Novinka vychází z Fabie Rally2 evo, svým výkonem překonává klasiku se spalovacím motorem. Ostrý start na závodních tratích přijde už brzy.
Škoda letos oslavuje 120 let v motorsportu, v duchu současné doby si tedy nadělila dárek – elektrický. Vůz se oficiálně jmenuje RE-X1 Kreisel a vznikl díky spolupráci Škoda Motorsport, Škoda Austria, Kreisel Electric a Baumschalger Rallye & Racing. Výchozím bodem byla Fabia Rally2 evo, která byla upravena pro zástavbu elektrického pohonu.
A změny byly dost zásadní – bylo zapotřebí upravit podlahu a najít co nejnižší místo pro uložení baterie s kapacitou 52,5 kWh a napětím 860 voltů. Chlazena je kapalinou Shell E-Fluids. Pohon zajišťuje elektromotor Kreisel Electric s výkonem 260 kW a točivým momentem 600 Nm – pro srovnání, klasický pohon ve formě přeplňované šestnáctistovky disponuje jen 214 kW a 425 Nm.
Rakouská společnost Kreisel Electric také připravila nabíjecí stanici Chimero, z níž je možné závodní elektrofabii dobíjet mezi ErZetami výkonem až 200 kW. Bude ji potřebovat vcelku brzy, vůz je homologován a nastoupí již nyní v červenci na rallyovém Mistrovství Rakouska. Startovat má i v dalších podnicích tohoto šampionátu, v nichž si to může rozdat třeba s elektrickou závodní Corsou.