9
Fotogalerie

Saab jde proti proudu: nové modely budou menší

Auta jsou čím dál tím větší a těžší. Dnešní auto nižší střední třídy má stejné rozměry, jako sedan střední třídy vyrobený před 10 lety. A protože jsou auta těžší, potřebují čím dál tím výkonnější motory. A výkonnější motory mají zase vyšší spotřebu paliva, což je ve světle dnešních cen paliv velké negativum. Zatím se tomuto trendu postavila jediná značka, japonská Mazda, ale dle sdělení Carla-Petera Forstera, šéfa General Motors Europe, se k ní přidá Saab.

Ten se na právě probíhajícím autosalonu v Londýně nechal slyšet, že všechny budoucí modely Saabu budou kompaktnější. Vše začne u nové generace 9-3, která má přijít v roce 2010. Původně plánovaná platforma Ypsilon-2, na které je postaven např. Opel Insignia, byla nahrazena Deltou patřící do nižší střední třídy.

Příběh pak pokračuje u modelu 9-1, jehož příchod je plánován na rok 2012. Původně měl být založen na Deltě, ale bylo rozhodnuto ve prospěch globální platformy pro malé vozy koncernu GM, která se jmenuje Gamma.

Forsterova slova potvrdil Výkonný ředitel Saabu, Jan-Ake Jonsson, který dále zdůraznil, že značka chce prolomit výše zmíněný trend růstu aut.

Na obrázcích vidíte Saab 9x BioHybrid Concept, který předznamenává podobu modelu 9-1.

Saab 9x BioHybrid 01.jpg Saab 9x BioHybrid 02.jpg Saab 9x BioHybrid 03.jpg
Saab 9x BioHybrid 04.jpg Saab 9x BioHybrid 05.jpg Saab 9x BioHybrid 06.jpg
Saab 9x BioHybrid 07.jpg Saab 9x BioHybrid 08.jpg Saab 9x BioHybrid 09.jpg
Saab 9x BioHybrid

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud