Diskuse o cenách známek rozvířil čtvrteční návrh poslance Martina Kolovratníka (za ANO). Podle ministerstva dopravy se jedná o maximální limit zakotvený v zákoně, který by umožňoval zdražení i do budoucna.

Diskuse o cenách známek rozvířil čtvrteční návrh poslance Martina Kolovratníka (za ANO). Podle ministerstva dopravy se jedná o maximální limit zakotvený v zákoně, který by umožňoval zdražení i do budoucna.

Roční kupon pro vozy do 3,5 tuny hmotnosti by měla stát 2000 korun namísto patnácti set, měsíční kupon by měl podražit ze 440 na 600 korun, a cena desetidenního kuponu má vzrůst z 310 až na 400 Kč. To všechno od roku 2021, kdy je v plánu zavedení elektronických dálničních známek.

Roční kupon pro vozy do 3,5 tuny hmotnosti by měla stát 2000 korun namísto patnácti set, měsíční kupon by měl podražit ze 440 na 600 korun, a cena desetidenního kuponu má vzrůst z 310 až na 400 Kč. To všechno od roku 2021, kdy je v plánu zavedení elektronických dálničních známek.

Hned následující den ale motoristy na twitterovém účtu uklidnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který uvedl, že dálniční známky nezdraží, dokud nebude dokončena  rekonstrukce dálnice D1.

Hned následující den ale motoristy na twitterovém účtu uklidnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který uvedl, že dálniční známky nezdraží, dokud nebude dokončena  rekonstrukce dálnice D1.

„Zdražení dálniční známky není aktuální. Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér, napsal v pátek večer Kremlík. Foto: Pixabay.com

„Zdražení dálniční známky není aktuální. Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér, napsal v pátek večer Kremlík. | Foto: Pixabay.com

Takové vyjádření ale potěší pouze částečně, protože rekonstrukce dálnice D1 by měla být dokončena právě v roce 2021. To samozřejmě ještě neznamená, že se tak skutečně stane, časový rozdíl mezi návrhem „od roku 2021“ a výrokem „dokud nebude dokončena rekonstrukce D1“ nakonec nemusí nýt tak výrazný. Foto: Pixabay.com

Takové vyjádření ale potěší pouze částečně, protože rekonstrukce dálnice D1 by měla být dokončena právě v roce 2021. To samozřejmě ještě neznamená, že se tak skutečně stane, časový rozdíl mezi návrhem „od roku 2021“ a výrokem „dokud nebude dokončena rekonstrukce D1“ nakonec nemusí nýt tak výrazný. | Foto: Pixabay.com

Roční kupon pro vozy do 3,5 tuny hmotnosti by měla stát 2000 korun namísto patnácti set, měsíční kupon by měl podražit ze 440 na 600 korun, a cena desetidenního kuponu má vzrůst z 310 až na 400 Kč. To všechno od roku 2021, kdy je v plánu zavedení elektronických dálničních známek.
Hned následující den ale motoristy na twitterovém účtu uklidnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který uvedl, že dálniční známky nezdraží, dokud nebude dokončena  rekonstrukce dálnice D1.
„Zdražení dálniční známky není aktuální. Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér, napsal v pátek večer Kremlík. Foto: Pixabay.com
Takové vyjádření ale potěší pouze částečně, protože rekonstrukce dálnice D1 by měla být dokončena právě v roce 2021. To samozřejmě ještě neznamená, že se tak skutečně stane, časový rozdíl mezi návrhem „od roku 2021“ a výrokem „dokud nebude dokončena rekonstrukce D1“ nakonec nemusí nýt tak výrazný. Foto: Pixabay.com
5
Fotogalerie

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Zdražení dálničních známek se má vázat k přechodu z klasických samolepek na elektronický systém. Ministr dopravy Kremlík na svém twitteru uvedl, jak to ve skutečnosti bude.

Ceny dálničních známek se u nás už nějaký ten rok nemění, což je podle některých dobře i špatně zároveň. Zaznívají dotazy, proč platit drahé kupony, když rekonstrukce největší dálniční tempy České republiky nejde tak úplně podle plánu a často se mění spíše v největší české parkoviště. Jiní zase vtipkují, že roční parkovné za patnáct stovek není zase tak drahé. Zdražení ale bude mít negativní dopad na všechny motoristy, kteří české dálnice využívají.

Diskuse o cenách známek rozvířil čtvrteční návrh poslance Martina Kolovratníka (ANO). Podle ministerstva dopravy se jedná o maximální limit zakotvený v zákoně, který by umožňoval zdražení i do budoucna. Roční kupon pro vozy do 3,5 tuny hmotnosti by měl stát 2000 Kč namísto patnácti set, měsíční kupon by měl podražit ze 440 na 600 Kč, a cena desetidenního kuponu má vzrůst z 310 až na 400 Kč. To všechno od roku 2021, kdy je v plánu zavedení elektronických dálničních známek.

Hned následující den ale motoristy na twitterovém účtu uklidnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který uvedl, že dálniční známky nezdraží, dokud nebude dokončena  rekonstrukce dálnice D1. „Zdražení dálniční známky není aktuální. Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér, napsal v pátek večer Kremlík.

Takové vyjádření potěší pouze částečně, protože rekonstrukce D1 by měla být hotová právě v roce 2021. To samozřejmě ještě neznamená, že se tak skutečně stane, časový rozdíl mezi návrhem „od roku 2021“ a výrokem „dokud nebude dokončena rekonstrukce D1“ ale nakonec nemusí být tak výrazný. Abychom se nakonec nedočkali toho, že bude v Česku něco hotového dříve, než se původně plánovalo...

Zavedením elektronických známek ministerstvo dopravy podle ČTK ušetří až 120 milionů ročně na provozních nákladech a slibuje si roční zvýšení příjmů z dálničních poplatků až o 220 milionů. Samotné zdražení by mělo přinést zvýšení příjmů asi o 2 miliardy.

Doporučujeme

Články odjinud