značkám Lamborghini a Ducati. Zdroje Reuters uvádí, že vedení koncernu se musí rozhodnout... | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti
...zda má i pro tyto menší značky dostatečné prostředky na vývoj elektrických platforem s ohledem na probíhající masivní investice do elektrifikace vozů mainstreamových značek jako třeba Volkswagen či Audi. | Bugatti Chiron Pur Sport Zdroj: Bugatti
Probírají se tedy možnosti restrukturalizace malých značek, včetně množných technologických partnerství pro snížení nákladů na vývoj. V konečném hledisku se však stále objevuje i potencionální možnost tyto značky prodat. | Lamborghini Sián Roadster Zdroj: Lamborghini
12
Fotogalerie

Nejen Bugatti, VW přemýšlí i nad osudem Lamborghini a Ducati. Pustí je k vodě?

Po zmínkách o nejisté budoucnosti Bugatti už od vedení VW zaznívá, že také další značky koncernu nemají zrovna jistý osud.

Není tomu dlouho, co se od britského magazínu Car objevily informace, že se koncern VW údajně snaží zbavit slavné značky Bugatti a prodat ji chorvatskému Rimacu. Samotný prodej sice nikdo z koncernu oficiálně nezmínil, agentuře Reuters teď nicméně vedení VW potvrdilo, že nejen o osudu Bugatti probíhají diskuze.

Nejistá budoucnost pod křídly německé společnosti tak podle VW patří i italským značkám Lamborghini a Ducati. Zdroje Reuters uvádí, že vedení koncernu se musí rozhodnout, zda má i pro tyto menší značky dostatečné prostředky na vývoj elektrických platforem s ohledem na probíhající masivní investice do elektrifikace vozů mainstreamových značek jako třeba Volkswagen či Audi.

Probírají se tedy možnosti restrukturalizace malých značek, včetně množných technologických partnerství pro snížení nákladů na vývoj. V konečném hledisku se však stále objevuje i potencionální možnost tyto značky prodat.

V roce 2019 prodalo Lamborghini celkem 4554 vozů (velkou zásluhu má SUV Urus), Ducati prodalo svých strojů na 52.000 kusů a Bugatti, jakožto značka s nejmenším okruhem zákazníků, poslalo do světa 82 vozů. Právě Bugatti přitom bylo dříve označeno za finanční zátěž, které se chce společnost zbavit.

Vedení VW údajně není přesvědčeno, že by investice do elektrifikace těchto značek měla smysl, když pro cílovou skupinu zákazníků nejsou elektrická vozidla natolik přitažlivá. Se stále přísnějšími emisními normami v Evropě je přitom jasné, že i tyto malé značky budou muset chtě nechtě častěji elektrifikovat své produkty.

Šéf koncernu VW Herbert Diess se rozhodl osud Bugatti, Lamborghini a Ducati nekomentovat. Ve starším rozhovoru s Reuters každopádně potvrdil, že společnost musí v rozjeté éře elektrických a autonomních vozidel přehodnotit svůj směr.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud