Po několika  exkluzivních limitkách  na bázi modelu Chiron přichází automobilka Bugatti s tou absolutně nejostřejší verzí. Novinka s názvem Pur Sport si odbyla svou premiéru během zrušeného  autosalonu v Ženevě  a z Molsheimu nás tehdy informovali, že tento vůz nebude jen králem promenád, ale plnohodnotným sportovním nástrojem i na okruhy. Bugatti

Po několika exkluzivních limitkách na bázi modelu Chiron přichází automobilka Bugatti s tou absolutně nejostřejší verzí. Novinka s názvem Pur Sport si odbyla svou premiéru během zrušeného autosalonu v Ženevě a z Molsheimu nás tehdy informovali, že tento vůz nebude jen králem promenád, ale plnohodnotným sportovním nástrojem i na okruhy. | Bugatti

Základní model byl již dostatečně silný, takže na výkon se sahat nemuselo. Chiron Pur Sport má tedy také šestnáctiválcový motor o výkonu 1500 koní a 1600 N.m točivého momentu. V rámci lepší agility však Pur Sport shodil 50 kilogramů a díky téměř dvoumetrovému křídlu také generuje větší přítlak.  Bugatti

Základní model byl již dostatečně silný, takže na výkon se sahat nemuselo. Chiron Pur Sport má tedy také šestnáctiválcový motor o výkonu 1500 koní a 1600 N.m točivého momentu. V rámci lepší agility však Pur Sport shodil 50 kilogramů a díky téměř dvoumetrovému křídlu také generuje větší přítlak.  | Bugatti

Pur Sport obouvá nově vyvinuté pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R o rozměrech 285/30 R20 vpředu a 355/25 R21 vzadu. Převodovka je o 15 % kratší a vrchol výkonu byl posunutý až na 6900 otáček za minutu. Výsledkem toho je, že třeba na šestku akceleruje Pur Sport z 60 na 120 km/h skoro o dvě sekundy rychleji, než Chiron. Bugatti

Pur Sport obouvá nově vyvinuté pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R o rozměrech 285/30 R20 vpředu a 355/25 R21 vzadu. Převodovka je o 15 % kratší a vrchol výkonu byl posunutý až na 6900 otáček za minutu. Výsledkem toho je, že třeba na šestku akceleruje Pur Sport z 60 na 120 km/h skoro o dvě sekundy rychleji, než Chiron. | Bugatti

Pandemie koronaviru dokončování vozu poměrně zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam. Bugatti

Pandemie koronaviru dokončování vozu poměrně zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam. | Bugatti

Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, se zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky bokem napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích. Bugatti

Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, se zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky bokem napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích. | Bugatti

Po testování na okruhu Bilster Berg se tým přesune na Nürburgring, kde proběhne další fáze testování. Produkce vozu začne v druhé polovině tohoto roku a je limitovaná na pouhých 60 kusů. Jeden kousek vyjde v přepočtu na 82.440.000 korun. Bugatti

Po testování na okruhu Bilster Berg se tým přesune na Nürburgring, kde proběhne další fáze testování. Produkce vozu začne v druhé polovině tohoto roku a je limitovaná na pouhých 60 kusů. Jeden kousek vyjde v přepočtu na 82.440.000 korun. | Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

Základní model byl již dostatečně silný, takže na výkon se sahat nemuselo. Chiron Pur Sport má tedy také šestnáctiválcový motor o výkonu 1500 koní a 1600 N.m točivého momentu. V rámci lepší agility však Pur Sport shodil 50 kilogramů a díky téměř dvoumetrovému křídlu také generuje větší přítlak.  Bugatti
Pur Sport obouvá nově vyvinuté pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R o rozměrech 285/30 R20 vpředu a 355/25 R21 vzadu. Převodovka je o 15 % kratší a vrchol výkonu byl posunutý až na 6900 otáček za minutu. Výsledkem toho je, že třeba na šestku akceleruje Pur Sport z 60 na 120 km/h skoro o dvě sekundy rychleji, než Chiron. Bugatti
Pandemie koronaviru dokončování vozu poměrně zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam. Bugatti
Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, se zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky bokem napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích. Bugatti
13
Fotogalerie

Máte Bugatti Chiron Pur Sport? Pozor na zadní gumy, automobilka vyhlásila svolávací akci

Svolávačka se týká malého množství aut, ale vzhledem k rychlostem, v nichž může dojít k průšvihu, je sakra důležitá.

Ostřejší verze hypersportu Bugatti má problém. Placka s výkonem 1103 kW (1500 koní) a maximální rychlostí 420 km/h se objevila v upozorněních Amerického národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu kvůli potenciálním trhlinám na zadních pneumatikách Michelin Cup 2 R. Ty mohou vznikat po pouhých čtyřech tisících ujetých kilometrech.

Úřad proto radí najet na tomto obutí maximálně tři tisíce kilometrů, nebo je nechat vyměnit po roce a půl. K výměně budou majitelé svoláni do oficiálních servisů značky a proběhne bezplatně. Připomeňme si, že zadní pneu Chironu Pur Sport mají rozměr 355/25 a sedí na jedenadvacetipalcových kolech. Výměny budou probíhat do chvíle, kdy výrobce neodhalí příčinu prasklin, nebo nevyvine nový typ, který těmito problémy trpět nebude. Svolávací akce se týká závratných DEVÍTI kusů, dodaných na americký trh.

Doporučujeme

Články odjinud