Nedlouho  po modernizaci menší Fiesty  se Ford pouští i do vylepšení většího hatchbacku a kombi Focus. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Nedlouho po modernizaci menší Fiesty se Ford pouští i do vylepšení většího hatchbacku a kombi Focus. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

I zde se automobilka činila po všech stránkách. Focus přináší novinky zvenku, v kabině i pod kapotou. Změny pro Focus ST, opět jakožto hot-hatch i ostrý kombík, jsme přinesli  v samostatném článku . | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

I zde se automobilka činila po všech stránkách. Focus přináší novinky zvenku, v kabině i pod kapotou. Změny pro Focus ST, opět jakožto hot-hatch i ostrý kombík, jsme přinesli v samostatném článku. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Po stránce designu přináší modernizace Focusu obdobná vylepšení jako v případě menší Fiesty. Logo Fordu se přestěhovalo do nové mřížky chladiče... | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Po stránce designu přináší modernizace Focusu obdobná vylepšení jako v případě menší Fiesty. Logo Fordu se přestěhovalo do nové mřížky chladiče... | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

...nové je osvětlení vpředu (full-LED standardně, adaptivní ve vyšších výbavách) i vzadu (LED ve vyšších výbavách) a přepracovány byly také nárazníky. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

...nové je osvětlení vpředu (full-LED standardně, adaptivní ve vyšších výbavách) i vzadu (LED ve vyšších výbavách) a přepracovány byly také nárazníky. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Obecně pak Ford hleděl na ještě zásadnější odlišení jednotlivých verzí Titanium, ST-Line a Active. Rozšiřující sady výbavy X a Vignale zůstávají v nabídce. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Obecně pak Ford hleděl na ještě zásadnější odlišení jednotlivých verzí Titanium, ST-Line a Active. Rozšiřující sady výbavy X a Vignale zůstávají v nabídce. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Uvnitř je Focus vylepšen novou generací infotainmentu SYNC 4 s 13,2palcovou obrazovkou. Nyní nabízí cloudovou navigaci, hlasové ovládání rozumějící běžné řeči, aktualizace na dálku (tzv. over-the-air) a bezdrátovou podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Uvnitř je Focus vylepšen novou generací infotainmentu SYNC 4 s 13,2palcovou obrazovkou. Nyní nabízí cloudovou navigaci, hlasové ovládání rozumějící běžné řeči, aktualizace na dálku (tzv. over-the-air) a bezdrátovou podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Z nových asistentů lze zmínit třeba aktivní asistent mrtvého úhlu, který kromě upozornění na vozidlo ve vedlejším pruhu umí případně i zasáhnout do řízení a odvrátit srážku. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Z nových asistentů lze zmínit třeba aktivní asistent mrtvého úhlu, který kromě upozornění na vozidlo ve vedlejším pruhu umí případně i zasáhnout do řízení a odvrátit srážku. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Focusu kombi zůstává objem kufru 635 litrů (max. 1653 litrů), samotné uspořádaní a praktičnost ale Ford dále vylepšuje. Vzadu tak najdete nový koberec, který se snadněji čistí (dříve pouze ve výbavě Vignale), a pro drobné předměty je zde nová boční síťka. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Focusu kombi zůstává objem kufru 635 litrů (max. 1653 litrů), samotné uspořádaní a praktičnost ale Ford dále vylepšuje. Vzadu tak najdete nový koberec, který se snadněji čistí (dříve pouze ve výbavě Vignale), a pro drobné předměty je zde nová boční síťka. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Lepší osvětlení kufru teď zajišťují dvě LED světla. Nastavitelná podlaha má nyní středový kloub, takže ji lze složit a vytvořit z ní vertikální stěnu, která rozdělí zavazadelník na dva samostatné oddíly. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Lepší osvětlení kufru teď zajišťují dvě LED světla. Nastavitelná podlaha má nyní středový kloub, takže ji lze složit a vytvořit z ní vertikální stěnu, která rozdělí zavazadelník na dva samostatné oddíly. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Nakonec má zavazadelník i tzv. „vlhkou“ zónu s vloženou rohoží, určenou pro odkládání vlhkého oblečení či deštníků. Přibyl také instruktážní štítek s diagramy znázorňujícími různé možnosti uspořádání kufru. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Nakonec má zavazadelník i tzv. „vlhkou“ zónu s vloženou rohoží, určenou pro odkládání vlhkého oblečení či deštníků. Přibyl také instruktážní štítek s diagramy znázorňujícími různé možnosti uspořádání kufru. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

I pod kapotou najdete řadu změn. Mild-hybridní tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid (92 kW/125 k; 114 kW/155 k) je nyní kromě šestistupňové manuální převodovky dostupný také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Powershift. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

I pod kapotou najdete řadu změn. Mild-hybridní tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid (92 kW/125 k; 114 kW/155 k) je nyní kromě šestistupňové manuální převodovky dostupný také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Powershift. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Nechybí pak i jeho varianta bez elektrifikace (92 kW/125 k) s manuální převodovkou. Nakonec zůstává v nabídce i vznětový motor 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k), který je možné stejně jako doposud kombinovat s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Nechybí pak i jeho varianta bez elektrifikace (92 kW/125 k) s manuální převodovkou. Nakonec zůstává v nabídce i vznětový motor 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k), který je možné stejně jako doposud kombinovat s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Dosavadní výkonnější turbodiesel 2.0 EcoBlue (110 kW/150 k) a také zážehový 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k; 134 kW/182 k) v tiskové zprávě k modernizaci Focusu značka vůbec nezmiňuje. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Dosavadní výkonnější turbodiesel 2.0 EcoBlue (110 kW/150 k) a také zážehový 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k; 134 kW/182 k) v tiskové zprávě k modernizaci Focusu značka vůbec nezmiňuje. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Uvidíme tedy, zda tyto motorizace po uvedení novinky na trh už opravdu v nabídce nenajdeme. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Uvidíme tedy, zda tyto motorizace po uvedení novinky na trh už opravdu v nabídce nenajdeme. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

