BMW dominuje podstatné části evropských zemí včetně České republiky a Slovenska.  motor1.com

BMW dominuje podstatné části evropských zemí včetně České republiky a Slovenska.  | motor1.com

Přední příčky mají poslední roky stejné složení, pořadí se však liší.  motor1.com

Přední příčky mají poslední roky stejné složení, pořadí se však liší.  | motor1.com

Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.

Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.

| BMW M4 Competition Cabrio Foto: Samuel Mareček

| BMW M4 Competition Cabrio | Foto: Samuel Mareček

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ začíná od cenovky  4.335.430 Kč . Oproti nižší a slabší standardní specifikaci 580 4Matic (od 3.914.350 Kč) je tak varianta od AMG dražší o 421.080 Kč.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ začíná od cenovky 4.335.430 Kč. Oproti nižší a slabší standardní specifikaci 580 4Matic (od 3.914.350 Kč) je tak varianta od AMG dražší o 421.080 Kč.

Přední příčky mají poslední roky stejné složení, pořadí se však liší.  motor1.com
Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.
| BMW M4 Competition Cabrio Foto: Samuel Mareček
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ začíná od cenovky  4.335.430 Kč . Oproti nižší a slabší standardní specifikaci 580 4Matic (od 3.914.350 Kč) je tak varianta od AMG dražší o 421.080 Kč.
5
Fotogalerie

Toyota budí největší zájem lidí na internetu. Češi dávají přednost jejímu dlouholetému rivalovi

Australský srovnávač Compare the Market zveřejnil žebříček nejvyhledávanějších značek ve 154 zemích. Prvnímu místu patří téměř třetinový podíl.

Ať už se rozhodujete o koupi nového vozu nebo si jen udržujete přehled, pravděpodobně zamíříte na Google, celosvětově nejoblíbenější vyhledávač. Hned vidíte, jaké automobilky jsou nejúspěšnější a jakých technických pokroků dosáhly. Snadno si také najdete žebříček těch nejoblíbenějších.

Nejvíce vyhledávanou značkou byla v roce 2021 Toyota a to ve 47 ze 154 srovnávaných zemích. Tím si vysloužila podíl celých 31 %. Na druhém místě je BMW s prvenstvím ve 29 zemích a Mercedes-Benz se 23 uzavírá trojici vítězů. Mimochodem, z mapy lze snadno vyčíst, že BMW dominuje podstatné části evropských zemí včetně České republiky a Slovenska. 

Zmíněné značky spolu soupeří o posty nejvyšší už čtyři roky, zejména Toyota a BMW. Například BMW drželo v roce 2019 první místo ve 118 zemích. Do žebříčku se letos poprvé zapojila i Tesla a šlo o nejvyhledávanější značku v Hongkongu, Izraeli, Macau, Singapuru a Číně. Druhé, nebo třetí místo obsadila v Rakousku, na Bahamách, v Botswaně, Kongu, Kinshase, Chorvatsku, Finsku, Guineji, Islandu, Kuvajtu, Madagaskaru, Maltě, Norsku, Palestině, Rwandě, Jižní Africe, Jižní Koreji, Sýrii, Spojených státech a Jemenu.

Zatímco pořadí ostatních značek se v jednotlivých letech mění, meziročně si hodně polepšilo Audi, Hyundai a Suzuki. Mazda a Rolls-Royce se od roku 2018 objevily na první příčce vyhledávání alespoň v jedné zemi. Prvenství ani v jedné ze zemí naopak nedosáhly značky Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud