Celkem čtyři varianty karoserií dostane postupně nová generace vozu Kia Ceed. Prozradil to prodejní a marketingový šéf Kie Artur Martins.
Kia Ceed se letos již představila v obligátních provedeních hatchback a kombi, to však ještě zdaleka není poslední slovo tohoto modelu. Ještě letos se má ukázat třetí varianta a poslední čtvrtá zřejmě v polovině roku 2019.
I když Kia již nepočítá s třídveřovým hatchbackem v řadě Ceed, sportovnější verze tohoto auta přece jen vznikne. Tuto roli by měl převzít model s karoserií typu shooting brake. Korejská značka o něm něco málo naznačila již při prezentaci loňského konceptu, ale kompletní informace se veřejnost dozví až ve druhé polovině letošního roku. Právě tehdy se totiž má světu prezentovat sériové provedení.
Design pravděpodobně nebude tak odvážný, jako u konceptu. Dá se očekávat, že se po vizuální stránce hodně přiblíží stylu hatchbacku i verze kombi. Designéři sice údajně experimentovali se stylem "Stinger" i pro model Ceed, ale pak se ukázalo, že tyto proporce nefungují na autě, jehož délka je jen 4,3 metru. Konkrétně střecha by v takovém případě byla příliš krátká.
Zřejmě až za více než rok se pak dočkáme crossoveru, který také bude odvozený také ze Ceedu. Je to proto, že budoucí generace tradičního SUV Sportage se zvětší a vznikne tak prostor pro podobný automobil.
Kia předpokládá, že nové verze budou na trhu úspěšnější než v minulé generaci nabízený třídveřový hatchback Pro cee´d. Tento typ karoserie totiž zákazníci již moc nevyhledávají.
"Tento segment je opravdu malý," konstatoval prodejní a marketingový šéf Kia Artur Martins. Naopak karoserii typu shooting brake Martins věří. "Sice obrovský boom vozů SUV nekončí, ale už jsou i zákazníci, kteří si SUV vyzkoušeli a nyní hledají něco mimo tento hlavní proud," uvedl. V celkové bilanci řady ceed by tak mohl mít podíl zhruba 20-25 procent.
Oba modely - jak shooting brake, tak i chystaný crossover, mají uspokojovat sportovně zaměřenou část zákazníků. Tedy i těch, kteří si původně koupili Pro c´eed. Velká část testů se odehrávala na Nürburgringu, kde mají značky Kia a Hyundai zkušební základnu. Na vývoj podvozku osobně dohlížel i šéf obou značek pro testování vozů - bývalý inženýr divize BMW M Albert Biermann.
Pohonné jednotky pro oba vozy zatím nebyly potvrzeny, nicméně vycházet budou z agregátů pro hatchback i kombi. Základní motorizací se tedy zřejmě stane litrové turbo s výkonem 120 koní, následovat by měl motor 1,4 T-GDI, který poskytuje až 140 koňských sil. Vyloučen není ani turbodiesel s objemem 1,6 litru. Nějaký extrémně výkonný motor se neočekává. "Nevyhledáváme extrémní výkony jako v případě Hyundai N," vysvětlil Martins. Podle něho je cílem nabídnout především pěkný design.
Přece jen o něco dynamičtější by měla být varianta Kia Ceed GT. Ta se začne nabízet v roce 2019 nejprve pro hatchback, ale techniku by mohl podědit právě i zmiňovaný shooting brake.