Každopádně uvedení na trh zatím české zastoupení Fordu neupřesňuje, stejně tak si budeme muset počkat na cenovky modernizovaného Focusu. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

Každopádně uvedení na trh zatím české zastoupení Fordu neupřesňuje, stejně tak si budeme muset počkat na cenovky modernizovaného Focusu. | Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford

| Ford Focus facelift 2021 | Foto: Ford

I zde se automobilka činila po všech stránkách. Focus přináší novinky zvenku, v kabině i pod kapotou. Změny pro Focus ST, opět jakožto hot-hatch i ostrý kombík, jsme přinesli  v samostatném článku . | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford
Po stránce designu přináší modernizace Focusu obdobná vylepšení jako v případě menší Fiesty. Logo Fordu se přestěhovalo do nové mřížky chladiče... | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford
...nové je osvětlení vpředu (full-LED standardně, adaptivní ve vyšších výbavách) i vzadu (LED ve vyšších výbavách) a přepracovány byly také nárazníky. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford
Obecně pak Ford hleděl na ještě zásadnější odlišení jednotlivých verzí Titanium, ST-Line a Active. Rozšiřující sady výbavy X a Vignale zůstávají v nabídce. | Ford Focus facelift 2021 Foto: Ford
47
Fotogalerie

Ford Focus má po faceliftu: Větší motory mizí z nabídky, kombi je ještě praktičtější

Po stránce konektivity a bezpečnosti si Focus polepšil, nabídka motorizací ale zřejmě dosti prořídla.

Nedlouho po modernizaci menší Fiesty se Ford pouští i do vylepšení hatchbacku a kombi Focus. I zde se automobilka činila po všech stránkách. Focus přináší novinky zvenku, v kabině i pod kapotou. Změny pro Focus ST, opět jakožto hot-hatch i ostrý kombík, jsme přinesli v samostatném článku.

Po stránce designu přináší modernizace Focusu obdobná vylepšení jako v případě menší Fiesty. Logo Fordu se přestěhovalo do nové mřížky chladiče, nové je osvětlení vpředu (full-LED standardně, adaptivní ve vyšších výbavách) i vzadu (LED ve vyšších výbavách) a přepracovány byly také nárazníky. Obecně pak Ford hleděl na ještě zásadnější odlišení jednotlivých verzí Titanium, ST-Line a Active. Rozšiřující sady výbavy X a Vignale zůstávají v nabídce.

Uvnitř je Focus vylepšen novou generací infotainmentu SYNC 4 s 13,2palcovou obrazovkou. Nyní nabízí cloudovou navigaci, hlasové ovládání rozumějící běžné řeči, aktualizace na dálku (tzv. over-the-air) a bezdrátovou podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Z nových asistentů lze zmínit třeba aktivní asistent mrtvého úhlu, který vedle upozornění na vozidlo ve vedlejším pruhu umí případně i zasáhnout do řízení a odvrátit srážku.

Focusu kombi zůstává objem kufru 635 litrů (max. 1653 litrů), samotné uspořádaní a praktičnost ale Ford dále vylepšuje. Vzadu tak najdete nový koberec, který se snadněji čistí (dříve pouze ve výbavě Vignale), a pro drobné předměty je zde nová boční síťka. Lepší osvětlení kufru teď zajišťují dvě LED světla. Nastavitelná podlaha má nyní středový kloub, takže ji lze složit a vytvořit z ní vertikální stěnu, která rozdělí zavazadelník na dva samostatné oddíly. Nakonec má zavazadelník i tzv. „vlhkou“ zónu s vloženou rohoží, určenou pro odkládání vlhkého oblečení či deštníků. Přibyl také instruktážní štítek s diagramy znázorňujícími různé možnosti uspořádání kufru.

I pod kapotou najdete řadu změn. Mild-hybridní tříválec 1.0 EcoBoost Hybrid (92 kW/125 k; 114 kW/155 k) je nyní kromě šestistupňové manuální převodovky dostupný také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Powershift. Nechybí pak i jeho varianta bez elektrifikace (92 kW/125 k) s manuální převodovkou. Nakonec zůstává v nabídce i vznětový motor 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k), který je možné stejně jako doposud kombinovat s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovým automatem.

Dosavadní výkonnější turbodiesel 2.0 EcoBlue (110 kW/150 k) a také zážehový 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k; 134 kW/182 k) v tiskové zprávě k modernizaci Focusu značka vůbec nezmiňuje. Uvidíme tedy, zda tyto motorizace po uvedení novinky na trh už opravdu v nabídce nenajdeme.

Každopádně uvedení na trh zatím české zastoupení Fordu neupřesňuje, stejně tak si budeme muset počkat na cenovky modernizovaného Focusu.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud