K automobilkám, které větší budoucnost v pohonu na palivové články, se přidává i mnichovská modrobílá vrtule. Na technice spolupracuje s Toyotou.
Prototypy BMW i Hydrogen NEXT nastupují do běžného provozu, v němž budou vyhodnocovat spolupráci hnacího ústrojí, podvozku a palubní elektroniky. Jejich základem je technika BMW X5, zkombinovaná s technologií eDrive páté generace z modelu iX3. Na vývoji němci spolupracují s Toyotou, která aktuálně nabízí vodíkový model Mirai už v druhé generaci.
Japonská automobilka dodala jednotlivé palivové články, jejich soubor a pohonný systém je dílem vývojářů BMW. Při reakci vodíku s kyslíkem prototypy generují elektrický výkon 125 kW, na kola jde pak energie z účinné vyrovnávací baterie, díky níž má celý systém využitelný výkon 275 kW.
Vodík je uložen ve dvou 700barových nádržích z karbonem vyztuženého kompozitu o kapacitě šesti kilogramů. Do budoucna vidí BMW palivové články jako alternativu k čistě bateriovému pohonu, zejména u větších vozidel.