BMW i Hydrogen NEXT je čistě elektrické vozidlo, které využívá vodík jako palivo, z nějž se v palivovém článku vyrábí přímo na palubě vozu elektřina. Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT je čistě elektrické vozidlo, které využívá vodík jako palivo, z nějž se v palivovém článku vyrábí přímo na palubě vozu elektřina. | Zdroj: BMW

Technologie vodíkových palivových článků má v rámci flexibilní strategie různých typů pohonu BMW Group z dlouhodobého pohledu doplnit spalovací motory, plug-in hybridní systémy a elektrický pohon s akumulátory. Zdroj: BMW

Technologie vodíkových palivových článků má v rámci flexibilní strategie různých typů pohonu BMW Group z dlouhodobého pohledu doplnit spalovací motory, plug-in hybridní systémy a elektrický pohon s akumulátory. | Zdroj: BMW

Mohla by se stát atraktivní alternativou k bateriovým elektrickým pohonům, a to zejména pro zákazníky, kteří nemají vlastní přístup k infrastruktuře pro nabíjení elektřiny nebo kteří často jezdí na dlouhé vzdálenosti. Zdroj: BMW

Mohla by se stát atraktivní alternativou k bateriovým elektrickým pohonům, a to zejména pro zákazníky, kteří nemají vlastní přístup k infrastruktuře pro nabíjení elektřiny nebo kteří často jezdí na dlouhé vzdálenosti. | Zdroj: BMW

Hlavní součástí právě probíhajících silničních testů BMW i Hydrogen NEXT je vyladění softwaru, který řídí všechny jízdní a provozní funkce. Zdroj: BMW

Hlavní součástí právě probíhajících silničních testů BMW i Hydrogen NEXT je vyladění softwaru, který řídí všechny jízdní a provozní funkce. | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW

BMW i Hydrogen NEXT | Zdroj: BMW

Technologie vodíkových palivových článků má v rámci flexibilní strategie různých typů pohonu BMW Group z dlouhodobého pohledu doplnit spalovací motory, plug-in hybridní systémy a elektrický pohon s akumulátory. Zdroj: BMW
Mohla by se stát atraktivní alternativou k bateriovým elektrickým pohonům, a to zejména pro zákazníky, kteří nemají vlastní přístup k infrastruktuře pro nabíjení elektřiny nebo kteří často jezdí na dlouhé vzdálenosti. Zdroj: BMW
Hlavní součástí právě probíhajících silničních testů BMW i Hydrogen NEXT je vyladění softwaru, který řídí všechny jízdní a provozní funkce. Zdroj: BMW
BMW i Hydrogen NEXT Zdroj: BMW
21
Fotogalerie

BMW začíná testovat vodíkový pohon. Prototyp má výkon silného šestiválce

K automobilkám, které větší budoucnost v pohonu na palivové články, se přidává i mnichovská modrobílá vrtule. Na technice spolupracuje s Toyotou.

Prototypy BMW i Hydrogen NEXT nastupují do běžného provozu, v němž budou vyhodnocovat spolupráci hnacího ústrojí, podvozku a palubní elektroniky. Jejich základem je technika BMW X5, zkombinovaná s technologií eDrive páté generace z modelu iX3. Na vývoji němci spolupracují s Toyotou, která aktuálně nabízí vodíkový model Mirai už v druhé generaci.

Japonská automobilka dodala jednotlivé palivové články, jejich soubor a pohonný systém je dílem vývojářů BMW. Při reakci vodíku s kyslíkem prototypy generují elektrický výkon 125 kW, na kola jde pak energie z účinné vyrovnávací baterie, díky níž má celý systém využitelný výkon 275 kW.

Vodík je uložen ve dvou 700barových nádržích z karbonem vyztuženého kompozitu o kapacitě šesti kilogramů. Do budoucna vidí BMW palivové články jako alternativu k čistě bateriovému pohonu, zejména u větších vozidel.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud