Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model. Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva.
Nová generace Audi A4 není novinkou už nějakou dobu, před časem jsem vám přinesli všechny podrobnosti i první statické představení. Informace o sportovní variantě S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalon ve Frankfurtu.
Designem a celkovým pojetím nepředstavuje nová S4 zásadní odklon od té dosavadní
Nové Audi S4 pokračuje podle stejného receptu jako dosavadní model, opět by se mělo jednat spíše o rychlé civilizované auto na každý den než o divoký sportovní model na okresky. Naše zkušenosti s ostrými modely Audi z poslední doby ale naznačují, že ani tam by se nová S4 ztratit nemusela…
Nový model bude opět k dostání jako sedan i kombi (Avant). Pod kapotou má turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s přímým vstřikováním paliva. Přestože obchodní označení 3.0 TFSI zůstává stejné, Audi označuje motor za nově vyvinutý.
Jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a točivého momentu 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 4,7 s (shodou okolností na desetinu stejně jako u nového Focusu RS, o kterém jsme psali před chvílí), nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.
Sílu motoru 3.0 TFSI přenáší na kola osmistupňový automat a systém quattro
Pokud byste vzali nové Audi S4 ve zcela základní výbavě a dokázali s ním jet stejným způsobem, jaký předepisuje homologační cyklus, měli byste naměřit emise CO2 170 g/km, což odpovídá spotřebě 7,4 l/100 km – to je zase stejná hodnota jako u nového přeplňovaného Porsche 911.
Síla motoru putuje na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (s funkcí plachtění při jízdě setrvačností) a systém quattro, který ve výchozím stavu rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V mezních situacích je možné dostat až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 % dozadu. Aktivní zadní diferenciál se opět bude dodávat jen za příplatek.
Interiér laděný do černých tónů oživují hliníkové dekorace; sportovní sedadla S mají nastavitelné bočnice a umějí i pneumatickou masáž
Už standardní verze nového Audi A4 mají náročně konstruované zavěšení, takže konstruktérům stačilo jen snížit (o 23 mm) a přitvrdit odpružení i tlumení. Objednat si budete moci adaptivní tlumiče nebo 19palcová kola namísto sériových osmnáctek.