Inženýři ŠKODA spolupracují se ŠKODA Austria, Kreisel Electric a Baumschlager Rallye & Racing na inovativním projektu Zdroj: Harald Illmer

Inženýři ŠKODA spolupracují se ŠKODA Austria, Kreisel Electric a Baumschlager Rallye & Racing na inovativním projektu | Zdroj: Harald Illmer

Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel poháněný lithium-iontovým akumulátorem je postavený na technickém základě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je celosvětově nejúspěšnějším vozem své kategorie Zdroj: Harald Illmer

Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel poháněný lithium-iontovým akumulátorem je postavený na technickém základě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je celosvětově nejúspěšnějším vozem své kategorie | Zdroj: Harald Illmer

ŠKODA Motorsport vyvinula a dodala na míru upravenou karoserii a podvozek pro zabudování elektromotoru o výkonu 260 kW a točivém momentu 600 Nm Zdroj: Harald Illmer

ŠKODA Motorsport vyvinula a dodala na míru upravenou karoserii a podvozek pro zabudování elektromotoru o výkonu 260 kW a točivém momentu 600 Nm | Zdroj: Harald Illmer

Po úspěšné homologaci rakouskou asociací AMF (ÖAMTC) je čistě elektrický vůz připraven pravidelně startovat v rallyovém Mistrovství Rakouska Zdroj: Harald Illmer

Po úspěšné homologaci rakouskou asociací AMF (ÖAMTC) je čistě elektrický vůz připraven pravidelně startovat v rallyovém Mistrovství Rakouska | Zdroj: Harald Illmer

„Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel je vzrušující kombinací tradiční techniky a technologií budoucnosti,“ říká Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport Zdroj: Harald Illmer

„Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel je vzrušující kombinací tradiční techniky a technologií budoucnosti,“ říká Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport | Zdroj: Harald Illmer

Když společnost Kreisel Electric, dodavatel povinné hybridní technologie pro vozy WRC sezóny 2022 FIA Mistrovství světa v rally, hledala partnery pro vývoj čistě elektrického rallyového vozu, ŠKODA Motorsport v tom viděla zajímavou příležitost. Zdroj: Harald Illmer

Když společnost Kreisel Electric, dodavatel povinné hybridní technologie pro vozy WRC sezóny 2022 FIA Mistrovství světa v rally, hledala partnery pro vývoj čistě elektrického rallyového vozu, ŠKODA Motorsport v tom viděla zajímavou příležitost. | Zdroj: Harald Illmer

V návaznosti na své zkušenosti a kompetence s celosvětově nejúspěšnějším vozem skupiny Rally2 oddělení motorsportu mladoboleslavské automobilky upravilo karoserii ŠKODA FABIA Rally2 evo tak, aby mohla být vybavena elektrickým pohonem Kreisel. Zdroj: Harald Illmer

V návaznosti na své zkušenosti a kompetence s celosvětově nejúspěšnějším vozem skupiny Rally2 oddělení motorsportu mladoboleslavské automobilky upravilo karoserii ŠKODA FABIA Rally2 evo tak, aby mohla být vybavena elektrickým pohonem Kreisel. | Zdroj: Harald Illmer

Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel poháněný lithium-iontovým akumulátorem je postavený na technickém základě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je celosvětově nejúspěšnějším vozem své kategorie Zdroj: Harald Illmer
ŠKODA Motorsport vyvinula a dodala na míru upravenou karoserii a podvozek pro zabudování elektromotoru o výkonu 260 kW a točivém momentu 600 Nm Zdroj: Harald Illmer
Po úspěšné homologaci rakouskou asociací AMF (ÖAMTC) je čistě elektrický vůz připraven pravidelně startovat v rallyovém Mistrovství Rakouska Zdroj: Harald Illmer
„Koncepční vůz ŠKODA RE-X1 Kreisel je vzrušující kombinací tradiční techniky a technologií budoucnosti,“ říká Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport Zdroj: Harald Illmer
7
Fotogalerie

Škoda Fabia na elektřinu znova v akci. Bestie RE-X1 Kreisel bzučí silou 354 koní

Novinka vychází z Fabie Rally2 evo, svým výkonem překonává klasiku se spalovacím motorem. Ostrý start na závodních tratích přijde už brzy.

Škoda letos oslavuje 120 let v motorsportu, v duchu současné doby si tedy nadělila dárek – elektrický. Vůz se oficiálně jmenuje RE-X1 Kreisel a vznikl díky spolupráci Škoda Motorsport, Škoda Austria, Kreisel Electric a Baumschalger Rallye & Racing. Výchozím bodem byla Fabia Rally2 evo, která byla upravena pro zástavbu elektrického pohonu.

A změny byly dost zásadní – bylo zapotřebí upravit podlahu a najít co nejnižší místo pro uložení baterie s kapacitou 52,5 kWh a napětím 860 voltů. Chlazena je kapalinou Shell E-Fluids. Pohon zajišťuje elektromotor Kreisel Electric s výkonem 260 kW a točivým momentem 600 Nm – pro srovnání, klasický pohon ve formě přeplňované šestnáctistovky disponuje jen 214 kW a 425 Nm.

Rakouská společnost Kreisel Electric také připravila nabíjecí stanici Chimero, z níž je možné závodní elektrofabii dobíjet mezi ErZetami výkonem až 200 kW. Bude ji potřebovat vcelku brzy, vůz je homologován a nastoupí již nyní v červenci na rallyovém Mistrovství Rakouska. Startovat má i v dalších podnicích tohoto šampionátu, v nichž si to může rozdat třeba s elektrickou závodní Corsou.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud