BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Prvním z nich bude letos iX3, čistě elektrická varianta dosavadního SUV X3. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Prvním z nich bude letos iX3, čistě elektrická varianta dosavadního SUV X3. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Kola se mimochodem objeví i na elektrických BMW  iNext  a  i4 , jejichž příchod se očekává na rok 2021. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Kola se mimochodem objeví i na elektrických BMW iNext a i4, jejichž příchod se očekává na rok 2021. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

 O elektrickém ústrojí eDrive v iX3  už víme, že elektromotor zajistí SUV výkon asi 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m (prozatímní hodnoty). | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

O elektrickém ústrojí eDrive v iX3 už víme, že elektromotor zajistí SUV výkon asi 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m (prozatímní hodnoty). | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP). | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP). | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a bude se vyznačovat extrémně plochým tvarem. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a bude se vyznačovat extrémně plochým tvarem. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Díky tomu nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW

Díky tomu nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie. | Koncept BMW iX3 | Zdroj: BMW

Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW
Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW
Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW
Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. | Koncept BMW iX3 Zdroj: BMW
10
Fotogalerie

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW pokračuje v upoutávkách na plně elektrickou variantu SUV X3. Novinka uvede mimo jiné nový aerodynamický design kol, který později najdeme i na dalších elektromobilech značky.

BMW na nás zanedlouho vytasí hned několik elektromobilů, které budou používat nejnovější elektrické ústrojí eDrive páté generace. Prvním z nich bude letos iX3, čistě elektrická varianta dosavadního SUV X3. Kromě nové techniky však budou mít na iX3 premiéru i nová aerodynamická kola, která mají snížit odpor vzduchu o zhruba 5 % ve srovnání s normálními disky X3.

Design kol již BMW ukazuje na prvních fotkách a rovněž dodává, že oproti dříve uvedeným aerodynamických diskům například na i3 nebo i8, je nová hliníková konstrukce o 15 % lehčí. Sečteno podtrženo, každé procento se počítá a dohromady mají kola snížit spotřebu energie iX3 o další 2 %, což se rovná přibližně 0,4 kWh/100 km nebo respektive extra 10 km dojezdu navíc – ve srovnání s dřívějším designem kol.

Konstrukce disku umožňuje i různé variace designu panelů, které zahlazují plochu disku. BMW tak vidí v novince i možnou formu personalizace kol vašeho auta. Kola se mimochodem objeví i na elektrických BMW iNext a i4, jejichž příchod se očekává na rok 2021.

O elektrickém ústrojí eDrive v iX3 už víme, že elektromotor zajistí SUV výkon asi 210 kW (286 koní) a točivý moment 400 N.m (prozatímní hodnoty). Možná překvapivě pak nebude iX3 čtyřkolkou, ale elektromotor přenese hnací sílu na zadní kola. S kapacitou baterie 74 kWh má být iX3 schopno ujet přes 440 kilometrů (WLTP).

Vysokonapěťová baterie najde místo v podlaze a bude se vyznačovat extrémně plochým tvarem. Díky tomu nedojde k omezení vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla ve srovnání s konvenčně poháněnými verzemi X3. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud