Nejmenší crossover od Mercedesu přijíždí v nové generaci vylepšen v každém ohledu, především ale nabídne více místa v interiéru a také se vydává cestou elektrifikace.
Kompaktní crossover GLA se u Mercedesu těší velké oblibě a po více jak milionu prodaných kusů nyní přichází v nové generaci. Navenek GLA klasicky zapadá do současného designového jazyku malých Mercedesů. Větší novinky však přichází s použitím základu v podobě vylepšené platformy MFA, která mění rozměry vozu a hlavně jeho místo interiéru.
S délkou 4410 mm je sice GLA o 14 mm kratší než předchůdce, razantněji se ovšem prodloužily o shodných 30 mm rozvor (2729 mm) a také šířka (1834 mm). Připočtěte k tomu nárůst výšky o 104 mm na konečných 1611 mm a vyjde vám v každém ohledu prostornější kabina. Vzadu zmiňuje Mercedes více místa na nohy a kolem loktů a ramen, přičemž méně stísněně se mají cítit i řidič a spolujezdec.
Zadní sedačky jsou sklopitelné v poměru 40:20:40 a rovněž posunovací v rozsahu 140 mm. Zavazadlový prostor pak narostl jen nepatrně o 14 litrů na celkem 435 litrů. Po sklopení sedaček však čekejte až maximálních 1430 litrů.
Architektura palubní desky samozřejmě kopíruje styl dnešní třídy A, takže se před řidičem může v nejvyšší výbavě rozprostírat dvojice opticky spojených 10,25palcových obrazovek ve funkci přístrojového štítu a nejnovějšího infotainmentu MBUX. V nabídce nechybí ambientní osvětlení, barevný head-up displej, navigace s rozšířenou realitou a samozřejmě celá armáda bezpečnostních a asistenčních systémů.
Zajímavostí vypůjčenou z velkého SUV GLS je třeba asistent vjezdu do myčky, který po aktivaci souběžně sklopí zrcátka vozu, uzavře panoramatickou střechu, vypne dešťový senzor stěračů, klimatizaci přepne do režimu recirkulace vzduchu a zapne přední parkovací kameru (pokud je jí auto vybaveno) pro snazší manévrovatelnost. Po výjezdu z myčky se asistent automaticky vypne po překročení rychlosti 20 km/h.
Pod kapotou se nové GLA spolehne na známou nabídku benzinových a naftových čtyřválců, které již nalezneme v dalších malých Mercedesech. Čeká se i plug-in hybridní ústrojí EQ Power známé z modelů A 250 e a B 250 e. S uvedením na trh bude však model zatím nabízen ve verzích GLA 200 nebo výkonné AMG verzi GLA 35 4Matic.
První zmíněná spoléhá na čtyřválec o objemu 1,33 litru (vyvíjen společně s Renaultem) s výkonem 120 kW (163 koní), pohon předních kol a sedmistupňový automat. Výkonné GLA 35 4Matic používá dvoulitrový čtyřválec naladěný na 225 kW (306 koní), sedmistupňový sportovní automat a pohon všech kol. S pohonem 4x4 je zde i samostatný off-road režim pro pohyb mimo zpevněné silnice.
Na trhu Evropy se nový Mercedes-Benz GLA objeví na jaře příštího roku. Cenovky zatím neznáme.