Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní.

Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní.

Opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky.

Opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky.

Pod kapotou má nové Audi S4 turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Pod kapotou má nové Audi S4 turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm.

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm.

Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s, nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s, nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat a systém quattro.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat a systém quattro.

Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace.

Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace.

Novinkou je virtuální přístrojový štít nebo vylepšený systém MMI Touch.

Novinkou je virtuální přístrojový štít nebo vylepšený systém MMI Touch.

Sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž.

Sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž.

Opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky.
Pod kapotou má nové Audi S4 turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.
Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm.
Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s, nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.
22
Fotogalerie

IAA 2015 živě: Audi S4 má zrychlení jako Focus RS a spotřebu jako 911

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model. Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.

Nová generace Audi A4 není novinkou už nějakou dobu, před časem jsem vám přinesli všechny podrobnosti i první statické představení. Informace o sportovní variantě S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalon ve Frankfurtu.

_DSC1578.JPG_DSC1581.JPG_DSC1582.JPG
Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní

Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model, opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky. Naše zkušenosti s ostrými modely Audi z poslední doby ale naznačují, že ani tam by se nová S4 ztratit nemusela…

Nový model bude opět k dostání jako sedan i kombi (Avant). Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva. Přestože obchodní označení 3.0 TFSI zůstává stejné, Audi označuje motor za nově vyvinutý. 

Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s (shodou okolností na desetinu stejně jako u nového Focusu RS, o kterém jsme psali před chvílí), nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.

_DSC1583.JPG_DSC1579.JPG_DSC1580.JPG
Sílu motoru 3.0 TFSI přenáší na kola osmistupňový automat a systém quattro

Pokud byste vzali nové Audi S4 ve zcela základní výbavě a dokázali s ním jet stejným způsobem, jaký předepisuje homologační cyklus, měli byste naměřit emise CO2 170 g/km, což odpovídá spotřebě 7,4 l/100 km – to je zase stejná hodnota jako u nového přeplňovaného Porsche 911.

Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (s funkcí plachtění při jízdě setrvačností) a systém quattro, který ve výchozím stavu rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V mezních situacích je možné dostat až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 % dozadu. Aktivní zadní diferenciál se opět bude dodávat jen za příplatek.

A159030_medium.jpgA159031_medium.jpgA159032_medium.jpg
Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace; sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž

Už standardní verze nového Audi A4 mají náročně konstruované zavěšení, takže konstruktérům stačilo jen snížit (o 23 mm) a přitvrdit odpružení i tlumení. Objednat si budete moci adaptivní tlumiče nebo 19palcová kola namísto sériových osmnáctek.

A159012_medium.jpgA159013_medium.jpgA159015_medium.jpg
A159017_medium.jpgA159014_medium.jpgA159018_medium.jpgA159019_medium.jpgA159020_medium.jpgA159016_medium.jpgA159021_medium.jpgA159022_medium.jpgA159023_medium.jpgA159024_medium.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud