Černou barvu má 10 procent nových aut prodaných v letošním roce na našem trhu. Jsou to ideální podmínky pro to, aby u nás Toyota uvedla do prodeje nejčernější SUV RAV4 současné generace.
Pokud jste si mysleli, že je v Česku u nových aut nejrozšířenější bílá barva, byli jste na omylu. V minulých letech tomu tak bylo, podle statistik Svazu dovozců automobilů však v první polovině letošního roku převládla šedá (podíl 26,2 %). A to s „drtivou“ převahou třiceti vozů nad bílou barvou, která se musí spokojit s druhým místem. Naopak černá si dlouhodobě drží podíl okolo 10 % a je jednou z nejlepších barev pro auta, která chtějí importéři nějak odlišit od zbytku nabídky.
Toyota to vzala pěkně od podlahy a v Česku začala nabízen nejčernější verzi současné generace SUV RAV4. Nazvala ji Black Edition a s výjimkou loga automobilky, nápisů, světlometů, blinkrů, brzdových kotoučů, koncovek výfuku a lišt kolem bočních oken budete zvenku hledat jinou barvu jenom těžko. Black Edition najdete v ceníku platném od července a je umístěna mezi linie Selection (střed nabídky) a Executive (vrchol).
Výbava vychází z vrcholné linie Executive, což je fajn zpráva, vezmeme-li v potaz, že je Black Edition o 10.000 Kč levnější. Jenže zatímco verzi Executive pořídíte jako hybrid s předním pohonem a dále jako čtyřkolky 2.5 Hybrid a 2.0 Valvematic, Black Edition je dostupná jen s hybridním pohonem. Za předokolku dáte 1.084.900 Kč a čtyřkolka, která má o čtyři koně vyšší výkon, stojí o 50.000 Kč více.
Ve standardu dostanete například litá 19palcová kola, sedadla čalouněná umělou kůží, inteligentní parkovací senzory, digitální zpětné zrcátko, audio JBL s devíti reproduktory a DAB tunerem nebo bezdrátové nabíjení telefonů. V základní výbavě je i bezpečnostní paket Toyota Safety Sense a konektivita Apple CarPlay a Android Auto. Toyota uvádí, že první vozy budou zákazníkům předány v říjnu.